Form of Work
Artykuły
(161)
Publikacje naukowe
(85)
Książki
(70)
Publikacje fachowe
(28)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(66)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(71)
Author
Błeszyński Jacek (1963- )
(9)
Czapla Joanna
(7)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(6)
Balejko Antoni (1935- )
(5)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(5)
Tarkowski Zbigniew
(5)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(5)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(4)
Walencik-Topiłko Anna
(4)
Baczała Ditta
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Korendo Marta
(3)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(3)
Kurowska Marlena
(3)
Lipiec Dorota
(3)
Lorenc Anita
(3)
Milewski Stanisław (1956- )
(3)
Przybyla Olga
(3)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Demel Genowefa
(2)
Domagała Aneta
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Huma-Sztwiertnia Magdalena
(2)
Humeniuk Ewa
(2)
Jauer-Niworowska Olga (1965- )
(2)
Kaczan Teresa
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Kokot Katarzyna (1977- )
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Małachowska Ewa
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Paluch Anna
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Parol Zofia Urszula
(2)
Pawłowska-Jaroń Halina
(2)
Podgórska-Jachnik Dorota
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Regner Anna
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Soboń Joanna
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Trzaskalik Joanna
(2)
Wiktorska Jolanta
(2)
Więcek-Poborczyk Izabela
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(2)
Biała Monika
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bocheńska Magdalena
(1)
Boksa Beata
(1)
Bolejko Antoni
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Błeszczyński Jacek J
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Czochańska Jagna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Doniec Jadwiga
(1)
Doroniewicz Iwona
(1)
Dragun Gabriela
(1)
Fedyn Beata
(1)
Filatova Ûliâ Olegovna
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Fuks Agata
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gasik Justyna
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Golanowska Małgorzata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grala Magdalena
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jaros Irena
(1)
Jaroszewska Katarzyna
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jauer-Niworowska Olga
(1)
Jedlińska Agnieszka
(1)
Jodzis Daria
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karowicz Anna
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Kierska Mirosława
(1)
Year
2020 - 2022
(14)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(133)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(239)
Language
Polish
(239)
Audience Group
Logopedzi
(10)
Przedszkola
(6)
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
6-8 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Subject
Zaburzenia mowy
(92)
Mowa
(91)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(65)
Logopedia
(65)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(48)
Terapia logopedyczna
(30)
Diagnoza logopedyczna
(27)
Dziecko
(17)
Afazja dziecięca
(15)
Jąkanie
(14)
Mowa dziecka
(13)
Dzieci
(12)
Wady wymowy
(11)
Neurologia dziecięca
(10)
Komunikacja werbalna
(9)
Afazja
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Dziecko głuche
(7)
Komunikacja wspomagająca
(7)
Leczenie
(7)
Surdopedagogika
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Korekcja mowy
(6)
Słuch
(6)
Wady rozwojowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dyslalia
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Psycholingwistyka
(5)
Zaburzenia słuchu
(5)
Alalia
(4)
Czytanie
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język polski
(4)
Mowa niewyraźna
(4)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Autyzm
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Foniatria
(3)
Język dziecka
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Logopedzi
(3)
Neurologopedia
(3)
Ośrodkowy układ nerwowy
(3)
Padaczka
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pisanie
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Rodzice
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Biblioterapia
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z alalią
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Głusi
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język
(2)
Klasyfikacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Logorytmika
(2)
Metoda Krakowska
(2)
Mutyzm
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nieprawidłowy zgryz
(2)
Psychonerwice
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Terapia ustno-twarzowa
(2)
Uczenie się
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(2)
Zaburzenia połykania
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
"Token Test"
(1)
Agramatyzm
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Audiologia
(1)
Subject: work
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Subject: time
2001-
(91)
1901-2000
(15)
1989-2000
(15)
1945-1989
(5)
Subject: place
Polska
(15)
Rosja
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(86)
Artykuł problemowy
(47)
Artykuł fachowy
(23)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Praca zbiorowa
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(103)
Medycyna i zdrowie
(66)
Psychologia
(45)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
239 results Filter
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 06.06.2022
Terapia surdologopedyczna : programowanie języka / Ewa Muzyka-Furtak. W: Surdologopedia : teoria i praktyka, s. 312-328. - 2015.
Bibliografia na stronie 328.
Article
In basket
Date of change: 06.06.2022
Metoda werbo-tonalna / Anita Lorenc. W: Surdologopedia : teoria i praktyka, s. 298-311. - 2015.
Bibliografia na stronie 311.
Article
In basket
Date of change: 06.06.2022
Bibliografia na stronie 297.
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 06.06.2022
Głos a zaburzenia słuchu u dzieci / Agata Szkiełkowska. W: Surdologopedia : teoria i praktyka, s. 212-227. - 2015.
Bibliografia na stronie 226.
Article
In basket
Date of change: 03.06.2022
Wymowa dzieci niesłyszących / Anita Lorenc. W: Surdologopedia : teoria i praktyka, s. 193-211. - 2015.
Bibliografia na stronie 210.
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42475 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36138 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again