Forma i typ
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Autor
zbiorowa Praca
(4)
Perez Katarzyna
(1)
Szczukocka Agata
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
7 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Osiągnięcia technologiczne i informatyczne gospodarki 4.0 stały się motywacją do wprowadzania na rynku finansowym nowych produktów i usług finansowych oferowanych w świecie cyfrowym i odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku finansowego. W ten sposób narodziły się innowacje finansowe w gospodarce 4.0. Z jednej strony dają one duże możliwości rozwoju, z drugiej są nowym wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć zarówno instytucje nadzorujące i organizujące ten rynek, jak i jego uczestnicy. W książce dokonano charakterystyki i oceny wybranych innowacji finansowych powstałych dzięki osiągnięciom gospodarki 4.0, której dynamiczny rozwój stał się istotnym elementem obecnych czasów. Autorzy, pracownicy Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, skupili się kolejno na: wykorzystaniu technologii blockchain w finansach, obrocie i opodatkowaniu kryptowalut, emisji cyfrowych tokenów, pozyskiwaniu kapitału za pomocą crowdfundingu z nagrodami, oferowaniu usług w bankowości cyfrowej i za pomocą aplikacji PFM wspierającej zarządzanie domowym budżetem, porównaniu doradcy 2.0 i robodoradcy oraz wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego w budowie i zarządzaniu portfelem inwestycyjnym, a także na zmianach technologicznych w audycie finansowym. Przy tym poszukiwali odpowiedzi na pytanie o to, w którym kierunku podąża współczesny rynek finansowy działający w środowisku nowoczesnych technologii. Odpowiedź tę znaleźli dzięki opartej na najnowszej literaturze przedmiotu charakterystyce i analizie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń rozwoju różnych innowacji finansowych. Zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję wszystkie osoby zainteresowane problematyką gospodarki 4.0, szczególnie w aspekcie ekonomicznym i prawnym, podejmujące różnego rodzaju wyzwania związane ze współczesnymi finansami. Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas treści pozwolą Czytelnikowi rozwinąć horyzonty i staną się inspiracją do kolejnych żywych dyskusji na temat zmieniającego się świata finansów i przyszłości gospodarki światowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W dniu 17 kwietnia 2015 roku z inicjatywy Profesora Marka Łyszczaka odbyło się seminarium naukowe pracowników Katedry Finansów, w trakcie którego mieliśmy okazję wysłuchać kilkunastu prezentacji. Owocem licznych dyskusji, które nie skończyły się podczas seminarium, jest osiem artykułów, które mamy przyjemność zaprezentować Państwu w niniejszej publikacji, jednocześnie dziękując uczestnikom seminarium za inspirujące uwagi. Tematyka opracowań jest zróżnicowana, tak jak bardzo zróżnicowane są obszary badań pracowników Katedry Finansów. W pierwszej części, pod nazwą Ryn-ki finansowe, zgromadziliśmy pięć artykułów, w których poruszane są zagadnienia dotyczące: analizy zróżnicowania stóp zwrotu gotówkowych i pieniężnych funduszy inwestycyjnych otwartych, a także porównania zasad etycznego postępowania profesjonalistów rynku finansowego w Polsce (maklerów i doradców) w kontekście wymogów organizacji międzynarodowych (CFA). Ponadto w jednym z artykułów przedstawiono ocenę stanu polskiego rynku inwestycji venture capital oraz doświadczenia międzynarodowe. W kolejnym autorzy bliżej przyjrzeli się jakości raportów finansowych spółek, które zmieniły notowania (przeszły z NewConnect na rynek główny). W ostatnim w tej części artykule autor dokonał identyfikacji dominujących modeli interoperacyjności systemów płatności mobilnych. W części drugiej, składającej się z trzech artykułów, tematem przewodnim są finanse publiczne i podatki. Autorzy rozważają tu obowiązujące rozwiązania w obszarze opodatkowania usług finansowych. W kolejnym artykule podjęto się analizy skutków wprowadzenia w życie Europejskiej Dyrektywy o Oszczędnościach. Artykuł zamykający publikację poświęcono zewnętrznym źródłom finansowania potrzeb jednostek samorządu terytorialnego oraz głównym