Forma i typ
Artykuły
(37)
Publikacje naukowe
(17)
Książki
(13)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Brzezińska Anna
(7)
Krysińska Iwona
(7)
Kuszak Kinga
(7)
Kuszyńska Dorota
(7)
zbiorowa Praca
(6)
Adamczyk Tomasz
(1)
Arkabus Agata
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Barczak Maciej
(1)
Baś Czesława
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Budzyńska Ewa
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Druczak Katarzyna
(1)
Durka Grażyna
(1)
Frąszczak Bogna
(1)
Grzelak Beata
(1)
Głazek Stanisław D
(1)
Jacher Władysław
(1)
Jasińska-Kania Aleksandra
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kiciński Krzysztof
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Kompowska-Marek Radosława
(1)
Kopańska Aleksandra
(1)
Kopka Jolanta
(1)
Koprowicz Anna
(1)
Kostrzewa Joanna
(1)
Kozak Iwona
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kreft Wojciech
(1)
Kustra Czesław (1958- )
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lasota Magdalena
(1)
Libiszowska- Żółtkowska Maria
(1)
Maciąg Marek
(1)
Mariański Janusz
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Milczewska Magdalena
(1)
Montessori Maria
(1)
Pakulniewicz Wanda
(1)
Pawłowski Roman (pedagog)
(1)
Pfeiffer Agnieszka
(1)
Piekarski Marian (pedagog)
(1)
Piwoński Zdzisław
(1)
Polkowska Małgorzata
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sala-Suszyńska Justyna
(1)
Smal Tomasz
(1)
Sokołowska Anna (pedagog)
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Swadźba Urszula
(1)
Swat-Padrok Elżbieta
(1)
Urbański-Korż Ryszard (1951-2005)
(1)
Walczak-Duraj Danuta
(1)
Weder-Manista Małgorzata
(1)
Wysocka Marta
(1)
Zaręba Sławomir H
(1)
Zduniak Andrzej (1958- )
(1)
Zubańska Elżbieta
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Ćwikliński Andrzej (1953- )
(1)
Świda-Ziemba Hanna
(1)
Świętochowski Waldemar
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
2001-2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauczyciele
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
System wartości
(32)
Normy moralne
(12)
Młodzież
(11)
Wartość
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Wychowanie do wartości
(9)
Etyka
(8)
Socjologia
(8)
Systemy rodzinne
(4)
Wychowanie
(4)
Agresywność
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Rodzina
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
System biofeedback
(2)
Szkolnictwo
(2)
Archer, Margaret Scotford (1943- )
(1)
Badania panelowe
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Blabey, Aaron (1974- )
(1)
Cele życiowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dzielnicowi
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja a wolność
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
(1)
Geneza
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Guz, Sabina. Edukacja w systemie Montessori
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korupcja
(1)
Kryzys
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby w kryzysie bezdomności
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Ossowski, Stanisław (1897-1963)
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Plagiat
(1)
Politycy
(1)
Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji (PISAK)
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Samotność
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Sumienie
(1)
System Informacji Oświatowej
(1)
System społeczny
(1)
Temat: dzieło
Bad Guys
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
2001-0
(8)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Artykuł problemowy
(19)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Scenariusz zajęć
(9)
Raport z badań
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Monografia
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Filozofia i etyka
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.02.2024
Bibliografia na stronach 409-440.
Książka przedstawia zagadnienie dzieciństwa jako kategorii społeczno-pedagogicznej (historia, współczesność). Autorka omawia dzieciństwo w kryzysie (ubóstwo, pornografia, wykorzystanie seksualne, handel dziećmi, zagrożenia z Internetu, zagrożenia z gier komputerowych, zagrożenia z telewizji, nielegalne adopcje, dzieci jako mimowolni dawcy organów). Praca zawiera również zagadnienia dotyczące kryzysu w rodzinie i dzieciństwa związanego z tym kryzysem (bezrobocie, nierówne szanse edukacyjne, choroba, niesprawność, rodziny migracyjne, samotne matki, samotni ojcowie, rozwód, alkoholizm, przemoc, sieroctwo) oraz propozycje pomocy i wsparcia dzieci w rodzinach w sytuacji kryzysu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41623, 40899 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2024
Przemoc w szkole / Magda Karkowska, Wiesława Czarnecka. - Wydanie II. - Kraków : "Impuls", 2000. - 131, [1] stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 129-[132].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37130, 36554 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.01.2024
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronie [192].
Dla rodziców, nauczycieli i wychowawców młodzieży w wieku 12-18 lat. Ukazano przyczyny i fazy uzależniania się młodych osób od narkotyków, wskazano sposoby postępowania, omówiono program profilaktyczny dla szkoły średniej "Nie biorę" Fundacji Bene Vobis. Omówiono zagrożenie młodzieży przemocą i samobójstwami - przyczyny i sposób postępowania w szkole (rozmowy indywidualne, działania w wymiarze klasy, szkoły), podano wskazówki do rozmów z dziećmi o śmierci. Omówiono zagrożenia w sferze wychow. płciowego nastolatków, rolę rodziców i nauczycieli w wychow. seksualnym, program PiON. Ukazano sposób komunikowania się z dzieckiem w rodzinie. Omówiono wychowanie w szkole we współpracy z rodzicami. Zaproponowano program pracy w socjoterapeutycznej grupie uczniów sprawiających trudności wychow. W omówieniach problemów psychol. i wychow. są przykłady przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36466, 35742 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
„Ekonometria” (w wersji angielskojęzycznej „Econometrics”), które ukazuje się nie-przerwanie od roku 1998. Do 2011 roku czasopismo było publikowane w serii Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod nazwą Ekonometria. Zastosowania metod ilościowych. Od roku 2009 artykuły naukowe gromadzone są w czterech rocznych seriach, co umożliwiło wprowadzenie systematycznego, kwartalnego cyklu wydawniczego. Od roku 2011 dwa numery wydawane są w języku polskim, a dwa kolejne – w języku angielskim. Wśród autorów publikacji znajdują się zarówno naukowcy z polskich ośrodków akademickich, jak i wielu uczonych reprezentujących uczelnie zagraniczne. Również w skład Rady Naukowej naszego czasopisma wchodzą profesorowie afiliowani w instytucjach zagranicznych. Grono recenzentów czasopisma tworzą wybitni naukowcy – zarówno polscy, jak i zagra-niczni. Wysoki poziom naukowy prac, zaufanie autorów i wnikliwe uwagi recenzentów pozwalają na publikowanie wartościowych artykułów naukowych i rozpowszechnianie osiągnięć naukowych nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Tematyka prac zakwalifikowanych do druku po pozytywnej recenzji uwzględnia zarówno teoretyczne, jak i aplikacyjne aspekty metod ekonometrii, statystyki i ma¬tematyki. Obszar aplikacji metod ekonometrii, statystyki i matematyki obejmuje szeroko rozumianą problematykę ekonomiczną, w tym makro- i mikroekonomiczne analizy statystyczno-ekonometryczne, analizę i modelowanie danych rynkowych, inwestycji kapitałowych oraz ubezpieczeń. Analizy społeczne i demograficzne do¬tyczą problemów edukacji, rynku pracy i bezrobocia, ubóstwa itp. Wiele opracowań ma charakter cykliczny – publikowane artykuły referują wyniki długoterminowych badań, zawierają także dyskusję z recenzentami wcześniejszych prac. To umożliwia śledzenie stopnia zaawansowania badań naukowych, dzięki czemu publikacje ukazujące się w czasopiśmie są inspiracją do podejmowania nowych wyzwań badawczych. „Ekonometria” stale uzyskuje bardzo wysoką ocenę Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, co przejawia się wysoką punktacją. Według bieżącej listy punktacyjnej periodyk otrzymał 14 punktów. Sukces ten zawdzięczamy autorom, przekazującym do recenzji artykuły o bogatych walorach naukowych, oraz recenzentom, którzy szczegółowo oceniają każdą z prac, podpowiadając ich twórcom sposób po¬prawy jakości tekstu. Również stałość składu Komitetu Redakcyjnego oraz sukcesywne poszerzanie Rady Naukowej czasopisma powodują ciągły i stabilny wzrost oceny „Ekonometrii”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Scenariusz: Na początku było słowo / Katarzyna Bocheńska-Włostowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 3, s. 5-7. - 2023.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
O wartości wychowania / Rafał Ryszka. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 3, s.2-4. - 2023.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie tego zadania jest wielką sztuką. Wymaga ono od nauczyciela umiejętności własnego rozwoju. Tymczasem praca nauczycieli jest wciąż rozumiana i doceniana tylko w niewielkim stopniu. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie, jak nauczyciele mogą zmienić ten stan rzeczy... ****** Growth of a teacher In this concise book, experienced teachers from Poland and the United States described how one can bring up and educate students so that they become wise and competent citizens. Performing this task is a great art. It demands that a teacher masters the skill of personal growth. But the teachers’ work is still understood and appreciated only to a limited extent. There is a need for an answer to the question how teachers can change this state of affairs...
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.02.2023
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej