Form of Work
Artykuły
(26)
Publikacje naukowe
(25)
Książki
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(6)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Author
zbiorowa Praca
(3)
Pawełek Katarzyna
(2)
Bartoszewska Anna
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Celka Roman
(1)
Czabański Adam (1971- )
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Felińczak Anna
(1)
Fox Claudine
(1)
Gadamska Magdalena
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hawton Keith (1942- )
(1)
Janowski Michał (kultura fizyczna)
(1)
Jasik Justyna
(1)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(1)
Kagan Jerome
(1)
Kasperek-Golimowska Ewa
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kosendiak Aureliusz
(1)
Kowalska Jolanta E
(1)
Krzyżanowska Diana
(1)
Kuchta Sylwia
(1)
Kuriata-Kościelniak Ewa
(1)
Lada Anna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majczyna Beata
(1)
Makarczuk Anna (biolog)
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Michalczak Waldemar
(1)
Miładowski Andrzej
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Pilarska Paula
(1)
Pyk Marzena
(1)
Rajda Daria
(1)
Rasińska Renata
(1)
Robacha Jadwiga
(1)
Rukat Marta
(1)
Różańska Dorota (kultura fizyczna)
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Szetela Barbara
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Szyszka Dorota
(1)
Tekiel Mirosława
(1)
Trybek Urszula
(1)
Walancik Marek
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wojtkowiak Tadeusz (1952- )
(1)
Zajdel Izabela
(1)
Zapała Jadwiga
(1)
Zawadzka Bożena (kultura fizyczna)
(1)
Zawadzki Patryk
(1)
Zdebska-Biziewska Halina (1961-2018)
(1)
Zieliński Wojciech (nauki kultury fizycznej)
(1)
Ślaska Natalia
(1)
Żółtańska Joanna
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(27)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(39)
Language
Polish
(38)
Audience Group
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Młodzież
(12)
Zachowania prozdrowotne
(12)
Aktywność fizyczna
(8)
Zachowania ryzykowne
(8)
Ankieta
(5)
Styl życia
(5)
Uczniowie
(5)
Zachowanie
(5)
Gimnazja
(3)
Postawy
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Dziewczęta
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Raport z badań
(2)
Rodzina
(2)
Samobójstwo
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zapobieganie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alienacja
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Boczkowska, Magdalena
(1)
COVID-19
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberseks
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fonoholizm
(1)
Gibbs, John C.
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Internet
(1)
Kirenko, Janusz
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Lęk
(1)
Masa ciała
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Ontogeneza
(1)
Opracowanie
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Pracownicy młodzieżowi
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Profilaktyka onkologiczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Skubisz, Jolanta
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Studenci
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Turystyka
(1)
Turyści
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowania społeczne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zachowanie żywieniowe
(1)
Zaufanie
(1)
Subject: work
Bezrobocie, zachowania zdrowotne, uwarunkowania
(1)
O profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa szkolnego
(1)
Subject: time
2001-
(21)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(12)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gmina Stronie Śląskie (woj. dolnośląskie, pow. kłodzki)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Raport z badań
(25)
Artykuł z pracy zbiorowej
(18)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Podróże i turystyka
(1)
39 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Oddajemy do rąk Państwa kolejny numer naszego czasopisma. Tym razem prezentujemy artykuły mocno zróżnicowane tematycznie, reprezentujące bardzo różne dziedziny współczesnych nauk o zarządzaniu. Poszczególne opracowania różnią się nie tylko tematyką badawczą, ale i zastosowaną koncepcją badań. W pierwszym rzędzie zwracamy uwagę na publikacje oparte na badaniach empirycznych, które dominują w tym numerze naszego periodyku. Obejmują one rozpoznanie tak różnych zagadnień, jak wpływ klastrów na rozwój przedsiębiorczości w województwie lubelskim (M. Ginter), sposób wyboru miejsc zakupów przez konsumentów (S. Urban, M. Michałowska), wpływ kryzysu na hotelarstwo w Europie i w Polsce (K. Szydłowska), analiza czynników wpływających na realizację funkcji personalnej (W. Szumowski) oraz sposób wypełniania funkcji właściciela w spółkach Skarbu Państwa (I. Postuła). Ważne z punktu widzenia polityki redakcji są artykuły poświęcone kwestiom metodycznym. Wobec generalnego deficytu tego typu opracowań w krajowych naukach o zarządzaniu publikacje rozwijające koncepcje i metody badawcze uważamy za cenne. Do tego nurtu wśród prezentowanych w czasopiśmie należą artykuły dotyczące metod badania wpływu nazw marek na zachowania nabywców (A. Krycia-Chomińska), sposobów pomiaru kultury organizacyjnej na potrzeby zarządzania talentami (T. Ingram) oraz metod statystycznej analizy dystrybucji dochodów (I. Blagun, L. Dmytryshyn). Za wartościowe uważamy też artykuły poglądowe, rozwijające i porządkujące wiedzę na temat możliwości implementowania tak ważnych koncepcji dla współczesnego zarządzania, jak monitoring i coaching (J. Mróz), zarządzanie projektami (A. Marciszewska) czy programy ograniczania stresu pracowników (D. Molek-Winiarska).