Forma i typ
Artykuły
(106)
Publikacje fachowe
(22)
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(19)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Autor
Litwinow-Cieślewicz Monika (1986- )
(7)
Jarosz-Bilińska Anna
(4)
Godlewska Magdalena
(3)
Mierzejewska Katarzyna
(3)
Moyski Elżbieta
(3)
Baran Grzegorz
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Zawada Anna
(2)
(oprac.) Agata Piątkowska
(1)
(oprac.) Anna Dudek
(1)
(oprac.) Dariusz Dziuba
(1)
(oprac.) Joanna Gęborek
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berent Damian
(1)
Engler Maria
(1)
Federowicz Michał
(1)
Gałczyńska Paulina
(1)
Grządkowska Anna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jakubowicz Stanisław
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozłowska Ewa aut
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kubiak-Frątczak Aleksandra
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Litwinow Monika
(1)
Madalińska Elżbieta
(1)
Majkowska Rita
(1)
Mora Eddy
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Myles Brenda Smith
(1)
Niezgoda Ewa (pedagog)
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Nowel Ewa
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Painter Kim Kiker (1977- )
(1)
Pawlina Maria red
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Pietrzak-Kurzac Magdalena
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rusiak Patrycja
(1)
Rutkowska Małgorzata
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sitkowska Sylwia
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Tarapacz Barbara
(1)
Udzik Beata
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wydra Magdalena
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(131)
Język
polski
(131)
Odbiorca
Klasa 1.
(6)
9-13 lat
(5)
Nauczyciele
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Czytanie
(46)
Trening umiejętności społecznych
(31)
Umiejętności ucznia
(19)
Język polski
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Kompetencje społeczne
(12)
Umiejętności życiowe
(10)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Nauczyciele
(7)
Uczucia
(7)
Umiejętności kluczowe
(6)
Umiejętności społeczne
(6)
Nauczanie
(5)
Szkoła
(5)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(5)
Bajkoterapia
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Gotowość szkolna
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Rozumienie
(4)
Uczeń
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Dziecko
(3)
Kształcenie wielostronne
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Skala Gotowości Szkolnej
(3)
Trening grupowy (psychologia)
(3)
Uczniowie
(3)
Umiejętności językowe
(3)
Czytanie i pisanie
(2)
Czytanie krytyczne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gimnazjum
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Ocena szkolna
(2)
Ocenianie
(2)
Prawo
(2)
Przysposobienie biblioteczne
(2)
Umiejętności poznawcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Towarzystwo Miłośników Lwowa
(1)
Towarzystwo Miłośników Wilna
(1)
"Król Edyp"
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Biblia
(1)
Biblioteki kościelne
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choinka
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Czarnocha Bronisław
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Drama
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko sześcioletnie
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja elementarna
(1)
Edukacja językowa
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizyka
(1)
Golz, Arnold (1866-1942)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jackson, Luke (1988- )
(1)
Języki obce
(1)
Klimat szkoły
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputer
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Matura
(1)
Metody aktywne
(1)
Metody psychoterapii
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ocena opisowa
(1)
Oczekiwania nauczyciela wobec uczniów
(1)
Organizacje
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Polska Akademia Umiejętności
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Scenariusz zajęć
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Słownik ilustrowany
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.12.2023
Na okładce: Trening umiejętności społecznych.
Publikacja skierowana jest do dzieci w wieku 7–14 lat. Ze względu na zróżnicowany poziom zadań może być wykorzystywana u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach zajęć terapeutycznych. Sprawdzi się także jako narzędzie wspierające rozwój umiejętności społecznych u wszystkich dzieci na etapie szkoły podstawowej.
Karty pracy dotyczą: różnych form komunikacji, rozumienia i wyrażania komunikatów niewerbalnych, postawy asertywnej, agresywnej, uległej, dystansu personalnego, komunikatów typu JA, asertywnej odmowy, umiejętności zadawania pytań adekwatnych do sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.12.2023
Na okładce podtytuł: na ścieżce do dorosłości...
Bibliografia na stronach 144-146. Indeks.
Książka napisana przez trzynastoletniego chłopca z Zespołem Aspergera, w której opisuje przeżycia swoje oraz osób z tym zespołem (fascynacje i fiksacje, postrzeganie zmysłowe, dietę, sen, język nastolatków, problemy z socjalizacją w szkole, prace domowe, radzenie sobie z przemocą, dylematy moralne, objaśnienia idiomów). Uczy szacunku dla inności. Jest praktycznym przewodnikiem dla rodziców, opiekunów, wychowawców oraz rówieśników autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39160 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2023
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.10.2023
Na okładce i stronie tytułowej: Program krok po kroku.
Na okładce: materiały z możliwością kopiowania, dla nauczycieli, terapeutów i opiekunów, czytelny podział tematyczny, gotowe ćwiczenia.
Bibliografia na stronach 181-184. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47771 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47619 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej