Form of Work
Książki
(24)
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(24)
Branch
Wypożyczalnia
(24)
Author
zbiorowa Praca
(6)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Uniwersytet Ekonomiczny (Poznań )
(4)
Skalik Jan (1943- )
(3)
Uniwersytet Ekonomiczny (Wrocław)
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Bartkowiak Paweł
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Adler Donata
(1)
Albigowski Marek
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baraniewicz-Kotasińska Sabina
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Brown John Seely
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Dziubińska Agnieszka
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gordon William
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Grudzewski Wiesław Maria
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hagel John
(1)
Heijden Kees A van der
(1)
Helion
(1)
Klin Lidia
(1)
Kogut-Jaworska Magdalena
(1)
Kotarba Bogusław
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołomycew Anna
(1)
Krakowiak-Drzewiecka Monika
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Lisiński Marek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Matczak Magdalena
(1)
Mazurek Damian
(1)
Mazurkiewicz Marek
(1)
Małkowska-Borowczyk Magdalena
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Mytlewski Adam
(1)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(1)
Nowak-Far Artur
(1)
Pardus Joanna
(1)
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pringle Hamish
(1)
Rokita Jerzy
(1)
Rokita Jerzy (1936- )
(1)
Rudnicka Agata
(1)
Rącka Izabela
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sobol Agnieszka
(1)
Stachowicz-Stanusch Agata
(1)
Stankiewicz Marek Jacek (1948- )
(1)
Stonehouse George
(1)
Strzelecka Magdalena
(1)
Szczęch Adam
(1)
Szmaj Zbyszko
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Witczak Hubert
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Zadęcka Ewa
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zaucha Jacek
(1)
Ziębicki Bernard
(1)
Śleszyński Przemysław
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(10)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(43)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Zarządzanie strategiczne
(24)
Przedsiębiorstwo
(5)
Innowacje
(4)
Planowanie strategiczne
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Kadry
(3)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(3)
Etyka biznesu
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Organizacja
(2)
Przemysły wysokiej techniki
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Biblioteka
(1)
Biblioteka akademicka
(1)
Biznesplan
(1)
Design management
(1)
Finansowanie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Kariera
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Ludność
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Organizacje sportowe
(1)
Outsourcing
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka informacyjna
(1)
Polityka regionalna
(1)
Potocki, Arkadiusz (1945- )
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sektor publiczny
(1)
Socjologia miasta
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Technologia
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Współdziałanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Znaki towarowe
(1)
Subject: time
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
44 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Mechanizm podzielonej płatności (split payment) został wprowadzony głównie w celu przeciwdziałania nadużyciom i oszustwom podatkowym w podatku od towarów i usług. W związku z wprowadzeniem nowych przepisów regulacja ta odnosi się również do jednostek samorządu terytorialnego, które są podatnikiem VAT. Celem artykułu jest przedstawienie technicznego ujęcia w polityce rachunkowości mechanizmu podzielonej płatności oraz konsekwencji przyjęcia przez jednostki samorządu terytorialnego poszczególnych rozwiązań w prowadzeniu jednego lub wielu rachunków VAT. Zastosowane metody badawcze to analiza aktów prawnych, przegląd literatury oraz wnioskowanie. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że istnieje problem powiązania rachunków VAT z określonym rachunkiem rozliczeniowym i ścisłej kontroli widniejących na nim środków w transakcjach kupna i sprzedaży dokonywanych przez jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
A R T Y K U Ł Y Jacek Zaucha, Magdalena Matczak, Joanna Witkowska, Adam Szczęch, Adam Mytlewski, Joanna Pardus: Maritime spatial rent for modelling maritime spatial development [Morska renta przestrzenna a zagospodarowanie przestrzeni obszarów morskich], doi 10.7366/1509499517901, s. 5-29 Przemysław Śleszyński, Damian Mazurek: Obszary strategicznej interwencji…, problemowe i funkcjonalne w dokumentachstrategicznych szczebla krajowego i wojewódzkiego [Strategic intervention, problem and functional areas in national and regional strategic documents], doi 10.7366/1509499517902, s. 30-59 Agnieszka Sobol, Monika Krakowiak-Drzewiecka: Znaczenie mieszkańców w polityce inwestycyjnej… miast województwa śląskiego [The importance of residents in the investment policy of cities in the Śląskie Voivodeship], doi 10.7366/1509499517903, s. 60-76 Anna Kołomycew, Bogusław Kotarba: Zarządzanie konfliktem na tle likwidacji szkół [Conflict management and closing down of schools], doi 10.7366/1509499517904, s. 77-96 Marek