Forma i typ
Artykuły
(116)
Książki
(74)
Publikacje naukowe
(50)
E-booki
(44)
IBUK Libra
(44)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(74)
Placówka
Wypożyczalnia
(74)
Autor
zbiorowa Praca
(14)
Luberda Michał
(8)
Głodek Paweł
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Mikuła Bogusz (1966- )
(3)
Nowel Ewa
(3)
Korzeniowski Janusz
(2)
Montessori Maria
(2)
Ogonowski Zbigniew oprac
(2)
Pejkowska Agnieszka
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Poskrobko Bazyli (1941-2021)
(2)
Program
(2)
Sosińska-Kalata Barbara
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Trzmielak Dariusz M
(2)
Wiśniewska Magdalena
(2)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Adamczewski Stanisław
(1)
Adamczyk Helena
(1)
Adamska Hanna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(1)
Armstrong David Malet
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baniewska Zofia
(1)
Baran Jolanta (nauki techniczne)
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Batko Anna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Behr Valentin
(1)
Bertalanffy Ludwig von
(1)
Beveridge W. J. B
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bielecka Maria
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Bratland Erik
(1)
Bruckman Amy S
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Bryzek Renata
(1)
Brzezińska Dominika
(1)
Bukowska Anna
(1)
Błajet Piotr
(1)
Centkowski Jerzy (1941-2014)
(1)
Chałas Krystyna (1952- )
(1)
Chojnacki Hieronim (1948- )
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chuchro Ewa
(1)
Cruse Mary
(1)
Czerniak Stanisław (1948- )
(1)
Dobrowolski Radosław
(1)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(1)
Drath Wojciech
(1)
Drucker Peter F (1909-2005)
(1)
Dudek Maria
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Dąbrowska Maria
(1)
Dąbrowski Jan (organizacja i zarządzanie)
(1)
Foucault Michel
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Gajek Katarzyna (pedagog)
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Gierowski Józef
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gomulicki Roger
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Gołek Bartłomiej (1979- )
(1)
Grabowska Joanna
(1)
Groenwald Maria
(1)
Górski Konrad
(1)
Helion
(1)
Hopej Marian
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Hutnikiewicz Artur (1916-2005)
(1)
Iglewska-Jendrzejewska Małgorzata
(1)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(1)
Janiszewski Leszek
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jethon Zbigniew
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kamiński Robert
(1)
Kamiński Robert (nauki ekonomiczne)
(1)
Kilian Stanisław (1956- )
(1)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(1)
Klukowska Iwona
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kotuła Sebastian Dawid
(1)
Kowalski Marek Arpad
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(232)
Język
polski
(230)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Wiedza
(55)
Zarządzanie wiedzą
(35)
Popularyzacja wiedzy
(26)
Nauka
(21)
Wiedza o kulturze
(21)
Nauczanie
(12)
Gospodarka oparta na wiedzy
(10)
Programy nauczania
(8)
Uczniowie
(8)
Turniej wiedzy
(7)
Uczenie się
(7)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(7)
Kompetencje kluczowe
(6)
Metody nauczania
(6)
Nauczyciele
(6)
Społeczeństwo wiedzy
(6)
Innowacje
(5)
Podstawa programowa
(5)
Rozwój zrównoważony
(5)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Zarządzanie
(5)
Dzieci
(4)
Język polski
(4)
Matematyka
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wiedza potoczna
(4)
Biblioteka
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Kreatywność
(3)
Książka
(3)
Postawy
(3)
Powstanie wielkopolskie (1918-1919)
(3)
Praca umysłowa
(3)
Promocja czytelnictwa
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Twórczość
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja ekonomiczna
(2)
Edukacja globalna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Filozofia
(2)
Fotografie
(2)
Informacja
(2)
Internet
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Konkurs biblioteczny
(2)
Konkursy i festiwale
(2)
Konkursy wiedzy
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Logika
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Organizacja
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagogika
(2)
Planowanie przestrzenne
(2)
Polska
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rozumienie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkoła
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Sztuka
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Towarzystwa naukowe
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
"Ania z Zielonego Wzgórza"
(1)
"Noc naukowców"
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioteka Pedagogiczna (Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli ; Włocławek)
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioteki wojewódzkie
(1)
Biografie indywidualne
(1)
Biotechnologia
(1)
Temat: dzieło
Co ty mówisz?!
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Sposób na Elfa
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Wiedza, wzruszenia, reflekcje, zabawa, opowieści
(1)
Wikipedia
(1)
Ziarno prawdy (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(57)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Gmina Supraśl (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Kujawy
(1)
Norwegia
(1)
Supraśl (woj. podlaskie, pow. białostocki, gm. Supraśl)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(34)
Artykuł z pracy zbiorowej
(33)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(22)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Praca zbiorowa
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Artykuł fachowy
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Recenzja
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Vademecum
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Historia
(8)
Psychologia
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Nauka i badania
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Inżynieria i technika
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
234 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 03.01.2024
Edukacja obywatelska w szkole : teoria i praktyka / Janusz Korzeniowski, Małgorzata Machałek. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 358, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliograia na stronach 341-343, 349-353, netografia na stronach 345-347. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.12.2023
Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Bibliografia, netografia na stronach 246-263.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47934 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W publikacji przedstawiono istotne aspekty teoretyczne i praktyczne związane z procesem generowania innowacji w relacji uczelnia ‒ przedsiębiorca. Uwzględniono w niej możliwości współpracy przedsiębiorców z uczelniami w zakresie transferu technologii za pośrednictwem centrów transferu technologii i spółek celowych uczelni oraz relacje z tym związane. Podkreślono rolę brokerów innowacji jako ekspertów łączących środowiska uczelniane i biznesowe w związku z transferem technologii. Odniesiono się do zagadnienia wyceny wartości rynkowej nowych technologii. Omówiono zastosowanie skali oceny poziomów gotowości technologii w procesie generowania innowacji. Przybliżono ogólny zarys zagadnienia praw własności przemysłowej i zastosowania badań patentowych. Przedstawiono możliwości ochrony wyników B+R za pośrednictwem tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how). Przeanalizowano wybrane ryzyka w poszczególnych fazach procesu generowania innowacji. Scharakteryzowano istotne warunki umów stosowanych w procesie transferu technologii, w szczególności umów licencyjnych. Zaprezentowano przykładowe modele opłat licencyjnych oraz wybrane warunki negocjacji umów komercjalizacyjnych. Pokazano proces komercjalizacji wyników B+R z perspektywy przedsiębiorcy i uczelni wyższej. Przybliżono ogólne zasady świadczenia usług badawczych na rzecz przedsiębiorców. Opisano przywileje podatkowe związane z B+R dedykowane przedsiębiorcom, ze szczególnym uwzględnieniem centrów badawczo-rozwojowych. Wskazano na podstawowe korzyści komercjalizacji dla uczelni i przedsiębiorców. Podano przykłady dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji wyników B+R z uczelni wyższych do przedsiębiorstw oraz ich wdrożenie do działalności gospodarczej i/lub w efekcie na rynek.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Publikacja przybliża aktualne wyzwania i perspektywy dla polityki ekonomicznej, zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym. Związane są z one otwartą i wolnorynkową gospodarką, z pozytywnymi i negatywnymi konsekwencjami globalizacji i liberalizacji stosunków ekonomicznych. Z jednej strony, wiąże się to z dynamicznym rozwojem innowacji, nowoczesnych technologii, budową gospodarki opartej na wiedzy, zmianami strategii funkcjonowania podmiotów gospodarczych dla uzyskania wyraźnej przewagi konkurencyjnej na światowych rynkach. Z drugiej natomiast, to relatywnie dużo większa łatwość w przenoszeniu zagrożeń o charakterze społeczno-gospodarczym pomiędzy gospodarkami, regionami i państwami, wynikającymi z nierównomiernym ich rozwojem, dysproporcją poziomu zamożności społeczeństw, ich struktury demograficznej oraz wyczerpywaniem się podstawowych zasobów naturalnych określających ich podstawy egzystencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Akademickie spin offy to przedsiębiorstwa tworzone przez byłych lub obecnych pracowników instytucji naukowych iwykorzystujące elementy wiedzy naukowej do budowy swojej oferty rynkowej. Stanowią ważny składnik nowoczesnej gospodarki, tworząc jeden z kanałów transferu wiedzy naukowej do praktyki. W publikacji zaprezentowano akademickie spin offy przez pryzmat intensywności wykorzystywania wiedzy naukowej i biznesowej, analizując konfigurację ich zasobów oraz strukturę oferty rynkowej. Dzięki wywiadom przeprowadzonym przez autora z właścicielami akademickich spin offów możliwe było przedstawienie tej zbiorowości w sposób realistyczny i odzwierciedlający różnorodność jej zachowań. W monografii zaproponowano kategoryzację akademickich spin offów, dokonano szczegółowego opisu i analizy każdej z kategorii oraz przedstawiono typowe ścieżki rozwojowe. Uzyskany obraz akademickich spin offów jest daleki od wizerunku szybko rozwijających się na skalę globalną firm wywodzących się z wiodących uczelni światowych. Ukazuje on jednak złożoność postaw przedsiębiorców i ich działań. Wskazuje na zachodzące procesy uczenia się oraz pozyskiwania wiedzy z zewnątrz, a także na powiązanie wykorzystania wiedzy z procesem przedsiębiorczym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Konkurencyjność otoczenia wymusza na współczesnych organizacjach innowacje, które stają się dla nich sine qua non poprawy bądź utrzymania pozycji rynkowej. Dlatego celem pracy stała się empiryczna weryfikacja modelu uwzględniającego istnienie statystycznie istotnej zależności pomiędzy pracą zespołową i grupowym rozwiązywaniem problemów a zespołowymi innowacjami, mediowanymi poprzez transmisję i absorpcję wiedzy. Model weryfikowano poprzez badania kwestionariuszowe. W celu empirycznej weryfikacji sformułowanych hipotez wykonano analizy statystyczne, wykorzystując pakiet IBM SPSS Statistics w wersji 20. Empiryczna weryfikacja modelu badawczego ujawniła, że transmisja wiedzy jest silniejszym mediatorem w porównaniu z absorpcją wiedzy. Organizacje powinny więc kłaść większy nacisk na aspekty komunikacji i pracy w grupach roboczych. Ponadto praca zespołowa i grupowe rozwiązywanie problemów są istotnie powiązane z wypracowaniem zespołowych innowacji, wzmacniając potencjał rozwojowy organizacji. Słowa kluczowe: praca zespołowa, innowacje zespołowe, dzielenie się wiedzą, mediacyjny efekt transmisji i absorpcji wiedzy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej