Form of Work
Artykuły
(554)
Książki
(241)
Publikacje naukowe
(126)
Publikacje fachowe
(66)
E-booki
(27)
IBUK Libra
(27)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(223)
unavailable
(18)
Branch
Wypożyczalnia
(241)
Author
Kloskowska Adriana
(13)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Żylińska Marzena
(9)
Ilska Paulina
(8)
Rudniański Jarosław
(7)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hajdukiewicz Marianna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Niemierko Bolesław (1935- )
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(3)
Brophy Jere E
(3)
Buła Anna
(3)
Civitas
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Elsner Danuta
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Gryboś Monika
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Wiśniewska-Kin Monika
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Berryman Julia
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Chojak Małgorzata
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(2)
Green Gordon W
(2)
Groenwald Maria
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(2)
Hannaford Carla
(2)
Harmin Merrill
(2)
Hawrot Anna
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Kurcz Ida
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lorayne Harry (1926- )
(2)
Maas Violet F
(2)
Malinowska Joanna (1962- )
(2)
Malińska Agnieszka
(2)
Michalak Renata
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Palka Ewa
(2)
Pilarska Paula
(2)
Year
2020 - 2022
(70)
2010 - 2019
(565)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(51)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(28)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(242)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(820)
Language
Polish
(818)
English
(1)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(47)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Rodzice
(7)
Szkoły wyższe
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Przedszkola
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Studenci
(3)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Uczenie się
(568)
Motywacja uczenia się
(138)
Nauczanie
(99)
Uczniowie
(57)
Trudności w uczeniu się
(38)
Metody nauczania
(35)
Mózg
(35)
Nauczanie początkowe
(35)
Nauczyciele
(35)
Pamięć
(35)
Języki obce
(33)
Dzieci
(28)
Niepowodzenia szkolne
(27)
Dziecko
(26)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(26)
Myślenie
(23)
Szkolnictwo
(21)
Dysleksja i dysgrafia
(19)
Organizacja ucząca się
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Samokształcenie
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Mnemotechnika
(15)
Młodzież
(15)
Uczniowie klas początkowych
(14)
Kształcenie
(13)
Język polski
(12)
Oceny szkolne
(12)
Uczeń
(12)
Języki
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Egzaminy szkolne
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Matematyka
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Praca umysłowa
(9)
Czytanie
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Efektywność nauczania
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Osiągnięcia szkolne
(8)
Pedagogika
(8)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Poznanie
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Wsparcie edukacyjne
(8)
Wychowanie
(8)
Zdolności
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Motywacja
(7)
Notatki
(7)
Ocenianie kształtujące
(7)
Osobowość
(7)
Rozwój emocjonalny
(7)
Strategie uczenia się
(7)
Terapia pedagogiczna
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Kreatywność
(6)
Poradniki
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Studenci
(6)
Uczenie się międzypokoleniowe
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Dysortografia
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Emocje
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Neurobiologia
(5)
Neuropsychologia
(5)
Praca zespołowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Samodzielność
(5)
Sukces
(5)
Bibliografia
(4)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Egzaminy
(4)
Gimnazjum
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Klasa szkolna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Lateralizacja
(4)
Lęk
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Neuroedukacja
(4)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Dydaktyka specjalna
(1)
Ludzie dla początkujących
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Subject: time
2001-
(163)
1901-2000
(27)
1989-2000
(24)
1945-1989
(12)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(50)
Finlandia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(103)
Artykuł problemowy
(97)
Artykuł z pracy zbiorowej
(90)
Artykuł z czasopisma naukowego
(29)
Artykuł z czasopisma fachowego
(24)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(17)
Podręcznik
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Raport z badań
(12)
Poradnik
(11)
Artykuł fachowy
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Artykuł przeglądowy
(5)
Opracowanie
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Recenzja naukowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(239)
Psychologia
(65)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Matematyka
(5)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
822 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.05.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Książka koncentruje się na znaczeniu niektórych kompetencji w życiu jednostki. Są to m.in. takie zdolności i postawy, jak: empatia, psychowzroczność, umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, obywatelskość i tolerancja, umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Autor przewiduje również, jakie kompetencje będą miały znaczenie w epoce budowania nowego porządku społecznego po epidemii koronawirusa. W obliczu społeczeństwa jutra zmiana dotychczasowych nawyków i zbudowanie trwalszych form wspólnotowości stanie się koniecznością. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również pracowników działów kadr, menedżerów i przedsiębiorców obserwujących rozwój rynku pracy, a także studentów kierunków nauczycielskich, psychologii oraz pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 29.03.2022
Temat: Uczenie się
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 6914 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again