Form of Work
Książki
(16)
Artykuły
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(15)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(16)
Author
Piszczek Maria
(3)
Giza-Zwierzchowska Agata
(2)
Schopler Eric (1927-2006)
(2)
Adamczyk Robert (psychoterapeuta)
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Baum Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Keyserlingk Linde von
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kubiak Dagmara
(1)
Kubińska Aleksandra
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Lansing Margaret
(1)
Meier Christine
(1)
Mil Sławomir
(1)
Reichler Robert Jay (1937- )
(1)
Richle Judith
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Troszczyńska Beata
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(21)
Audience Group
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Terapia zabawą
(17)
Dziecko autystyczne
(5)
Arteterapia
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Gry i zabawy
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Psychoterapia
(2)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kalff, Dora Maria (1904-1990)
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kończyna górna
(1)
Leczenie
(1)
Lowenfeld, Margaret (1890-1973)
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Pamięć
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychoterapia systemowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Symbole
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Gry i zabawy
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
21 results Filter
Book
In basket
Date of change: 29.11.2021
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 2)
Bibliografia na stronach 207-209.
Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Zgodnie z tym programem każde dziecko ma mieć indywidualnie dobrane ćwiczenia, aby umożliwić mu uczęszczanie w USA do szkoły. Podano więc: na jakie zachowania należy zwrócić uwagę dokonując oceny dziecka autystycznego, kryteria doboru celów programu i zmian zachowania dziecka, propozycje ćwiczeń do wykonywania z dzieckiem (w domu lub w specjalistycznym ośrodku) wspomagających jego rozwój indywidualny i społeczny. Do ćwiczeń używa się prostych i dostępnych pomocy. Ilustrację metody stanowi opis indywidualnego przypadku Tomka, a poszczególnych ćwiczeń - także opisy przypadków innych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33964, 33627 (2 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42001 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 01.04.2021
(Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju. 3 t. 3)
Bibliogr. s. 12, 273-277. - Indeksy.
Streszczenie: Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Przedstawiono 296 ćwiczeń w dziesięciu dziedzinach np. motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, działania poznawcze, samodzielność, uspołecznienie. Są to ćwiczenia dla dzieci w wieku 0-6 lat lub na tym poziomie rozwoju. Dorosły musi odpowiednio dobrać ćwiczenia do specyficznych potrzeb dziecka. Każde ćwiczenie opisano wg struktury: nazwa ćwiczenia i wiek dziecka, cel, zadanie, pomoce, procedura, niektóre uzupełniono rys. W ostatniej grupie "Zachowanie" podano przykł. zaburzonych zachowań dzieci w starszym wieku pozostających na poziomie wcześniejszych okresów rozwoju wraz ze sposobem interwencji. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez rodziców małych, zdrowych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33230 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 18.02.2021
W suplemencie artykule M. Piszczek, R. Różyckiej, J. Kielina i F. Krawczyk.
Bibliografia przy rozdziałach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38351 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 18.02.2021
Streszczenie: Zabawa stanowi podstawowy środek wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, jest bardzo ważną formą terapii, ale spełnia te funkcje jedynie wówczas, gdy pedagog, psycholog, rodzic dostosują swe zachowania do właściwie rozpoznanych potrzeb dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37210 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 18.02.2021
Streszczenie: Zabawa stanowi podstawowy środek wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, jest bardzo ważną formą terapii, ale spełnia te funkcje jedynie wówczas, gdy pedagog, psycholog, rodzic dostosują swe zachowania do właściwie rozpoznanych potrzeb dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35116 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 23.12.2020
Rozmowa przez zabawę : model "play therapy" w ujęciu systemowym / Robert Adamczyk. W: Ponowoczesne modele pomagania : przykłady koncepcji i zastosowania. s. 128-150. - 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 147-150.
Book
In basket
Date of change: 23.07.2019
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 117-121, 128.
Dla terapeutów integracji sensorycznej, a także rodziców, opiekunów i nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45817 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45716 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45423 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.05.2017
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 183-185.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44891 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.12.2016
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44802 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 06.12.2016
Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2008, nr 4, s.36-39.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44550 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
Streszczenie: Spis treści: Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy. Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne. Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi. Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami. Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem. Rozdział 6. Zabawy dla rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44121 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
Na s. tyt. i okł. nazwa projektu innowacyjnego "Terapia w Piaskownicy". Bibliogr. s. 301-309.
Streszczenie: The Sandplay Therapy ─ termin tłumaczony w Polsce jako Terapia w Piaskownicy, jest dziś uznaną techniką pracy z materiałem nieświadomym. Korzeniami sięga psychoterapii dzieci oraz psychologii analitycznej C. G. Junga. Pozwala w bezpieczny i ustrukturowany sposób pracować z głębokim materiałem symbolicznym. Czytelnik może zapoznać się z podstawami Terapii w Piaskownicy, sposobem budowania kontaktu z pacjentem, symboliką treści sesji, a także opisami przypadków klinicznych czy specyfiką terapii dzieci i młodzieży. (http://psychoterapiawpiaskownicy.blogspot.com)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43579 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 42907 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again