Form of Work
Książki
(68)
Artykuły
(30)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(67)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(68)
Author
Muszyński Heliodor (1931- )
(4)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(2)
Brühlmeier Artur
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Gołaszewska Maria
(2)
Homplewicz Janusz
(2)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(2)
Korniszewski Feliks (1905-1983)
(2)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Leppert Roman
(2)
Nalaskowski Stanisław
(2)
Olbrycht Katarzyna (1949- )
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pańczakiewicz Iwona przekł
(2)
Samoraj Mariusz
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Aristoteles 384-322 a C
(1)
Banach Czesław
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Berner Hans
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bogusz Marian oprac graf
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Callo Christian
(1)
Chmielewska Iwona
(1)
Chymuk Maria
(1)
Claparéde Edouard
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(1)
Eller Helmut (1935- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gara Jarosław
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta (1960- )
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Jaworski Zygmunt
(1)
Joachimowska Magdalena
(1)
Kelm Albin
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Krawczyk Zofia
(1)
Krońska Irena przekł
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kupriânov Boris Viktorovič
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kąkol Katarzyna
(1)
Leppert Roman Wybór
(1)
Lesman Paul P M
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Materiały
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Misiak Dawid
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Mojsiewicz Czesław Red
(1)
Neyman Elżbieta przekł
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pasterniak Wojciech
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Piotrowicz Ludwik (1886-1957)
(1)
Polny Roman red
(1)
Prokopiuk Jerzy przekł
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(1)
Raszka Renata
(1)
Schiller Fryderyk
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mikołaj (1954- )
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Turczyńska-Korczyńska Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(28)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(2)
Time Period of Creation
2001-
(12)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(108)
Language
Polish
(108)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Wychowanie
(67)
Pedagogika
(18)
Wychowanie estetyczne
(10)
Nauczanie
(8)
Wartość
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Sztuka
(5)
Estetyka
(4)
Kształcenie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Etyka
(3)
Korczak, Janusz
(3)
Nauczyciele
(3)
Postawy
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zakład Teorii Wychowania Estetycznego (Uniwersytet Warszawski)
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja humanistyczna
(2)
Języki
(2)
Personalizm
(2)
Pestalozzi Jan Henryk
(2)
Psychologia
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria systemów
(2)
Teoria wychowania
(2)
Wychowawstwo
(2)
Autorytet
(1)
Bylica, Urszula
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Europa
(1)
Gimnazja
(1)
Historia wychowania
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Humanizm, postawa
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
International Society of Education through Art InSEA Poland
(1)
Jakość życia
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciel
(1)
Obuchowski, Kazimierz
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Plan daltoński
(1)
Polityka
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Praca magisterska
(1)
Programy nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Steiner, Rudolf
(1)
Struktura społeczna
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkoła
(1)
Szkoła waldorfska
(1)
Teoria
(1)
Teoria nauczania
(1)
Teoria poznania
(1)
Toruń
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie fizyczne w szkole
(1)
Wychowanie polityczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Zakład Edukacji Estetycznej i Studiów nad Kulturą (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Zmysły
(1)
Subject: work
Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce
(1)
Subject: time
1901-2000
(8)
2001-
(8)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-
(1)
Subject: place
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(2)
Publikacje
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
108 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.05.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.05.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Praca zbiorowa napisana przez wybitnych polskich profesorów - znawców dziedziny: Krzysztofa Rubachę, Bogusława Śliwerskiego, Zbyszka Melosika, Bogusławę Dorotę Gołębniak, Mariolę Chomczyńską-Rubachę, Janusza Surzykiewicza, Roberta Kwaśnicę oraz Mirosławę Cylkowską-Nowak. Układ i dobór treści spełniają wymagania nowoczesnego podręcznika - jest spójny i atrakcyjny. Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: • przedstawia współczesne teorie wychowania • zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie • wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia • daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej • inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych • studentów pierwszych lat pedagogiki • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk. Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci. Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną. Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017] Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Jaka jest sytuacja życiowa dorastającej jednostki w przestrzeni życiowej wyznaczonej przez rodzinę migracyjną? Czy istnieje zależność pomiędzy preferowanymi przez rodziców stylami wychowania a czasem rozłąki migracyjnej? Jaki jest obraz samego siebie osób dorastających w relacjach interpersonalnych w aspekcie cech wewnętrznych określonych stylami funkcjonowania? Na te i wiele innych pytań próbuje odpowiedzieć dr Anna Dąbrowska, której zainteresowania naukowe skupiają się wokół rodzin patologicznych, dysfunkcjonalnych oraz stojących w obliczu różnego typu kryzysów. Szczególną uwagę skupia na postrzeganiu rzeczywistości społecznej przez młodzież wychowującą się w tego rodzaju środowiskach rodzinnych. W niniejszej publikacji na podstawie wyników badań przeprowadzonych w 300 szkołach przedstawia sytuację życiową dorastających wychowują­cych się w rodzinach rozłączonych przestrzennie, a także nakreśla dla nich strategię działań wspierających w formie modelu realnego (zalecanego) oraz modelu wzorcowego. Książka jest kierowana do osób, które z racji wykonywanego zawodu i peł­nionych funkcji potrzebują rzetelnej wiedzy o rodzinie migracyjnej – dość nowym i wciąż jeszcze mało rozpoznanym typie środowiska wychowaw­czego. Anna Dąbrowska – dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pra­cownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Ja­giellońskiego. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej różnych wymiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej. Złożoną i zróżnicowaną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów. Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej”. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w różnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak wielki potencjał da się przez to wyzwolić. W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...]. Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zgromadzone teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości. Z pewnością problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych”. Z recenzji dr hab. prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46510 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 28.07.2021
Book
In basket
Date of change: 21.07.2021
Nauczanie języków obcych dzieci / Jerzy Brzeziński. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1987 (Krak. : UJ). - 190, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Tekst częśc. ang., fr., niem.
Bibliogr. s. 185-[191].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 29730 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 13.07.2021
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42334 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.05.2021
Bibliografia na stronach 158-171.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46335 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Teorie pedagogiczne i program nauczania / Paul P. M. Lesman // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2011, nr 3, s.4-8.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wychowanie fizyczne - zorientowane na przekaz wiadomości / Paweł Woźny // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. - 2013, nr 5, s. 16-21.
Streszczenie: Przedstawienie wiadomości teoretycznych, które nauczyciel wf powinien przekazać uczniom na lekcjach. Przykładowe formy ewaluacji wiadomości z wychowania fizycznego: krzyżówka, quiz, test wyboru, test do uzupełniania, test z pytaniami otwartymi.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again