przyczynom wzrostu ich zadłużenia w latach 2000-2014. Dziękując Autorom i Recenzentom za włożoną pracę w przygotowanie tego tomu Prac Naukowych, mamy nadzieję, że sprostają one oczekiwaniom Czytelników. Dominika Hadro, Marek Pauka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Czasopismo tworzy forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Czasopismo jest półrocznikiem, przyjmujemy teksty w językach polskim i angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Sektor usług ulega wielu przeobrażeniom, a pod wpływem sygnałów płynących z rynku nadal dokonują się w nim zmiany. Zmienia się charakter usług, powstają nowe rodzaje usług między innymi oparte na wysokich technologiach, ale wiele z nich nie ma miejsca bytu. Usługi odgrywają coraz większą rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym. Stanowią dział gospodarki, którego na co dzień w pełni nie doceniamy, ale ten dział zapewnia nam odpowiedni standard życia. Ocena rozwoju rynku usług w Polsce jest zjawiskiem złożonym, na które wpływa wiele różnorodnych czynników, a jednocześnie zależy od zadań każdej jednostki terytorialnej. Badania rozwoju sektora usług wymagają dwukierunkowego podejścia, tzn. analizy zmian znaczenia sektora usług rozumianego jako element trójsektorowej struktury gospodarczej i jego wewnętrznych zmian. Do oceny stopnia rozwoju gospodarki przede wszystkim wykorzystuje się analizy struktur zatrudnienia i wartości dodanej brutto. Analizę zmian strukturalnych można pogłębić, stosując odpowiednie metody ilościowe, które odzwierciedlałyby istotne zmiany dla tendencji rozwojowych sektora usług. Porównanie struktur zatrudnienia i wielkości wartości dodanej brutto w trzech sektorach gospodarki, na tle różnych krajów umożliwia dokonanie oceny stopnia rozwoju sektora usług w Polsce. Pozwala również na określenie dystansu dzielącego słabsze gospodarki od gospodarek państw najbardziej zaawansowanych w rozwoju usług. Rozwój sektora usług oznacza wzrastający jego udział w strukturze zatrudnienia, wartości dodanej i liczbie podmiotów gospodarczych. Celem rozprawy jest przedstawienie przestrzennego zróżnicowania poziomu rozwoju usług w Polsce oraz określenie kierunków zachodzących zmian tego sektora.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Temat: Nadzór korporacyjny ; Ład korporacyjny ; Partycypacja pracownicza ; Spółki z indeksu WIG-20 ; Ukryty aport ; Teoria agencji ; Konflikt agencji ; Spółka ; Gpw ; Społeczna odpowiedzialność biznesu ; Prospekt emisyjny ; Rewizja finansowa ; Komitet audytu ; Krytyka maksymalizacji shareholder value ; Kryzys finansowy ; Gospodarka komunalna ; Efektywność mechanizmów nadzorczych ; Spółki kapitałowe sektora komunalnego ; IPO ; Agio ; Mleczarstwo ; Niejasno zdefiniowane prawa własności ; Rachunkowość społecznej odpowiedzialności ; Ukraina ; Rynek kapitałowy ; Towarzystwo funduszy inwestycyjnych ; Zagraniczne IPO ; Kodeksy dobrych praktyk ; Transparentność ; Lehman Brothers ; Wynagrodzenie menadżerów ; Akcje uwarunkowane ; Standard XBRL ; Problemy badawcze ; Taksonomia XBRL ; Dobre praktyki ładu korporacyjnego ; Interesariusze polskiego rynku ; Respect Index ; Sektor bankowy ; Wynagrodzenie za usługi audytorskie ; Sprawozdawczość narracyjna ; Sprawozdawczość zintegrowana ; Hipotezy rynku efektywnego ; Aport ; Spółdzielczość ; Wycena aportu ; Robotniczy dyrektorzy ; Teoria interesariuszy ; Raportowanie finansowe ; Venture Capital ; Governance w funduszach emerytalnych ; Dobrowolny fundusz emerytalny ; Relacja przedstawicielstwa ; Powszechne towarzystwo emerytalne ; Aktywizm korporacyjny ; Inwestorzy instytucjonalni ; Głosowanie na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy ; Organy statutowe ; Rachunkowość ; Raport biznesowy ; Sprawozdanie finansowe ; Polityka wynagradzania menadżerów ; Równość płci ; Zintegrowane raportowanie biznesowe ; Informacja finansowa ; Inwestycje ; Biegli rewidenci ; Rynek finansowy ; Wynik finansowy ; Dochód całkowity ; Kapitał zakładowy ; Mechanizmy nadzoru właścicielskiego ; Banki ; Przedsiębiorczość ; Zarządzanie ryzykiem ; Społeczna odpowiedzialność ; Nowoczesna sprawozdawczość finansowa
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej