Form of Work
Artykuły
(30)
Publikacje fachowe
(16)
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(8)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Author
Baj-Lieder Marta
(4)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Olszewska Margareta
(2)
Bilska-Kamińska Dorota Przekł
(1)
Binder Marek
(1)
Binon Marek przekł
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Bougton Barbara
(1)
Brillat-Sawarin Anthelme
(1)
Bukowska Edyta
(1)
Domasiewicz Zuzanna
(1)
Droscher Vitus B
(1)
Frołow I. P
(1)
Gołaszewska Maria
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Jakubowska Alina
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Joanna Tł wstęp
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Koczyk Małgorzata
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalewska Joanna (nauki medyczne)
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kunicki Michał
(1)
Litwinow Monika
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Miosga Lucyna
(1)
Montessori Maria
(1)
Mruczek Joanna
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Pejkowska Agnieszka
(1)
Ratajczak Marta
(1)
Sarnecka Zuzanna
(1)
Seitz Rudolf (1934-2001)
(1)
Sikorska Iwona (psycholog)
(1)
Szymański Wojciech
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wiśniewska-Olejnik Małgorzata
(1)
Węc Ewa
(1)
Zachowanie
(1)
Zawadzki Wacław
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(11)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
Time Period of Creation
2001-
(26)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(43)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy szkolni
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Zmysły
(36)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Uczenie się
(5)
Mózg
(4)
Integracja sensoryczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Narządy zmysłów
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Biologia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Neurologia dziecięca
(2)
Odżywianie
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie zmysłowe
(2)
Układ nerwowy
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Agresywność
(1)
Aromaterapia
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dotyk
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Eksperyment
(1)
Emocje
(1)
Estetyka
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gastronomia
(1)
Gotowanie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena
(1)
Innowacje
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Nauczanie
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć sensoryczna
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Ruch
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksuologia
(1)
Sen
(1)
Stres
(1)
Synapsy
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Terapia dotykiem
(1)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienia
(1)
Wrażliwość
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wzrok
(1)
Węch
(1)
Zabawy dydaktyczne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zmysł równowagi
(1)
Subject: time
2001-
(15)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
44 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Temat: Wiersz ; Historia ; Tłumaczenie ; Duch ; Kinematografia ; Świadectwa ; Lingwistyka ; Polska ; Zygmunt Krasiński ; Listy ; Obraz ; Zmysły ; Literatura polska ; Flambeau (le) ; „Odrodzenie” ; Młoda Polska ; Saturn ; Wielka Emigracja ; Polish culture after 1945 ; Poezja ; Kultura polska po 1945 ; Karol Kuryluk ; Literatura francuska w polskiej prasie ; Backvis Claude ; Literatura ; Grégoire Henri ; Iwaszkiewicz Jarosław ; Bóg ; Klupta Zenitta ; Lednicki Wacław ; Pen Club ; Transfer kulturowy ; Vivier Robert ; Karol Edmund Chojecki ; Romantyzm ; Comédie-Française ; Dramaturgia francuska ; Tadeusz Żeleński (Boy) ; Klechdy polskie ; Baśń o Rycerzu Pańskim ; Antropologia wyobraźni twórczej ; Stosunki kulturalne polsko-francuskie ; Związki osobiste ; Francuzi ; Czarne słońce ; Romantyzm polski ; Romantyzm francuski ; Théophile Gautier ; Gérard de Nerval ; Maurice Maeterlinck ; Literatura belgijska ; Sanok ; Epigon ; Konwencja ; Journal des poètes (le) ; Skrzypek Opętany ; Bolesław Leśmian ; Jerzy Borejsza ; Piękno ; Ciało ; Obrazy ; Komizm ; Marian Pankowski ; Rzeczywistość ; Historyzm ; Skamander ; Eros ; Kobieta ; Teatr XX wieku ; Recepcja ; Odéon ; Paryż ; Krytyka teatralna ; Melancholia ; Proza historyczna ; Matka ; Dwudziestolecie międzywojenne ; XX wiek ; Gilbert Durand ; Adam Mickiewicz ; Francja ; Przekłady ; Juliusz Słowacki ; Napoleon Bonaparte ; Farsa ; Dedykacje ; Polacy ; George Sand ; Bruksela ; XIX wiek ; Język francuski ; Belgia
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Tematem przewodnim numeru jest zagadnienie zmysłów w sztuce od późnego średniowiecza do współczesności. Artykuły polskich i zagranicznych badaczy poświęcone są m.in. zmysłowemu doświadczaniu rzeźb dewocyjnych, roli zapachu i smaku w martwych naturach, tworzeniu wystaw sztuki angażujących wiele zmysłów. Zeszyt otwierają perspektywy kuratorek, historyczek sztuki oraz artystek, dotyczące znaczenia zmysłów w ich twórczości. Czytelnik znajdzie w nim również prace o charakterze teoretycznym, podejmujące próbę usystematyzowania badań nad zmysłowością procesu twórczego i odbioru sztuki. The issue focuses on the role played by the senses in the arts from the Late Middle Ages until now. Topics addressed by Polish and International scholars include: the sensory engagement with devotional sculptures, the role of the sense of smell and taste in still-life paintings, multisensory art exhibitions. The volume opens with four statements of curators, art historians and artists about the meaning of the senses in their practices. The reader is also invited to explore essays of a broader methodological scope, which seek to provide a theoretical framework for dealing with the senses in making and experiencing art.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający – pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2022
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Kay Baker i Benedetto Scoppola
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39934 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 27.07.2021
Tyt. oryg.: The dominance factor : how knowing your dominant eye, ear, brain, hand & foot can improve your learning, 1997.
Bibliogr. Indeks.
Tekst tł. z ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38360 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 22.06.2021
Bibliografia na stronie 34.
Article
In basket
Date of change: 19.06.2021
Bibliografia na stronie 42.
Artykuł zawiera bajkę pt. "Piotruś, Lusia i śmierdząca zagadka w Biurze Detektywistycznym Tropik".
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Poznajemy świat za pomocą zmysłów / Marta Ratajczak // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2013, nr 11, s. 38-41.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 10.03.2021
Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły / Adriana Kloskowska. W: Głos Pedagogiczny. 2020/2021, nr 121, s. 20-27. - 2020/2021.
Bibliografia na stronie 27.
No cover
Article
In basket
Date of change: 26.02.2021
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla rodziców / Izabela Krasiejko. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2008, nr 3, s. 36-40. - 2008.
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again