Forma i typ
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Książki
(11)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Kulesza Katarzyna
(2)
Babicki Zbigniew (1968- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Browne Kevin
(1)
Bryl Karolina
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Dróżka Wiktoria
(1)
Dufner Hanna
(1)
Forma Paulina
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Gray Jenny
(1)
Głogowska Karolina
(1)
Herbert Martin
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jaworska-Andryszewska Paulina
(1)
Jaworska-Wieloch Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalinowska Dorota
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Langer-Fyda Maria
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Mickiewicz Kinga
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Naruszewicz-Dolczewska Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sitarz Olga
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Ward Harriet (1948- )
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława (1944- )
(1)
Wilkin-Day Aleksandra (1976- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko zaniedbane
(26)
Dziecko maltretowane
(11)
Rodzina dysfunkcyjna
(8)
Przemoc w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Patologia społeczna
(6)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(5)
Psychologia dziecka
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaniedbanie (socjologia)
(4)
Zapobieganie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przemoc wobec dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zwalczanie
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Opieka społeczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bronisław Markiewicz (błogosławiony ; 1842-1912)
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jakość życia
(1)
Jeżewski, Kazimierz (1877-1948)
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Kwarantanna (medycyna)
(1)
Markiewicz, Stanisław (1839-1911)
(1)
Ministerstwo Sprawiedliwości (Polska)
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo karne
(1)
Profilaktyka psychologiczna
(1)
Profilaktyka wychowacza
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec osób starszych
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samobójstwo
(1)
Samotność
(1)
Sieroty
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rwanda
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.02.2024
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia na stronie [80].
Przewodnik dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów omawiający znaczenie postawy "dobrego dorosłego" w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Charakterystyka rodziny dysfunkcyjnej i ról (strategii), które pełnią w niej dzieci w kontekście myśli, uczuć i zachowań. Zwrócenie uwagi na konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne stosowania tych strategii. Ukazanie znaczenia postaw nauczycieli wobec dziecka krzywdzonego w rodzinie oraz sposobów postępowania wobec ucznia z rodziny problemowej, uwzględniając możliwości, granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39540, 38285 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.01.2024
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 237)
Bibliografia na stronach 134-142.
Streszczenie łacińskie.
Praca stanowi próbę analizy zjawiska krzywdzenia dziecka w rodzinie, służącą zrozumieniu procesu własnego zniewolenia w dzieciństwie (poprzez fakt bycia ofiarą) oraz zniewalania swoich dzieci (gdy się jest rodzicem). W poszczególnych rozdziałach omówiono: historyczną relację walki o opiekę nad dzieckiem i jego prawa w świecie i w Polsce; różnice w traktowaniu dziecka przez rodzinę funkcjonalną i dysfunkcjonalną oraz formy krzywdzenia dziecka w rodzinie; socjopsychologiczne uwarunkowania stosowania przemocy przez rodziców; sposoby radzenia sobie przez dziecko z doznaną krzywdą i reakcje jakie one wywołują oraz konsekwencje tych przeżyć dla rozwoju dziecka. Następnie zamieszczono obszerną analizę form krzywdzenia dziecka: zaniedbanie, maltretowanie fizyczne i psychiczne oraz wykorzystanie seksualne (definicja, objawy, skutki długoterminowe, charakterystyka rodziców). Ostatni rozdział omawia trzy kierunki przeciwdziałania krzywdzeniu dziecka - interwencyjny, terapeutyczne i prewencyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47849 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.07.2021
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 255-286.
Książka dostarcza odszernego przeglądu i syntezy na temat przemocy w rodzinie. Porusza tak ważne kwestie, jak zapobieganie i eliminowanie przemocy wewnątrzrodzinnej (tj. zapobieganie maltretowaniu: współmałżonka, dzieci, rodzeństwa, rodziców, osób starszych). Praca przedstawia: socjologiczne i psychologiczne wyjaśnienia aktów przemocy w rodzinie; przyczyny i konsekwencje przemocy w rodzinie. Autorzy starali się powiązać różne rodzaje przemocy wewnątrzrodzinnej oraz przedstawić teorie i koncepcje działań praktycznych skierowanych na równoczesne zwalczanie więcej niż jednej formy przemocy. W publikacji umieszczono wykaz placówek, które pomagają ofiarom przemocy w Polsce. Zamieszczono bibliografię prac w j. angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36463 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Program wspierania zaniedbanych uczniów / Anetta Borkowska // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2001, 10, s.24-29.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej