Form of Work
Artykuły
(4960)
Książki
(2119)
Publikacje fachowe
(997)
Publikacje dydaktyczne
(650)
Publikacje naukowe
(453)
E-booki
(69)
IBUK Libra
(69)
Poradniki i przewodniki
(46)
Publikacje popularnonaukowe
(42)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Druki ulotne
(8)
Czasopisma
(6)
Filmy i seriale
(6)
Muzyka
(3)
Proza
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Grafiki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(2047)
unavailable
(76)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2123)
Czytelnia
(1)
Author
Dziamska Dorota
(83)
Bukowińska Agnieszka
(71)
Litwinow Monika
(39)
Wychowanie
(39)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(34)
Kozłowska Beata
(33)
Niemiec Katarzyna
(27)
Baj-Lieder Marta
(26)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(25)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(23)
Kozubek Joanna
(22)
Korczewska Elżbieta
(21)
Bomba Anna
(20)
Forecka-Waśko Katarzyna
(20)
Winczewski Piotr
(20)
Zielińska Ewa
(20)
Szuścik Urszula
(19)
Talaga-Duma Małgorzata
(19)
Wojnar Irena (1924- )
(19)
Kuszak Kinga
(18)
Sobierańska Dorota
(18)
Szpotowicz Magdalena
(18)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Piechota Feliksa
(17)
Szymczak Emilia
(17)
Gudro Maria (1946- )
(16)
Muszyński Heliodor (1931- )
(16)
Wiśniewska Krystyna
(16)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(15)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(15)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(14)
Czyż Dagmara
(14)
Kołodziejska Lidia
(14)
Jankowska Anna
(13)
Kałuba-Korczak Anna
(13)
Trojan Elżbieta
(13)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(13)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(12)
Mazlish Elaine
(12)
Rusaczyk Janusz
(12)
Wentrych Agnieszka
(12)
Godlewska Aleksandra
(11)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(11)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(11)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(11)
Ludorowska Agnieszka
(11)
Majewska Monika
(11)
Tomala Agata
(11)
Winczewska Aneta
(11)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Baranowska-Jojko Ewa
(10)
Bronikowski Michał
(10)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(10)
Musielak Beata
(10)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Dudzikowa Maria (1938- )
(9)
Gordon Thomas (1918-2002)
(9)
Gołębiewska Maria
(9)
Jabłońska Jolanta
(9)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(9)
Paszkiewicz Aneta
(9)
Przychodzińska Maria
(9)
Wiechuła Aleksandra
(9)
Wnęk Jan
(9)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(9)
Łasocha Natalia
(9)
Brzezińska Anna
(8)
Dyniakowska Agnieszka
(8)
Kalinowski Adam
(8)
Kluska Dorota
(8)
Krysińska Iwona
(8)
Kuszyńska Dorota
(8)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(8)
Rodzina I Dom
(8)
Sulisz Seweryn
(8)
Swędrowska Małgorzata
(8)
Szeląg Marlena
(8)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(8)
Brzezińska Anna (1949- )
(7)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(7)
Faber Adele (1928- )
(7)
Filipczuk Halina
(7)
Gajda Janusz (1933- )
(7)
Guz Sabina
(7)
Góra Dominika
(7)
Górna Hanna M
(7)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(7)
Jundziłł Irena (1923- )
(7)
Juul Jesper (1948-2019)
(7)
Kamień Dorota
(7)
Kamińska Krystyna
(7)
Klim-Klimaszewska Anna
(7)
Malko Dorota (1920-2010)
(7)
Możdżeń Stefan (1938- )
(7)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(7)
Surma Barbara
(7)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(7)
Warzkiewicz Małgorzata
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Chauvel Denise
(6)
Year
2020 - 2022
(719)
2010 - 2019
(4586)
2000 - 2009
(571)
1990 - 1999
(534)
1980 - 1989
(241)
1970 - 1979
(286)
1960 - 1969
(159)
1950 - 1959
(55)
1940 - 1949
(8)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2043)
1989-2000
(48)
1945-1989
(13)
1901-2000
(6)
1918-1939
(3)
Country
Poland
(7165)
Language
Polish
(7153)
English
(2)
Slovak
(1)
Audience Group
Przedszkola
(908)
Nauczyciele przedszkoli
(721)
Nauczyciele
(126)
Rodzice
(76)
Szkoły podstawowe
(39)
Nauczanie początkowe
(38)
Dzieci
(22)
Nauczyciele nauczania początkowego
(22)
Klasa 2.
(17)
Klasa 3.
(17)
Nauczyciele języka angielskiego
(17)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(14)
0-5 lat
(13)
Szkoły wyższe
(13)
Klasa 1.
(12)
6-8 lat
(10)
Klasa 4.
(9)
Pedagodzy
(9)
Klasa 5.
(7)
Szkoły średnie
(7)
9-13 lat
(5)
Klasa 6.
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Psycholodzy
(5)
14-17 lat
(4)
Gimnazja
(4)
Szkoły ponadgimnazjalne
(4)
Bibliotekarze
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Gimnazjum
(2)
Licea
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkola
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Technika
(1)
Terapeuci
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(9)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(2812)
Wychowanie
(1161)
Wychowanie w rodzinie
(834)
Wychowanie fizyczne
(569)
Dziecko
(427)
Nauczanie początkowe
(278)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(231)
Rodzina
(193)
Młodzież
(170)
Dzieci
(165)
Wychowanie estetyczne
(158)
Uczniowie
(145)
Wychowanie seksualne
(145)
Wychowanie muzyczne
(138)
Gry i zabawy
(135)
Wychowanie w szkole
(131)
Nauczyciele
(120)
Wychowanie obywatelskie
(120)
Rodzice
(117)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(117)
Metody nauczania
(111)
Pedagogika
(104)
Wychowanie do wartości
(100)
Wychowanie patriotyczne
(97)
Nauczanie
(93)
Wychowanie komunikacyjne
(90)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(89)
Edukacja zdrowotna
(77)
Boże Narodzenie
(75)
Szkolnictwo
(73)
Jesień
(70)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(70)
Wychowanie plastyczne
(70)
Dziecko trudne
(68)
Gry i zabawy ruchowe
(64)
Muzyka
(60)
Psychologia dziecka
(59)
Wychowanie moralne
(57)
Edukacja ekologiczna
(55)
Wartość
(54)
Wychowanie pozaszkolne
(53)
Oświata
(50)
Dziecko niepełnosprawne
(49)
Czytanie
(48)
Uczucia
(47)
Wychowanie do życia w rodzinie
(47)
Ojcostwo
(46)
Agresywność
(45)
Gry edukacyjne
(45)
Wielkanoc
(45)
Edukacja regionalna
(44)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(44)
Przedszkola
(44)
Sztuka
(43)
Poradniki dla rodziców
(42)
Młodzież szkolna
(41)
Przyroda
(41)
Metoda Montessori
(40)
Metoda projektów
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(38)
Pedagogika społeczna
(38)
Umuzykalnianie
(38)
Podstawa programowa
(36)
Zima
(36)
Sport
(35)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(35)
Dziecko autystyczne
(34)
Patriotyzm
(34)
Socjalizacja
(34)
Dziecko zdolne
(33)
Adaptacja społeczna
(32)
Kształcenie
(32)
Psychologia wychowawcza
(31)
Wiosna
(31)
Wychowanie religijne
(31)
Roboty ręczne
(30)
Stosunki interpersonalne
(30)
Szkoła
(30)
Tematy i motywy
(30)
Sześciolatki
(29)
Wydawnictwa popularne
(29)
Chorzy w rodzinie
(28)
Macierzyństwo
(28)
Matematyka
(28)
Postawy
(28)
Uczenie się
(28)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(27)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(26)
Język polski
(26)
Myślenie twórcze
(26)
Zabawy dydaktyczne
(26)
Logopedia
(25)
Mowa
(25)
Uczniowie klas początkowych
(25)
Współdziałanie
(25)
Wychowanie techniczne
(25)
Zachowanie
(25)
Komunikacja interpersonalna
(24)
Osobowość
(24)
Papieroplastyka
(24)
Subject: work
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(3)
Little princess
(2)
Arrival
(1)
Bankructwo małego Dżeka
(1)
Biblia
(1)
Chronicles of Narnia
(1)
Cuore
(1)
Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji
(1)
Heinrich von Ofterdingen
(1)
Humanistyczne przesłanki niepokoju
(1)
Katecheza Dobrego Pasterza
(1)
Kierunek → Dialog : inspiracje metodyczne nie tylko dla nauczycieli etyki
(1)
Marry Poppins
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Mein Vater, mein Freund
(1)
Momo
(1)
Morze
(1)
Nasze kunsztowanie
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Panorama problematyki współczesnego ojcostwa
(1)
Pedagogika wobec duchowości - duchowość wobec pedagogiki
(1)
Perspectives (czasop.)
(1)
Postawy ojcowskie w środowisku wiejskim
(1)
Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce
(1)
Praca Socjalna (czasopismo)
(1)
Praca socjalno-wychowawcza z rodziną
(1)
Przegląd Pedagogiczny (Warszawa ; 1917)
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe
(1)
Thomas and Friends (serial telewizyjny)
(1)
Winnie-the-Pooh
(1)
Wędrówki Nabu
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Żywot człowieka poczciwego
(1)
Subject: time
2001-
(886)
1901-2000
(130)
1989-2000
(66)
1945-1989
(37)
1801-1900
(28)
1918-1939
(18)
1701-1800
(7)
1601-1700
(5)
1939-1945
(5)
1501-1600
(4)
1901-1914
(4)
1914-1918
(4)
400-301 p.n.e.
(4)
500-401 p.n.e.
(4)
100-1 p.n.e.
(3)
1401-1500
(3)
1-100
(2)
101-200
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
300-201
(1)
400-301
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(241)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(7)
Lublin (woj. lubelskie)
(5)
Niemcy
(5)
Holandia
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Województwo małopolskie (1999- )
(4)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(3)
Chiny
(3)
Europa
(3)
Francja
(3)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Benin
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Brazylia
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kolumbia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lubelszczyzna
(2)
Malawi
(2)
Słowacja
(2)
Tanzania
(2)
Timor
(2)
Wielkopolska
(2)
Wietnam
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Afganistan
(1)
Ałma Ata (Kazachstan)
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Belgia
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Dania
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Finlandia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Golęczewo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Suchy Las)
(1)
Grecja
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kobierzyn (Kraków ; część miasta)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Lewin Brzeski (woj. opolskie, pow. brzeski, gm. Lewin Brzeski)
(1)
Mazowsze
(1)
Mielec (woj. podkarpackie)
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Nastolatki
(1)
Norwegia
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pahiatua (Nowa Zelandia)
(1)
Palestyna
(1)
Paryż (Francja ; okręg)
(1)
Pałuki (kraina historyczna)
(1)
Piaseczno (woj. mazowieckie)
(1)
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Rosja
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Wisła (rzeka)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łomża (woj. podlaskie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1455)
Scenariusz zajęć
(529)
Artykuł z czasopisma fachowego
(466)
Artykuł problemowy
(395)
Artykuł z pracy zbiorowej
(348)
Artykuł z czasopisma naukowego
(140)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(135)
Raport z badań
(61)
Poradnik
(57)
Praca zbiorowa
(57)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(52)
Ćwiczenia i zadania
(38)
Artykuł fachowy
(35)
Gry i zabawy
(29)
Materiały pomocnicze
(29)
Utwory sceniczne dla dzieci
(24)
Podręcznik
(23)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(19)
Scenariusze zajęć
(17)
Wydawnictwa popularne
(17)
Gry i zabawy ruchowe
(16)
Artykuł przeglądowy
(15)
Opracowanie
(15)
Scenariusz imprezy szkolnej
(14)
Poradniki
(13)
Wywiad dziennikarski
(13)
Monografia
(11)
Publikacje fachowe
(11)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(11)
Gry i zabawy dziecięce
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Recenzja naukowa
(9)
Artykuł publicystyczny
(8)
Poradniki dla rodziców
(8)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(8)
Artykuł monograficzny
(7)
Bibliografia
(7)
Opowiadania i nowele
(7)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Publikacje
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(5)
Literatura dziecięca
(5)
Literatura polska
(5)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(5)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(4)
Bajki i baśnie
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Recenzja
(3)
Sprawozdanie z konferencji
(3)
Dane statystyczne
(2)
Film edukacyjny
(2)
Gry i zabawy zimowe
(2)
Listy
(2)
Literatura francuska
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Publicystyka
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Biografia
(1)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Blog
(1)
Broszura
(1)
Debata
(1)
Druki muzyczne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Elementarze
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książki
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura włoska
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Plakat
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Progmy nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1987)
Psychologia
(248)
Socjologia i społeczeństwo
(214)
Historia
(55)
Medycyna i zdrowie
(46)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(46)
Kultura i sztuka
(37)
Językoznawstwo
(30)
Religia i duchowość
(25)
Filozofia i etyka
(22)
Literaturoznawstwo
(22)
Kultura fizyczna i sport
(21)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(19)
Media i komunikacja społeczna
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Matematyka
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Nauka i badania
(6)
Biologia
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
7166 results Filter
Book
In basket
Date of change: 20.01.2022
Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przełożyła Magdalena Ziomek. - Wocław : Wydawnictwo Bukowy Las, copyright 2014. - 310, [2] striny, [8] stron tablic : ilustracje ; 21cm.
Tytuł oryginału: "The spark : a mother's story of nurturing genius" 2013.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46358 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 19.01.2022
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce. Publikacja składa się z trzech części: • Podstawy teoretyczne – zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. • Kluczowe obszary psychologii wychowania – Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. • Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy – najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Przygotowanie monografii dotyczącej pedagogiki społecznej w Polsce jest zadaniem szczególnie ryzykownym i trudnym. Ryzykownym, ponieważ subdyscyplina ta przez ponad sto lat historii obrosła licznymi opracowaniami, które dodatkowo znacząco się różnią nachyleniem czy ugruntowaniem teoretycznym, charakteryzującym oryginalność poszczególnych ośrodków naukowych, w których była i jest rozwijana. Trudnym, gdyż jako dyscyplina usytuowana na skrzyżowaniu nauk, pedagogika społeczna stała się fundamentem licznych innych subdyscyplin pedagogicznych, a niekiedy nawet inspiracją oryginalnych kierunków myślenia w innych dyscyplinach naukowych. Autorów tekstów zawartych w prezentowanej monografii, poza zainteresowaniem pedagogiką społeczną, łączy jedno – współpraca, znajomość, a niekiedy nawet przyjaźń z Panią Profesor Ewą Marynowicz-Hetką. To właśnie Jej dedykujemy tę książkę. Pani Profesor od wielu lat inicjuje i współtworzy dyskusję naukową poświęconą pedagogice społecznej, dzieląc się swoimi poglądami, propozycjami, wątpliwościami. Mamy nadzieję, że oddawana w Państwa ręce książka włącza się w tę dyskusję, która przecież, poza ugruntowaniem merytorycznym, zawsze opiera się na autentycznych relacjach międzyludzkich, spotkaniach i wspólnych przeżyciach. Ze Wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią. Szczegółowej analizie poddane zostały poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako "antropologia" i jako "etyka", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy ontologicznej, filozofia i nauka jako różnica. Książka ta jest ważnym i oryginalnym głosem, który może stać się przyczynkiem do debaty nad filozofią edukacji, jej relacją do pedagogiki, a co więcej, aktualnym stanem kultury, edukacji i wychowania wynikłym z obowiązującej matrycy bycia jako techniki. Znajdujemy w niej trzy warstwy. Pierwsza z nich to warstwa analityczna. Autorka poddaje w niej analizie i interpretacji podstawowe kategorie bycia i czasu Martina Heideggera. Druga z nich dotyczy możliwości zastosowania Heideggerowskich pojęć, w tym szczególnie różnicy ontologicznej, do filozofii wychowania. Najważniejsza jest jednak, jak sądzę, trzecia. Jest to, zainspirowana różnicą ontologiczną Heideggera, własna, autorska koncepcja filozofii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione – dobre lub złe – wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: • funkcjonowania systemu rodzinnego – funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej • nietradycyjnych form życia rodzinnego – rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych • problemów życia rodzinnego – choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy • współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach. Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again