Form of Work
Artykuły
(106)
Publikacje fachowe
(45)
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(34)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Status
available
(36)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(42)
Author
Kołakowski Artur
(8)
Grudziewska Ewa
(3)
Jerzak Marta
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Oleksa Karolina
(3)
Stanik Jan M
(3)
Wasiński Dariusz
(3)
Zając Magdalena
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Cieślik Elżbieta
(2)
Gaś Zbigniew B
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Karasowska Aleksandra
(2)
Karzewska Bożena
(2)
Minahan Jessica
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Opora Robert
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Urban Bronisław
(2)
Urban Bronisław (1942-2014)
(2)
Wycisk Jowita (1971- )
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Akimjak Amantius (1969- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Antos Izabela
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baj-Lieder Marta
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Bień Jolanta
(1)
Binder Marek
(1)
Binon Marek przekł
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bomba Jacek
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borecka-Biernat Dorota
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Chrobak Katarzyna (pedagog)
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dittmann Volker
(1)
Domińska-Werbel Dorota
(1)
Domurat Marcin
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ermer Anneliese
(1)
FitzGerald David P
(1)
Florczak-Perchel Milena
(1)
Freudenreich Dariusz
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guziński Bogdan
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Herbert Martin
(1)
Hibner Anna
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Hourowá Kateřina
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jezierska Barbara (pedagog)
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jurzysta Elżbieta Magdalena
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Kapera Marta
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kolek Agnieszka
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kot Dominika
(1)
Kowa Anna
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kołodziejczyk Magdalena
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Krupa-Wiśniewska Agnieszka
(1)
Kunicki Michał
(1)
Kurtyka-Chałas Justyna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Year
2020 - 2022
(9)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(103)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(157)
Language
Polish
(157)
Audience Group
Nauczyciele
(10)
Psycholodzy
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie
(2)
Klasa 1.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Subject
Zaburzenia zachowania
(85)
Zachowanie
(52)
Dziecko trudne
(29)
Agresywność
(24)
Dzieci
(24)
Młodzież
(23)
Uczniowie
(18)
Dziecko
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Zaburzenia emocjonalne
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Młodzież trudna
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Socjoterapia
(7)
Szkolnictwo
(7)
Trudności wychowawcze
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko z ADHD
(6)
Patologia społeczna
(6)
Zaburzenia odżywiania
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie
(5)
Zaburzenia osobowości
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Bezpieczeństwo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Lęk
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenia zachowania dziecka
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Autodestruktywność
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Farmakoterapia
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Mózg
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Otyłość
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Program nauczania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres
(2)
Uczenie się
(2)
Uczeń
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zaburzenia adaptacyjne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia zachowania społecznego
(2)
Zachowania prozdrowotne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zachowanie społeczne
(2)
Zachowanie uzależniające
(2)
Zapobieganie
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
Zmysły
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Subject: work
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Subject: time
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(65)
Artykuł problemowy
(39)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł fachowy
(12)
Praca zbiorowa
(8)
Scenariusz zajęć
(7)
Poradnik
(6)
Artykuł przeglądowy
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Raport z badań
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Domain
Psychologia
(54)
Edukacja i pedagogika
(49)
Medycyna i zdrowie
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
157 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 01.07.2022
Podręcznik prezentuje najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Omawia podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej. Wyczerpująco prezentuje zagadnienia odnoszące się do charakteru pedagogiki resocjalizacyjnej i jej miejsca w systemie nauk społecznych, przejawów i dynamiki społecznych zjawisk dewiacyjnych. Przybliża zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnień. Szczegółowo przedstawia współczesne systemy resocjalizacyjne oraz sam proces resocjalizacji, a także zagadnienia dotyczące profilaktyki i środków probacyjnych w praktyce resocjalizacyjnej. Ponadto, co niezwykle cenne, ukazuje implikacje wynikające z teorii nauk społecznych dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Tom 2 prezentuje przykłady rozwiązań praktycznych omawianych zagadnień. Opinia o książce: Biorąc pod uwagę merytoryczną zawartość recenzowanej pracy, należy stwierdzić, że zasługuje ona na wysoką ocenę. Przede wszystkim dlatego, że stanowi dobry przykład opracowania interdyscyplinarnego, którego celem było zgromadzenie aktualnej wiedzy teoretycznej i empirycznej na temat resocjalizacji sprawców czynów karalnych oraz profilaktyki w tym zakresie. Zawiera ona ponadto liczne odniesienia do zmieniających się warunków społeczno-ekonomicznych w naszym kraju, co podnosi jej wartość dla praktyki resocjalizacyjnej. (Prof. Mieczysław Radochoński) Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 978-83-01-15405-9
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
Jedzenie pod wpływem emocji / Kamila Czepczor, Anna Brytek-Matera. - Warszawa : Difin, 2017. - 258 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 223-258.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46819 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42594 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Podręcznik prezentuje najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Omawia podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej. Wyczerpująco prezentuje zagadnienia odnoszące się do charakteru pedagogiki resocjalizacyjnej i jej miejsca w systemie nauk społecznych, przejawów i dynamiki społecznych zjawisk dewiacyjnych. Przybliża zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnień. Szczegółowo przedstawia współczesne systemy resocjalizacyjne oraz sam proces resocjalizacji, a także zagadnienia dotyczące profilaktyki i środków probacyjnych w praktyce resocjalizacyjnej. Ponadto, co niezwykle cenne, ukazuje implikacje wynikające z teorii nauk społecznych dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Tom 1 przedstawia teoretyczne podstawy dyscypliny, odnosząc się zarówno do rysu historycznego, jak i wyników współczesnych badań. Opinia o książce: Biorąc pod uwagę merytoryczną zawartość recenzowanej pracy, należy stwierdzić, że zasługuje ona na wysoką ocenę. Przede wszystkim dlatego, że stanowi dobry przykład opracowania interdyscyplinarnego, którego celem było zgromadzenie aktualnej wiedzy teoretycznej i empirycznej na temat resocjalizacji sprawców czynów karalnych oraz profilaktyki w tym zakresie. Zawiera ona ponadto liczne odniesienia do zmieniających się warunków społeczno-ekonomicznych w naszym kraju, co podnosi jej wartość dla praktyki resocjalizacyjnej. (Prof. Mieczysław Radochoński) Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 978-83-01-15180-5
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 28.03.2022
Wybrane artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne są pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku słowackim Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45111 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 18.03.2022
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości. Monografia „Neuropsychologia tożsamości” to dzieło nowatorskie i niezwykłe – oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego. Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-Bach Doświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało. Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar Tłokiński Nowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego – oprócz specjalistów – należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze. Dr hab. Mariusz Gajewski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Monografia koncentruje się wokół zagadnień istotnych dla wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych pod względem teoretycznym i praktycznym. Omawia rolę wartości w procesie dojrzewania osobowego oraz rolę nauczyciela w wychowaniu do wartości, aksjologiczny wymiar programów profilaktycznych, preferowane wartości wychowanków opieki zastępczej w Polsce, obowiązki etyczne społeczeństwa wobec dzieci z rodzin z problemem alkoholowym czy opinię współczesnej młodzieży na temat rodziny. Jest to ujęcie interdyscyplinarne, głównie psychologiczne, pedagogiczne i socjologiczne, zawierające wiele interesujących rozwiązań metodycznych, m.in. próbę konstrukcji narzędzia do pomiaru „pozytywnego rozwoju młodzieży”, profilaktykę wobec dzieci wysoko wrażliwych czy młodzieży używającej substancji psychoaktywnych. Publikacja omawia profilaktykę w kontekście psychologii sportu, a także w wsparcie społeczne jako profilaktykę niekorzystnych następstw starzenia się i starości
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Monografia przybliża dynamicznie zmieniający się obszar współczesnej psychoprofilaktyki, prezentując różne jej koncepcje. Odnosi się do ważnego społecznie problemu, jakim są przyczyny i konsekwencje zachowań ryzykownych, takich jak nadużywanie środków psychoaktywnych, kierowanie pojazdami pod wpływem alkoholu, skoki do wody, przypadkowe kontakty seksualne, udział w bójkach, itp., których ofiarami są zarówno ludzie młodzi, jak i osoby dorosłe. Publikacja koncentruje się na psychologicznych korelatach zachowań ryzykownych: wysokiej wrażliwości, impulsywności, wypaleniu uczniowskim. Omawia obraz samego siebie u młodzieży wkraczającej w dorosłość, neurologiczne podłoże podejmowania zachowań ryzykownych, wpływ chorób cywilizacyjnych zagrażających życiu na radzenie sobie z trudnościami życiowymi w kontekście profilaktyki trzeciorzędowej, a także specyfiki działań profilaktycznych wobec osób doświadczających chorób somatycznych. Jej zawartość istotnie poszerza naszą wiedzę o znaczeniu profilaktyki, zewnętrznych czynnikach generujących zachowania ryzykowne, wewnętrznych mechanizmach ich stymulacji oraz ukazuje jej szersze uwarunkowania risky humanum. Monografia zawiera opracowania wychodzące z lubelskiej szkoły profilaktyki Zbigniewa B. Gasia, tym razem gromadząc dorobek przedstawicieli wielu ośrodków akademickich
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 02.02.2022
Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasługuje w pełni na przedstawienie zawartych w niej treści możliwie najszerszemu gronu specjalistów z zakresu pedagogiki i profilaktyki społecznej. Szczególna wartość recenzowanej pracy zawiera się w umiejętnym połączeniu treści dotyczących problematyki teoretycznej i działań w zakresie praktyki. Bez wątpienia książka stanowi inspirację dla nowych obszarów badawczych w szeroko pojętej rzeczywistości kształcenia i wychowania młodego pokolenia, zwłaszcza w aspekcie czynników stymulujących prawidłowy rozwój i czynników zagrażających temu rozwojowi. prof. zw. dr hab. Jadwiga Stawnicka Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata – którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania – przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 31.01.2022
Z pełnym uznaniem odnoszę się do pomysłu zajęcia się problemem uwarunkowań profilaktyki i terapii zachowań trudnych u dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym. Autorka szczegółowo charakteryzuje […] zwłaszcza jedną z dróg radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci, podkreślając, że podstawą oddziaływań terapeutycznych w tym zakresie […] jest analiza funkcjonalna takich zachowań ujmująca je w szerokim kontekście osobistym i środowiskowym […]. Ostateczne i wiążące wnioski Autorka formułuje na podstawie wyników badań z zastosowaniem odpowiednich metod statystycznych oraz – co pragnę szczególnie podkreślić – wskazuje prawidłowości zaobserwowane w trakcie analizy indywidualnych przypadków. Treść rozdziału VI potwierdza zaś […] ten wymiar misji nauki, który odpowiada na społeczne oczekiwania i zapotrzebowania. W tym przypadku wyrazem tak rozumianej misji nauki są opracowane przez Autorkę propozycje oddziaływań na same dzieci, a także pewne plany i programy adresowane do ich rodziców i terapeutów. Z recenzji dr. hab. Adama Mikruta, prof. UP
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again