Form of Work
Artykuły
(50)
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Druki ulotne
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(18)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Author
Hinz Magdalena
(6)
Kochanowska Ewa Kaian
(5)
Żakowski Igor
(4)
Łuba Małgorzata
(3)
Jankowska Anna
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Litwinow Monika
(2)
Nowotnik Anna
(2)
Ołtarzewski Eyk
(2)
Trojan Elżbieta
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Bukowska Anna
(1)
Chartanowicz Agnieszka
(1)
Deja Monika
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Edgard Mariusz Jachimczuk
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gutowski Jakub
(1)
Jurek Anna
(1)
Just Monika
(1)
Kaltwasser Vera
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Knap Natalia
(1)
Kowalczyk Marek (psycholog)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kubiak Dagmara
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Marszał-Wiśniewska Magdalena
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Matugin Igor' U'evič
(1)
Mckay Matthew
(1)
Meslin Anna
(1)
Michałowska-Stoeckle Bożena przekł
(1)
Mijas Hanna
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Nęcka Edward
(1)
Olszewska Margareta
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Ołtarzewski Eryk
(1)
Pawłowska Agnieszka
(1)
Perlińska-Supeł Anna
(1)
Phillips Charles
(1)
Pietrzyk Dorota
(1)
Przemyślańska Joanna
(1)
Semeniuk Agata
(1)
Sikorska Iwona (psycholog)
(1)
Skiba Dorota
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Stańczyk Małgorzata (pedagogika)
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szczepkowska Edyta
(1)
Szczepkowska Ewelina
(1)
Szecówka Maria
(1)
Szurawski Marek (1948- )
(1)
Szymura Błażej
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weyhreter Helmut
(1)
Wichary Szymon
(1)
Wolff Robert R
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(1)
Zając Dorota
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(11)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(34)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(74)
Language
Polish
(74)
Audience Group
Przedszkola
(10)
Nauczyciele
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Rodzice
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Uwaga (psychol.)
(34)
Uwaga (psychologia)
(33)
Pamięć
(10)
Mindfulness
(9)
Trening koncentracji
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Mózg
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Bibliografia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Stres
(2)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(2)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Koncentracja uwagi
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć - psychologia
(1)
Pamięć - zaburzenia
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poradniki
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowychowanie
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Spostrzeganie
(1)
Spostrzeganie - fizjologia
(1)
Stres szkolny
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Transfer (psychologia)
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychol.) - zaburzenia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wywiady
(1)
Zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Zaburzenia koncentracji
(1)
Zaburzenia uczenia się
(1)
Zaburzenia uwagi
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Tourette'a
(1)
Zmysły
(1)
Zwalczanie
(1)
Złudzenia optyczne
(1)
Ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(21)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Gry i zabawy
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(17)
74 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Książka przygotowana przez specjalistów posiadających kliniczne doświadczenie w pracy z osobami starszymi. Opisane najczęstsze problemy wynikające z procesów starzenia się i współistniejących chorób u osób w starszym wieku - szczególnie z zakresu neurologicznego, kardiologicznego, urologicznego oraz zaburzenia funkcji poznawczych. Zawiera praktyczne porady i ćwiczenia. Stworzona z myślą o osobach zawodowo pracujących na rzecz seniorów i związanych z tematyką usprawniania osób w wieku starszym. Treść zainteresuje również samych seniorów i pomoże w zachowaniu psychofizycznej sprawności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 18.01.2022
Wspomaganie koncentracji u dziecka / Anna Meslin. W: Życie Szkoły. 2018, nr 3, s. 28-32. - 2018.
E-book
In basket
Date of change: 16.12.2021
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliografia na stronie 58.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 44116 (1 egz.)
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46254 (1 egz.)
Brochure
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46255 (1 egz.)
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44969 (1 egz.)
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44968 (1 egz.)
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44967 (1 egz.)
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44966 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uważność jest ważna / Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2015, nr 2, s. 115-121.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uważność daje spokój / Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2015, nr 1, s. 115-121.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uwaga - wrota świadomości / Monika Just // ŻYCIE SZKOŁY. - 2010, nr 11, s.47-51.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uważność koi stres / Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2015, nr 4, s. 115-121.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again