Form of Work
Książki
(545)
E-booki
(89)
IBUK Libra
(89)
Publikacje naukowe
(63)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(19)
Poezja
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Muzyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(516)
unavailable
(27)
only on-site
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(543)
Czytelnia
(4)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(21)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(15)
Szuścik Urszula
(11)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Melosik Zbyszko (1956- )
(8)
Bielecka Anna
(7)
Franczyk Anna
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Gordzielewska Beata
(7)
Hływa Renata
(7)
Kalinowska Elżbieta
(7)
Krempa Barbara
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Fuks Agata
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(5)
Adamek Irena
(4)
Ampulska Ewa
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Darowska Anna
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Karska Urszula
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Mytych Ewa
(4)
Nalaskowski Aleksander
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Podolska Beata
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skibska Joanna
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Winczura Barbara
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Cytowska Beata
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Galanciak Sylwia
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Huk Tomasz
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Klinik Anna
(3)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(3)
Kozak Elżbieta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Lisowska Alicja
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Miksza Małgorzata
(3)
Milczarek Barbara
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Mydłowska Beata
(3)
Mysiak Anna
(3)
Nowosad Inetta
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Pańczakiewicz Iwona przekł
(3)
Renke Ewa
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Szeliga Katarzyna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wosik-Kawala Danuta
(3)
Wróbel Danuta
(3)
Zalewska Ewa
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Baran Jolanta
(2)
Year
2020 - 2022
(9)
2010 - 2019
(335)
2000 - 2009
(208)
1990 - 1999
(85)
Time Period of Creation
2001-
(122)
1989-2000
(10)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(637)
Language
Polish
(633)
Audience Group
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły średnie
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Dziecko
(49)
Wychowanie
(39)
Pedagogika
(30)
Nauczanie początkowe
(28)
Wychowanie przedszkolne
(28)
Rodzina
(27)
Nauczanie
(26)
Młodzież
(20)
Nauczyciele
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Szkolnictwo
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Język polski
(14)
Uczniowie
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Kultura masowa
(11)
Mowa
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością
(10)
Integracja społeczna
(10)
Kształcenie
(10)
Muzykoterapia
(10)
Oświata
(10)
Socjalizacja
(10)
Terapia pedagogiczna
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Biblioterapia
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Edukacja
(8)
Edukacja medialna
(8)
Gry edukacyjne
(8)
Kształcenie integracyjne
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Gry i zabawy
(7)
Kobieta
(7)
Lateralizacja
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Psychoterapia
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Autyzm
(6)
Edukacja alternatywna
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Komunikacja wspomagająca
(6)
Metoda Montessori
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Orientacja przestrzenna
(6)
Osobowość
(6)
Rodzice
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Twórczość
(6)
Wartość
(6)
Więźniowie
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Arteterapia
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Jakość życia
(5)
Jąkanie
(5)
Logopedia
(5)
Ludzie starzy
(5)
Matematyka
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Prawa dziecka
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Czytanie
(4)
Dogoterapia
(4)
Dorosłość
(4)
Dysortografia
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Kinezyterapia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Małżeństwo
(4)
Młodzież trudna
(4)
Subject: time
2001-
(56)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
1945-1989
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska
(26)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(55)
Podręcznik
(20)
Monografia
(9)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Publikacje
(5)
Raport z badań
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poezja dziecięca polska
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dyktando
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Studium socjologiczne
(1)
Słownik
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(102)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Językoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
637 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach. Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi. Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy. Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 14.07.2022
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46899 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 07.07.2022
Oficyna Wydawnicza „Impuls“ zaprasza Czytelników do wyjątkowej monografii i podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej „Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności". Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 07.07.2022
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 06.07.2022
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.07.2022
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.07.2022
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne. Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych). [...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć. dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 04.07.2022
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46859 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46823 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 01.06.2022
Bibliografia przy pracach.
Praca omawia problemy biologiczne (m.in. choroba Alzheimera), psychologiczne (tożsamość, zaburzenia psychiczne, zaburzenia zachowania, rodzice a dorosłość osób z zespołem Downa, miłość, śmierć), edukacyjne (szkoła integracyjna, szkoła specjalna, wychowanie religijne, wychowanie seksualne, dogoterapia, umiejętności językowe i komunikacyjne, kultura fizyczna, aktywność twórcza, szkoły przysposabiające do pracy) i społeczno-zawodowe (aktywizacja zawodowa, system wsparcia w Norwegii) związane z osiągnięciem przez osoby z zespołem Downa dorosłości. Autorzy przedstawiają także refleksje rodzeństwa osób z zespołem Downa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41181 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.05.2022
Bibliografia na stronach 265-266.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39870, 39537 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44120 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 24.05.2022
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46199 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again