Forma i typ
Artykuły
(27)
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Autor
Brzezińska Anna
(7)
Krysińska Iwona
(7)
Kuszak Kinga
(7)
Kuszyńska Dorota
(7)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(4)
Montessori Maria
(2)
Przybyla Olga
(2)
Żak Wydawnictwo Edukacyjne
(2)
Adamczyk Tomasz
(1)
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Baranowska-Rataj Anna
(1)
Cichy Bogusław
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbrowski Jacek
(1)
Jacher Władysław
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kerschensteiner Jerzy
(1)
Kiciński Krzysztof
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Kowalski Stanisław
(1)
Kowalski Stanisław red
(1)
Kozak Iwona
(1)
Kustra Czesław (1958- )
(1)
Libiszowska- Żółtkowska Maria
(1)
Lindenberg Christoph
(1)
Mariański Janusz
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Molak Adolf
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Poraj-Weder Magdalena
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sala-Suszyńska Justyna
(1)
Smal Tomasz
(1)
Swadźba Urszula
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Trentowski Bronisław Ferdynand
(1)
Urbański-Korż Ryszard (1951-2005)
(1)
Wawrzyniuk Stanisław
(1)
Zaręba Sławomir H
(1)
Zduniak Andrzej (1958- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Ćwikliński Andrzej (1953- )
(1)
Świda-Ziemba Hanna
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
System wartości
(23)
Wychowanie
(21)
Młodzież
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Wartość
(9)
Wychowanie do wartości
(9)
Etyka
(8)
Normy moralne
(8)
Socjologia
(7)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Agresywność
(3)
Rodzina
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Globalizacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Salezjanie
(2)
Szkoła
(2)
Teoria systemów
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w szkole
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Biografie
(1)
Biografie indywidualne
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Cele życiowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja a wolność
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Inteligencja
(1)
Jeżewski Kazimierz
(1)
Korupcja
(1)
Kształcenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Ossowski, Stanisław (1897-1963)
(1)
Oświata za granicą
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika salezjańska
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika współczesna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samotność
(1)
Styl życia
(1)
Sumienie
(1)
System Biofeedback
(1)
System biofeedback
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teoria
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
2001-0
(8)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z pracy zbiorowej
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Scenariusz zajęć
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.01.2024
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliografia na stronie [192].
Dla rodziców, nauczycieli i wychowawców młodzieży w wieku 12-18 lat. Ukazano przyczyny i fazy uzależniania się młodych osób od narkotyków, wskazano sposoby postępowania, omówiono program profilaktyczny dla szkoły średniej "Nie biorę" Fundacji Bene Vobis. Omówiono zagrożenie młodzieży przemocą i samobójstwami - przyczyny i sposób postępowania w szkole (rozmowy indywidualne, działania w wymiarze klasy, szkoły), podano wskazówki do rozmów z dziećmi o śmierci. Omówiono zagrożenia w sferze wychow. płciowego nastolatków, rolę rodziców i nauczycieli w wychow. seksualnym, program PiON. Ukazano sposób komunikowania się z dzieckiem w rodzinie. Omówiono wychowanie w szkole we współpracy z rodzicami. Zaproponowano program pracy w socjoterapeutycznej grupie uczniów sprawiających trudności wychow. W omówieniach problemów psychol. i wychow. są przykłady przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36466, 35742 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
O wartości wychowania / Rafał Ryszka. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 3, s.2-4. - 2023.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.07.2022
Rodzicielstwo : ujęcie interdyscyplinarne / redakcja naukowa Lucyna Bakiera. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 408 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1898-0473 ; nr 18)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 29.03.2022
(Instytut Pedagogiki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza Z. 8)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46510 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej