Form of Work
Artykuły
(1983)
Publikacje naukowe
(556)
Publikacje fachowe
(431)
Książki
(354)
Publikacje dydaktyczne
(132)
Czasopisma
(32)
E-booki
(28)
IBUK Libra
(28)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Druki ulotne
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(4)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(337)
unavailable
(52)
Branch
Wypożyczalnia
(389)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(53)
Łoskot Małgorzata
(45)
Goetz Magdalena
(22)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(21)
Zając Dorota
(13)
Kamińska-Holc Katarzyna
(11)
Kloskowska Adriana
(11)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(10)
Appelt Karolina (1976- )
(9)
Ludorowska Agnieszka
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Trojan Elżbieta
(9)
Naprawa Renata
(8)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Oleksa Karolina
(7)
Paszkiewicz Aneta
(7)
Szurowska Beata (1973- )
(7)
Krawczyk Anna
(6)
Sadowska Sławomira
(6)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin )
(6)
Wydra Magdalena
(6)
Żak Piotr
(6)
Boksa Ewa
(5)
Buchnat Marzena
(5)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(5)
Grudzińska Zofia
(5)
Głodkowska Joanna
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Kuszak Kinga
(5)
Lorens Roman
(5)
Majorczyk Marta
(5)
Nowotnik Anna
(5)
Olechowska Agnieszka
(5)
Pilarska Paula
(5)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Woynarowska Barbara (1940- )
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Bula Danuta
(4)
Domagała-Zyśk Ewa
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Gindrich Piotr (1968- )
(4)
Godlewska Aleksandra
(4)
Jagła Aleksandra
(4)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(4)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Meslin Anna
(4)
Nowicka Marzenna (1962- )
(4)
Olszewska Barbara
(4)
Pawlak Mirosław
(4)
Piorunek Magdalena
(4)
Przybyszewska Dominika
(4)
Ratajczyk Aleksandra
(4)
Sasin Małgorzata
(4)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(4)
Wnęk Marcelina
(4)
Zasacka Zofia
(4)
Zborowski Jan (1904-1988)
(4)
Zbróg Zuzanna
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Łojek Anna
(4)
Bakaluk Joanna
(3)
Białecka Bogna (1971- )
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bojarska Lucyna
(3)
Bonk Gabriela
(3)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Bąbel Przemysław (1977- )
(3)
Chorab Monika
(3)
Dolata Roman
(3)
Dusza Bożena
(3)
Dziekońska Joanna
(3)
Farnicka Marzanna
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Grygiel Paweł
(3)
Gutowski Jakub
(3)
Guzy Anna
(3)
Hamer Hanna
(3)
Jakubowska Iwona (nauki społeczne)
(3)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(3)
Juśko Edmund (1955- )
(3)
Karwatowska Małgorzata
(3)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(3)
Klimowicz Grażyna
(3)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(3)
Krzyżyk Danuta
(3)
Kłysz-Sokalska Natalia
(3)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(3)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(3)
Maksymowska Ewa
(3)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(3)
Matejczuk Joanna
(3)
Mazur Joanna (nauki medyczne)
(3)
Mielcarek Monika
(3)
Minge Natalia
(3)
Musialska Kinga
(3)
Year
2020 - 2023
(474)
2010 - 2019
(1635)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(63)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1217)
1901-2000
(25)
1989-2000
(12)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(2399)
Language
Polish
(2393)
English
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(206)
Szkoły podstawowe
(55)
Nauczanie początkowe
(37)
Pedagodzy specjalni
(37)
Nauczyciele nauczania początkowego
(34)
Rodzice
(28)
Pedagodzy szkolni
(25)
Klasa 3.
(23)
Bibliotekarze
(21)
Klasa 2.
(20)
Klasa 1.
(19)
Przedszkola
(19)
Psycholodzy
(16)
Klasa 6.
(15)
Pedagodzy
(14)
Dzieci
(13)
Nauczyciele języka polskiego
(13)
Klasa 5.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Klasa 4.
(11)
9-13 lat
(10)
6-8 lat
(9)
Nauczyciele szkół podstawowych
(8)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(8)
Klasa 7.
(7)
Klasa 8.
(7)
Młodzież
(7)
Szkoły średnie
(7)
Uczniowie
(6)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły specjalne
(5)
Gimnazja
(4)
Szkoły wyższe
(4)
14-17 lat
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Klasa 0.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
Językoznawcy
(1)
Licea
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura japońska
(1)
Subject
Uczniowie
(1084)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(266)
Nauczyciele
(258)
Uczniowie klas początkowych
(202)
Uczeń
(136)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(127)
Uczniowie szkół podstawowych
(123)
Nauczanie początkowe
(122)
Metody nauczania
(110)
Uczniowie gimnazjów
(102)
Szkolnictwo
(98)
Nauczanie
(90)
Wychowanie
(80)
Uczenie się
(75)
Młodzież
(69)
Edukacja włączająca
(65)
Czas wolny od pracy ucznia
(64)
Rodzice
(62)
Relacje międzyludzkie
(57)
Dziecko
(56)
Wsparcie edukacyjne
(55)
Przemoc w szkole
(52)
Dzieci
(47)
Praca domowa ucznia
(47)
Komunikacja interpersonalna
(46)
Motywacja uczenia się
(46)
Agresywność
(45)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(44)
Diagnoza pedagogiczna
(41)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(39)
Biblioteki szkolne
(38)
Dziecko z niepełnosprawnością
(38)
Kształcenie
(38)
Niepełnosprawność
(38)
Adaptacja społeczna
(37)
Dziecko zdolne
(37)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(37)
Szkoły specjalne
(37)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(37)
Szkoły
(36)
Uczniowie szkół średnich
(35)
Język polski
(34)
Klasa szkolna (socjologia)
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(32)
Niepowodzenia szkolne
(32)
Uczucia
(31)
Dysleksja i dysgrafia
(30)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(30)
Grupy rówieśnicze
(30)
Szkoła
(30)
Dojrzałość szkolna
(29)
Postawy
(29)
Pedagogika specjalna
(28)
Kompetencje społeczne
(27)
Szkoły podstawowe
(27)
Wychowanie w rodzinie
(27)
Integracja społeczna
(26)
Kreatywność
(26)
Kształcenie integracyjne
(26)
Profilaktyka szkolna
(26)
Gimnazja
(25)
Język polski (przedmiot szkolny)
(24)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(24)
Czytanie
(23)
Internet
(23)
Niedostosowanie społeczne
(23)
Rodzina
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Zaburzenia zachowania
(22)
Zachowanie
(22)
Kompetencje kluczowe
(21)
Komunikacja społeczna
(21)
Myślenie twórcze
(21)
Dziecko trudne
(20)
Prawa ucznia
(20)
Promocja czytelnictwa
(20)
Stosunki interpersonalne
(20)
Stres
(20)
Współdziałanie
(20)
Dziecko autystyczne
(19)
Edukacja medialna
(19)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(19)
Psychologia wychowawcza
(19)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(19)
Umiejętności ucznia
(19)
Zdrowie psychiczne
(19)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(18)
Osiągnięcia szkolne
(18)
Poczucie własnej wartości
(18)
Pomoc psychologiczna
(18)
Dziecko przewlekle chore
(17)
Dziecko z ADHD
(17)
Nauczanie na odległość
(17)
Szkolnictwo specjalne
(17)
Godzina wychowawcza
(16)
Osobowość
(16)
Uzależnienie (nałóg)
(16)
Zdolności
(16)
Ankieta
(15)
Nauczanie zintegrowane
(15)
Subject: work
All the bright places
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziecięca matematyka
(1)
Dziesięć stron świata
(1)
Fault in our stars
(1)
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
(1)
Lalka
(1)
Monachomachia
(1)
Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze
(1)
O profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa szkolnego
(1)
Rites de passage
(1)
Satyry
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(783)
1901-2000
(58)
1989-2000
(51)
1945-1989
(23)
1801-1900
(4)
2001-0
(4)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
Subject: place
Polska
(280)
Województwo małopolskie (1999- )
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Wielka Brytania
(4)
Łódź (woj. łódzkie)
(4)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Czechy
(3)
Niemcy
(3)
Opole (woj. opolskie)
(3)
Rybnik (woj. śląskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo podlaskie (1999- )
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Holandia
(2)
Japonia
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(2)
Ukraina
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Śląsk Cieszyński
(2)
Azja
(1)
Bawaria (Niemcy ; kraj związkowy)
(1)
Białoruś
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Budapeszt (Węgry)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chiny
(1)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Czerwienne (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Czarny Dunajec)
(1)
Dania
(1)
Europa
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Indie
(1)
Kostrzyn nad Odrą (woj. lubuskie, pow. gorzowski, gm. Kostrzyn nad Odrą)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Myślenice (woj. małopolskie)
(1)
Nastolatki
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
Powiat gnieźnieński (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat ostrowiecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Rosja
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Słowacja
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świat
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(550)
Artykuł z pracy zbiorowej
(452)
Artykuł problemowy
(422)
Raport z badań
(133)
Artykuł z czasopisma fachowego
(127)
Artykuł z czasopisma naukowego
(116)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(94)
Scenariusz zajęć
(69)
Karty pracy ucznia
(53)
Praca zbiorowa
(40)
Ćwiczenia i zadania
(37)
Artykuł fachowy
(32)
Czasopismo fachowe
(32)
Czasopismo pedagogiczne
(32)
Czasopismo polskie
(32)
Poradnik
(29)
Opracowanie
(15)
Artykuł przeglądowy
(14)
Case study (studium przypadku)
(13)
Materiały pomocnicze
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Monografia
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(7)
Utwory sceniczne dla dzieci
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Gry i zabawy
(5)
Podręcznik
(5)
Poradniki
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Artykuł naukowy
(4)
Artykuł publicystyczny
(4)
Recenzja naukowa
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Dane statystyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ankieta
(2)
Artykuł monograficzny
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Powieść
(2)
Relacja
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Progmy nauczania początkowego
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Proza poetycka
(1)
Publikacje
(1)
Raport z badImpact of Information Provision on Investments in Human Capital. Review of Experimental Studies
(1)
Regulamin
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1204)
Psychologia
(235)
Socjologia i społeczeństwo
(227)
Medycyna i zdrowie
(63)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(54)
Informatyka i technologie informacyjne
(36)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(29)
Media i komunikacja społeczna
(27)
Językoznawstwo
(16)
Nauka i badania
(10)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Matematyka
(9)
Historia
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Kultura i sztuka
(7)
Literaturoznawstwo
(7)
Biologia
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Religia i duchowość
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
2400 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej). Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Publikacja „Uczeń pełnoletni w szkole – 10 problemowych sytuacji z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania z uczniem pełnoletnim. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, dokumentami, przepisami prawa i zasadami postępowania!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z niepowodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedagogiczna. Dotychczas głównie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy, z drugiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas publikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zaburzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.01.2023
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again