Form of Work
Artykuły
(560)
Książki
(244)
Publikacje naukowe
(130)
Publikacje fachowe
(71)
E-booki
(30)
IBUK Libra
(30)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Status
available
(233)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(244)
Author
Kloskowska Adriana
(16)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Żylińska Marzena
(9)
Ilska Paulina
(8)
Rudniański Jarosław
(7)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hajdukiewicz Marianna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Niemierko Bolesław (1935- )
(4)
Pawlak Mirosław
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(3)
Brophy Jere E
(3)
Buła Anna
(3)
Civitas
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Elsner Danuta
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Gryboś Monika
(3)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Wiśniewska-Kin Monika
(3)
zbiorowa Praca
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Berryman Julia
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Chojak Małgorzata
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(2)
Green Gordon W
(2)
Groenwald Maria
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hannaford Carla
(2)
Harmin Merrill
(2)
Hawrot Anna
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Kurcz Ida
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lorayne Harry (1926- )
(2)
Maas Violet F
(2)
Malinowska Joanna (1962- )
(2)
Malińska Agnieszka
(2)
Michalak Renata
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Palka Ewa
(2)
Year
2020 - 2022
(78)
2010 - 2019
(568)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(51)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(28)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(252)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(832)
Language
Polish
(829)
English
(2)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(51)
Szkoły podstawowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Rodzice
(8)
Nauczanie początkowe
(5)
Przedszkola
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Klasa 6.
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Pedagodzy
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Studenci
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Gimnazja
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Uczenie się
(569)
Motywacja uczenia się
(142)
Nauczanie
(99)
Uczniowie
(58)
Trudności w uczeniu się
(38)
Nauczyciele
(37)
Metody nauczania
(36)
Mózg
(35)
Nauczanie początkowe
(35)
Pamięć
(35)
Języki obce
(33)
Niepowodzenia szkolne
(30)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(29)
Dzieci
(28)
Dziecko
(26)
Myślenie
(23)
Szkolnictwo
(21)
Dysleksja i dysgrafia
(19)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Organizacja ucząca się
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Samokształcenie
(17)
Mnemotechnika
(15)
Uczniowie klas początkowych
(15)
Młodzież
(14)
Kształcenie
(13)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(13)
Język polski
(12)
Języki
(11)
Oceny szkolne
(11)
Uczeń
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Egzaminy szkolne
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Matematyka
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Wsparcie edukacyjne
(10)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Praca umysłowa
(9)
Czytanie
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Efektywność nauczania
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Ocenianie kształtujące
(8)
Osiągnięcia szkolne
(8)
Pedagogika
(8)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Poznanie
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Wychowanie
(8)
Zdolności
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Motywacja
(7)
Notatki
(7)
Osobowość
(7)
Rozwój emocjonalny
(7)
Strategie uczenia się
(7)
Terapia pedagogiczna
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Kreatywność
(6)
Poradniki
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Studenci
(6)
Sukces
(6)
Uczenie się międzypokoleniowe
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Dysortografia
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Emocje
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Neurobiologia
(5)
Neuropsychologia
(5)
Praca zespołowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Samodzielność
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Bibliografia
(4)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Egzaminy
(4)
Gimnazjum
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Klasa szkolna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Lateralizacja
(4)
Lęk
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Dydaktyka specjalna
(1)
Ludzie dla początkujących
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Profesor Jadwiga Kołodziejska (Warszawa ; 2020)
(1)
Subject: time
2001-
(169)
1901-2000
(30)
1989-2000
(25)
1945-1989
(14)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(53)
Finlandia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(109)
Artykuł problemowy
(100)
Artykuł z pracy zbiorowej
(90)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(18)
Praca zbiorowa
(16)
Podręcznik
(15)
Poradnik
(12)
Raport z badań
(12)
Artykuł fachowy
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Scenariusz zajęć
(7)
Artykuł przeglądowy
(5)
Opracowanie
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Recenzja naukowa
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(246)
Psychologia
(69)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Nauka i badania
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Matematyka
(5)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
834 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46914 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 11.07.2022
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 21.06.2022
(Centralny Projekt Badawczy IPN Władze PRL Wobec Środowisk Twórczych, Dziennikarskich i Naukowych)
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Materiały z konferencji naukowej "Konsekwencje Marca '68 dla kultury, nauki i mediów w Polsce Ludowej", 23-24 kwietnia 2018 r., Warszawa. Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy referatach. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46756 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again