Forma i typ
Artykuły
(36)
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Talaga-Duma Małgorzata
(4)
Bukowińska Agnieszka
(3)
Barącz Franciszek (1922-1991)
(2)
Burszta Józef (1914-1987)
(2)
Bździuch Justyna
(2)
Zadrożyńska-Barącz Anna (1938-2014)
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Arcimowicz Jolanta
(1)
Barański Janusz
(1)
Barlińska Julia (1980- )
(1)
Bełkot Andrzej
(1)
Bleja-Sosna Barbara red
(1)
Budzisz-Cysewska Stanisława
(1)
Błaszczyk Stanisław (1906-1989)
(1)
Cysak Paulina
(1)
Czerniak Grażyna
(1)
Demeškant Natal'â
(1)
Hansen Kathryn (1982- )
(1)
Jackowska Małgorzata (dietetyk)
(1)
Jarocka Mariola
(1)
Jarończyk-Urbaś Beata
(1)
Jaszczyk Milena
(1)
Krystyna przekł wstęp
(1)
Kuchowicz Zbigniew (1927-1991)
(1)
Marian przekł wstęp
(1)
Małyska Małgorzata
(1)
Michalczak Waldemar
(1)
Minksztym Joanna
(1)
Mędrela-Kuder Ewa (1953- )
(1)
Nowak Paweł (1968- )
(1)
Pietrzak Jarosław (historyk)
(1)
Piątkowska Barbara (1969- )
(1)
Piątkowski Tomasz (1969- )
(1)
Polaków Anna
(1)
Przychodni Agnieszka
(1)
Skałba Anna
(1)
Smoleń Anna
(1)
Sobczyńska Ewa
(1)
Sumner William Graham (1840-1910)
(1)
Surendra Sebastian
(1)
Szymanderska Hanna
(1)
Słaboń Andrzej
(1)
Tarkowska Elżbieta (1944-2016)
(1)
Toboła Beata
(1)
Tomicka Joanna
(1)
Tomicki Ryszard
(1)
Walancik Marek
(1)
Wawrzycka Dorota
(1)
Wojtasik Marcin (socjolog)
(1)
Wojtkowska Katarzyna (psycholog)
(1)
Wróblewska Małgorzata
(1)
Wójkiewicz Paulina
(1)
Ziółkowska Maria (1924-2012)
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Łaciak Beata (1964- )
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota (1955- )
(1)
Żółtańska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Przedszkola
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
6-8 lat
(4)
Bibliotekarze
(3)
Dzieci
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Obyczaje i zwyczaje
(39)
Zwyczaje żywieniowe
(10)
Boże Narodzenie
(8)
Wielkanoc
(7)
Odżywianie
(6)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kultura
(4)
Styl życia
(4)
Zachowania prozdrowotne
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Obrzędy
(3)
Święta
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Ankieta
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja żywieniowa
(2)
Internet
(2)
Kultura ludowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Regionalizmy
(2)
Rytuały
(2)
Społeczeństwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wielkopolska (Polska ; region)
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Życie codzienne
(2)
Andrzej Apostoł (św.)
(1)
Arteterapia
(1)
Bulimia
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czas
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Denhoffowa, Joanna (?-1720)
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorośli
(1)
Dzień św. Walentego
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Folklor
(1)
Geografia
(1)
Gimnazjum
(1)
Gry i zabawy
(1)
Górale
(1)
Historia
(1)
Honor
(1)
Inscenizacja
(1)
Kobieta
(1)
Kompulsywne objadanie się
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura materialna
(1)
Kultura stołu
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Literatura fińska
(1)
Magnateria
(1)
Masa ciała
(1)
Mazurzy
(1)
Misterium Męki Pańskiej
(1)
Miłość
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Młodość
(1)
Oldenberg, Friedrich Salomo (1820-1894)
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Ozdoby wielkanocne
(1)
Oświata
(1)
Parki narodowe
(1)
Perswazja
(1)
Pilch, Jerzy (1952-2020)
(1)
Pisanki
(1)
Piękno
(1)
Pogrzeb
(1)
Polacy
(1)
Polska
(1)
Pory roku
(1)
Postmodernizm
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestrzeń
(1)
Przyjaźń
(1)
Pączki (ciastka)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Studenci
(1)
Symbole
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Tabu
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Tradycja
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wino
(1)
Witaminy
(1)
Wsie
(1)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(1)
Temat: dzieło
Pod Mocnym Aniołem (film)
(1)
Żółty szalik (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Gruzja
(1)
Mazury
(1)
Podhale
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Zakaukazie
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Scenariusz zajęć
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Raport z badań
(3)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Kamishibai
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(6)
Historia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.03.2024
(Pierwszy Kontakt)
Kod QR do bibliografii na stronie [123].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48255 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W prezentowanym kwartalniku NIT 2(17) zamieszczono siedem artykułów nauko-wych. Problematyka zeszytu jest bardzo szeroka – od nanocebulek, poprzez błędy żywieniowe młodzieży, pakowanie mięsa drobiowego w modyfikowanej atmosfe¬rze, zastosowanie antocyjanów i właściwości, otrzymywanie i zastosowanie hemi¬celulaz, po suszenie ziół i przypraw. Pomimo okresu urlopowego Redakcja NIT nie potrafi zupełnie zapomnieć o swoich czytelnikach, autorach prac oraz recenzentach. Ze swojej strony staramy się, aby wymagania redakcyjne względem publikacji zamieszczanych w NIT były zbieżne z zasadami przyjętymi w innych polskich i zagranicznych czasopismach. Dlatego prosimy Autorów oraz Recenzentów o baczne śledzenie „Wskazówek dla autorów” zamieszczonych na stronie internetowej Wydawnictwa UE; staramy się je doskonalić, a zatem będą się tam pojawiać informacje o ewentualnych zmianach. Redaktor Naczelny NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2023
Karty zadrukowane dwustronnie.
Wymiary kart 30x42 cm.
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim.
Książka do teatrzyku Kamishibai.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.09.2022
Tytuł oryginału: The brain over binge recovery guide : a simple and personalized plan for ending bulimia and binge eating disorder,
Bibliografia, netografia na stronach 501-513.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.09.2022
Elementarz młodego Polaka / Mariola Jarocka. - Konin ; [Żychlin] : Omnibus, 2022. - 63, [1] strona : ilustracje ; 28 cm.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47074 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej