Form of Work
Książki
(542)
E-booki
(89)
IBUK Libra
(89)
Publikacje naukowe
(60)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(19)
Poezja
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Muzyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(513)
unavailable
(27)
only on-site
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(540)
Czytelnia
(4)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(21)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(15)
Szuścik Urszula
(11)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Melosik Zbyszko (1956- )
(8)
Bielecka Anna
(7)
Franczyk Anna
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Gordzielewska Beata
(7)
Hływa Renata
(7)
Kalinowska Elżbieta
(7)
Krempa Barbara
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Fuks Agata
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(5)
Adamek Irena
(4)
Ampulska Ewa
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Darowska Anna
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Karska Urszula
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Mytych Ewa
(4)
Nalaskowski Aleksander
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Podolska Beata
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skibska Joanna
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Winczura Barbara
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Cytowska Beata
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Galanciak Sylwia
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Huk Tomasz
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Klinik Anna
(3)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(3)
Kozak Elżbieta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Lisowska Alicja
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Miksza Małgorzata
(3)
Milczarek Barbara
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Mydłowska Beata
(3)
Mysiak Anna
(3)
Nowosad Inetta
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Pańczakiewicz Iwona przekł
(3)
Renke Ewa
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Szeliga Katarzyna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wosik-Kawala Danuta
(3)
Wróbel Danuta
(3)
Zalewska Ewa
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Baran Jolanta
(2)
Year
2020 - 2022
(9)
2010 - 2019
(332)
2000 - 2009
(208)
1990 - 1999
(85)
Time Period of Creation
2001-
(119)
1989-2000
(10)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(634)
Language
Polish
(630)
Audience Group
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły średnie
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Dziecko
(49)
Wychowanie
(38)
Pedagogika
(30)
Nauczanie początkowe
(28)
Wychowanie przedszkolne
(28)
Rodzina
(27)
Nauczanie
(26)
Młodzież
(20)
Nauczyciele
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Szkolnictwo
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Język polski
(14)
Uczniowie
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Kultura masowa
(11)
Mowa
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością
(10)
Integracja społeczna
(10)
Muzykoterapia
(10)
Oświata
(10)
Socjalizacja
(10)
Terapia pedagogiczna
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Kształcenie
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(9)
Biblioterapia
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Edukacja
(8)
Edukacja medialna
(8)
Gry edukacyjne
(8)
Kształcenie integracyjne
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Gry i zabawy
(7)
Kobieta
(7)
Lateralizacja
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Psychoterapia
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Autyzm
(6)
Edukacja alternatywna
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Komunikacja wspomagająca
(6)
Metoda Montessori
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Orientacja przestrzenna
(6)
Osobowość
(6)
Rodzice
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Twórczość
(6)
Wartość
(6)
Więźniowie
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Arteterapia
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Jakość życia
(5)
Jąkanie
(5)
Logopedia
(5)
Ludzie starzy
(5)
Matematyka
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Prawa dziecka
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Czytanie
(4)
Dogoterapia
(4)
Dorosłość
(4)
Dysortografia
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Kinezyterapia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Małżeństwo
(4)
Młodzież trudna
(4)
Subject: time
2001-
(53)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
1945-1989
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska
(23)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(53)
Podręcznik
(20)
Monografia
(8)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Publikacje
(5)
Raport z badań
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poezja dziecięca polska
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dyktando
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Studium socjologiczne
(1)
Słownik
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Językoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
634 results Filter
Book
In basket
Date of change: 01.06.2022
Bibliografia przy pracach.
Praca omawia problemy biologiczne (m.in. choroba Alzheimera), psychologiczne (tożsamość, zaburzenia psychiczne, zaburzenia zachowania, rodzice a dorosłość osób z zespołem Downa, miłość, śmierć), edukacyjne (szkoła integracyjna, szkoła specjalna, wychowanie religijne, wychowanie seksualne, dogoterapia, umiejętności językowe i komunikacyjne, kultura fizyczna, aktywność twórcza, szkoły przysposabiające do pracy) i społeczno-zawodowe (aktywizacja zawodowa, system wsparcia w Norwegii) związane z osiągnięciem przez osoby z zespołem Downa dorosłości. Autorzy przedstawiają także refleksje rodzeństwa osób z zespołem Downa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41181 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.05.2022
Bibliografia na stronach 265-266.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39870, 39537 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44120 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 24.05.2022
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46199 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Rozważania zaprezentowane w prezentowanej publikacji koncentrują się wokół wątku penitencjarnego. Pierwszoplanowym zjawiskiem jest podkultura więzienna, która nie jest sformalizowanym zjawiskiem występującym w zakładzie karnym, ponieważ stoi w opozycji do jego oficjalnych przepisów. Podkultura dzieli się na „grypsujących”, „niegrypsujących” i „cweli”. Ten ukryty nurt ma destruktywny wpływ na proces resocjalizacji, a cały tajemny „więzienny kodeks” niewątpliwie jest usytuowany w opozycji do procesu naprawy człowieka – więźnia. Zakłady karne to nie tylko osoby osadzone i personel pilnujący, to także wiele sytuacji tworzących tamtejszą atmosferę i wpływających na świat znajdujący się za wielkim murem. W związku z tym istnieje potrzeba ukazywania autentycznych relacji i zjawisk istniejących w środowisku więziennym. Książka niewątpliwie przyczyni się do rozwoju myśli resocjalizacyjnej w wydaniu penitencjarnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Oficyna Wydawnicza „Impuls“ zaprasza Czytelników do wyjątkowej monografii i podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej „Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności". Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Polecamy kolejne wznowienie wyjatkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt.Współczesne teorie i nurty wychowania. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Książka dostępna w wersji papierowej elektronicznej ebook. Cechy współczesnego świata i wyzwania stojące przed edukacją początkową dziecka zrodziły pomysł napisania tej książki. Powstała z myślą o studentach – przyszłych nauczycielach, a także nauczycielach już pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą być coraz lepiej przygotowani do krytycznej refleksji nad współczesną edukacją, a jednocześnie sprostać jej aktualnym wyzwaniom. Przedmiotem tej monografii są wybrane problemy rozwijania kompetencji kluczowych w procesie edukacji elementarnej – w przedszkolu i szkole. Zamiarem autorów jest ukazanie czytelnikom istoty kompetencji kluczowych, warunków i możliwości ich rozwijania w pracy z dzieckiem. Przedstawiono autorskie rozwiązania organizacyjne i programowe w edukacji początkowej – nowatorskie w odniesieniu nie tylko do treści, ale także do form i metod pracy z dziećmi w sferze rozwijania kompetencji kluczowych. Zmiana w podejściu do metod realizacji treści edukacji początkowej wyraża się w przyjęciu postulatów psychologii i pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. Książka składa się z trzech części. W pierwszej, która ma charakter teoretyczny, omówiono źródła, konteksty oraz warunki i sposoby stymulowania rozwoju poszczególnych składników kompetencji kluczowych. Metody stosowane przez nauczyciela w procesie stymulowania rozwoju kompetencji kluczowych osadzono we współczesnych teoriach edukacyjnych. Zaakcentowano szczególną rolę kompetencji uczenia się w procesie nabywania wszystkich pozostałych kompetencji kluczowych. W części drugiej przedstawiono określone przez Parlament Europejski kompetencje kluczowe, odnosząc je do oczekiwanej wiedzy, umiejętności i postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym. Implikacje praktyczne omówione w tej części wynikają z podstawowych założeń pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. W kolejnych rozdziałach, które poświęcone są poszczególnym kompetencjom kluczowym, uwzględniono podobne perspektywy analizy... W części trzeciej wskazano wybrane aspekty działalności edukacyjnej wpierającej rozwój kompetencji kluczowych, w tym podkreślono szczególnie rolę nauczyciela i budowania przez niego pozytywnych relacji z uczniami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again