Mazurkiewicz: Wybory niekonkurencyjne w Polsce na poziomie lokalnym… – wstępne oceny [Non-competitive elections in Poland at the local level – preliminary assessments], doi 10.7366/1509499517905, s. 97-113 Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Donata Adler: Wartość społeczna w międzysektorowych projektach… zrównoważonego rozwoju. Studium przypadku [Social value in intersectoral sustainable development projects. Case study], doi 10.7366/1509499517906, s. 114-130 Uwagi: prof. dr hab. Grzegorz Gorzelak – redaktor naczelny periodyk redagowany wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Zarządzanie strategiczne jest podręcznikiem skierowanym przede wszystkim do studentów studiów licencjackich i magisterskich, ale także podyplomowych. Z podręcznika korzystać mogą z powodzeniem właści-ciele małych przedsiębiorstw, działających w różnych branżach, nieposia-dający menedżerskiego przygotowania, a także menedżerowie. Opracowa-nie wyposaża czytelników w koncepcje, ramy i techniki potrzebne do po-dejmowania efektywniejszych decyzji strategicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Zarządzanie strategiczne od lat niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem. Wyrazem tego są liczne publikacje oraz konferencje dotyczące tej problematyki. Źródłem tego zainteresowania jest rosnąca burzliwość otoczenia przedsiębiorstw, sprawiająca, że problematyka zarządzania z wnętrza przedsiębiorstwa coraz bardziej przesuwa się na obszar jego współistnienia z otoczeniem, które jest głównym przedmiotem badań zarządzania strategicznego. Zawarte w tej publikacji opracowania leżą w tym nurcie badawczym. Warto podkreślić, że ich Autorzy reprezentują ośrodki akademickie z całej Polski.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Prezentowana publikacja pt. Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i czasie. Współcześnie jedną z głównych metod wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu jest właśnie metoda case study, a w USA i Wielkiej Brytanii jest to metoda wręcz dominująca. Polega ona na analizowaniu i omawianiu prawdziwych (lub prawdopodobnych) sytuacji, uczy podejmowania decyzji gospodarczych w konkretnych uwarunkowaniach i konsekwencji tych decyzji dla przedsiębiorstwa. Głównym celem stawianym publikacji jest uzupełnienie luki na rynku wydawniczym w zakresie zwartych pozycji zawierających studia przypadków z obszaru nauk o zarządzaniu i finansach. W literaturze fachowej możemy spotkać się tylko z kilkoma publikacjami o zasięgu ogólnokrajowym, a także z niewieloma publikacjami wydanymi przez wydawnictwa o zasięgu lokalnym przed prawie dziesięcioma laty. Zaprezentowane przypadki można pogrupować według problemów, jakich dotyczą. Pierwsza grupa odnosi się do zagadnień zarządzania strategicznego i marketingowego. Kolejne dotyczą zarządzania i rachunkowości w przedsiębiorstwie. Następna grupa omawia problemy zarządzania personelem, a ostatnia koncentruje się na problemach zarządzania miastem, regionem i w administracji publicznej. Autorzy wyrażają przekonanie, że prezentowana publikacja, zawierająca studia przypadków opisujące rzeczywiste sytuacje gospodarcze i przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywana w procesie nauczania w wyższych szkołach w Polsce na kierunkach ekonomicznych i zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Przekazujemy do Państwa rąk kolejny numer naszego czasopisma, prezentujący różne spojrzenia na nauki o zarządzaniu. Tym razem aż w trzech artykułach autorzy posłużyli się metodą studium przypadku. Sądzimy, że tego typu podejście umożliwiło interesujące, a zarazem dogłębne zaprezentowanie podejmowanych problemów. Wydaje się, iż na atrakcyjność tych opracowań dla czytelnika wpłynie różnorodność oraz waga podejmowanych problemów. Problemy interakcji międzykulturowych w międzynarodowych korporacjach, oceny kompetencji negocjacyjnych czy kreowanie marki kraju to w każdym przypadku zagadnienia ważne naukowo, a ich opis w konwencji studium przypadku umożliwił stworzenie opracowań o dużych walorach aplikacyjnych. Równie wartościowe wydają się nam trzy pozostałe teksty, prezentujące zagadnienia w szerszym wymiarze teoretycznym. Taki typ ujęcia problemów inspiruje do naukowych przemyśleń, a także do podejmowania dalszych badań o charakterze empirycznym. Za istotny walor tych publikacji uznajemy fakt, iż podejmują one zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla współczesnych nauk o zarządzaniu. Należą do nich niewątpliwie podejścia do strategii, podobnie jak wykorzystanie metod analizy sieci dla kształtowania struktur organizacyjnych bądź analiza ryzyka operacyjnego w działalności bankowej. Atrakcyjności powyższych publikacji służy nie tylko ich wartość merytoryczna, ale i różnorodność tematyczna. Zapraszamy do krytycznej lektury przedstawionych artykułów. Oczekujemy odzewu Czytelników po zapoznaniu się z zaprezentowanymi tekstami. Zachęcamy również do publikowania na łamach naszego pisma. Andrzej Kaleta
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 21.12.2019
Na okładce podtytuł: budowanie partnerstwa w samorządzie terytorialnym w powiązaniu z polityką komunikacji z otoczeniem, odpowiednim zarządzaniem i finansowaniem przedsięwzięć.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 113-121.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45937 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again