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Rozwój badań marketingowych wyraża się w powstawaniu nowych form pomiaru oraz zaawansowanych metod analizy danych bazujących na zastosowaniu podejść ilościowych i jakościowych oraz wykorzystaniu technologii informacyjnej. Ważną przesłanką rozwoju tych metod i technik jest konieczność zwiększenia efektywności działań z zakresu marketingu. Dzięki wykorzystywaniu rozwiniętych metod pomiaru działań marketingowych i ich efektów osiągana wiedza rynkowa umożliwia przedsiębiorstwom i innym organizacjom podejmowanie bardziej skutecznych i efektywnych decyzji. W artykule K. Mazurek-Łopacińskiej i M. Sobocińskiej przedstawiona została koncepcja kryteriów oceny organizacji oraz celów i zasad pomiaru wizerunku uczelni jako podmiotu rynku. Zaprezentowany sposób podejścia do pomiaru wizerunku organizacji może stanowić odniesienie także dla innych podmiotów działających na rynku. Z uwagi na istotny związek wizerunku organizacji z marką oraz jej rolę w postrzeganiu i tworzeniu rzeczywistości społecznej pokazano wykorzystanie zarówno technik jakościowych, takich jak pogłębiony wywiad indywidualny – Individual In- Depth Interview (IDI), analiza fotografii socjologicznej (interpretacja semiologiczna), jak i badań ilościowych w konstruowaniu tożsamości jednostki, która występując na rynku, przejawia różne postawy i zachowania wobec marki. W artykule M. Pałys pokazano także narzędzia mierzące poziom wiedzy i identyfikacji respondenta z marką. Funkcjonowanie jednostek w coraz szerszych i bardziej złożonych sieciach społecznych stawia problem mechanizmu przenoszenia postaw, grupowania się postaw oraz poziomu zaraźliwości społecznej postaw konsumenckich. Metoda przedstawiona w artykule A. Zbieg stanowi ciekawą propozycję bazującą na wykorzystaniu zmiennych psychologicznych i sieci relacji społecznych konsumenta w badaniu zaraźliwości postaw. Nowym obszarem w badaniach marketingowych jest przestrzeń międzykulturowa, a przykładem ich zastosowania są zogniskowane wywiady prowadzone w wielokulturowych grupach. Wyniki takich wywiadów wraz z ich interpretacją znajdujemy w artykule K. Pilarczyk-Bal. Wśród statystycznych metod eksploracyjnych autorzy proponują własne rozwiązania oparte na zastosowaniu znanych metod. Dotyczy to w szczególności technik analizy korespondencji wykorzystanej w artykule A. Stanimir do analizy danych personalnych. Kolejne artykuły umieszczone w niniejszym zbiorze dotyczą różnych obszarów aplikacji badań rynkowych związanych zarówno z kształtowaniem relacji miedzy podmiotami rynku, zwłaszcza relacji z klientami (artykuł A. Krzepickiej ), jak i funkcji zarządzania marketingowego (planowania kampanii i kontroli marketingowej: M. Daszkiewicz i W. Kowal) oraz instrumentów marketingowych (marki, cen, sprzedaży osobistej, dystrybucji: R. Żabiński, P. Waniowski, M. Rynkiewicz, A. Oczachowska, M. Śliczna).W artykułach tych prezentowane są różne podejścia metodyczne i wyniki przeprowadzonych badań. Istotny charakter wdrożeniowy mają prezentowane w niniejszym numerze Prac Naukowych wyniki australijskich badań dotyczące interfejsu marketingu, finansów i IT i ich przełożenie na sytuacje w polskich przedsiębiorstwach (G. Golik-Górecka). Inni autorzy, poszukując źródeł innowacyjności przedsiębiorstw, przedstawiają potencjał tkwiący w nauce i analizują wpływ przedsiębiorczości akademickiej na pobudzanie tej innowacyjności (M. Haberla). Na uwagę zasługują także artykuły poświęcone analizie zachowań konsumentów na wybranych rynkach, zwłaszcza na rynku kultury (G. Światowy, U. Żebrowska- Kasprzak) oraz sytuacji na rynku pracy w Polsce (A. Kubów). Artykuły te oparte na wykorzystaniu wyników własnych badań ankietowych oraz wnikliwej analizie bogatego zestawu źródeł wtórnych rozszerzają pole poznania i pozwalają na formułowanie ciekawych i ważnych wniosków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36050 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46580 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 10.09.2021
Bibliografia.
Streszczenie z jęzka angielskiego i niemieckiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37113 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41424 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again