Form of Work
Książki
(1067)
E-booki
(144)
IBUK Libra
(144)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje naukowe
(51)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Status
available
(1009)
unavailable
(47)
only on-site
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(1056)
Czytelnia
(9)
Author
Radzicki Józef
(17)
Zimbardo Philip G (1933- )
(16)
Sęk Helena (1938- )
(15)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Domachowski Waldemar
(8)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(8)
Brzeziński Jerzy
(7)
Giddens Anthony (1938- )
(7)
Materska Maria (1942- )
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Szulżycka Alina
(7)
Hołyst Brunon (1930- )
(6)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(6)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(6)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(6)
Birch Ann
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Fromm Erich (1900-1980)
(5)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Johnson Robert L
(5)
Manteuffel Tadeusz (1902-1970)
(5)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(5)
McCann Vivian
(5)
Nowicka Ewa
(5)
Saciuk Robert (1940- )
(5)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(5)
Zagrodzki Michał
(5)
Ziomek Jerzy (1924-1990)
(5)
Argyle Michael
(4)
Aronson Elliot
(4)
Bęza Stanisław
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Cytowska Maria (1922-2007)
(4)
Domański Ryszard (1928- )
(4)
Freud Sigmund (1856-1939)
(4)
Gamian-Wilk Małgorzata
(4)
Goban-Klas Tomasz
(4)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(4)
Izdebski Paweł
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(4)
Kurcz Ida
(4)
Malim Tony
(4)
Manteuffel-Szoege Tadeusz (1902-1970)
(4)
Olejnik Marian
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Piaget Jean (1896-1980)
(4)
Rusiński Michał
(4)
Skodlarski Janusz
(4)
Sobańska-Bondaruk Melania
(4)
Stanik Jan M
(4)
Stawiński Janusz
(4)
Suchecki Jacek (1950- )
(4)
Tomaszewski Tadeusz red
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(4)
Wronkowska Sławomira
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Zmierczak Maria
(4)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(4)
Łuczyński Jan (1957-2010)
(4)
Żyro Tomasz (1955- )
(4)
Alberts Bruce
(3)
Arnold Stanisław (1895-1973)
(3)
Babbie Earl
(3)
Bańko Mirosław (1959- )
(3)
Berne Eric
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Borkowska Aneta (psycholog)
(3)
Brophy Jere E
(3)
Bucholc Marta
(3)
Camarda Sylwia
(3)
Castells Manuel (1942- )
(3)
Chociłowska Halina
(3)
Cierpiałkowska Lidia
(3)
Couet Jean-François
(3)
Cybulko Anna
(3)
Czabała Jan Czesław
(3)
Demel Maciej
(3)
Deptuła Maria
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(3)
Drabik Lidia
(3)
Falińska Krystyna
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Grzenia Jan
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Guzowska Małgorzata
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Jaworska-Surma Aleksandra
(3)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(3)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(3)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(3)
Kozakiewicz Anna
(3)
Kozakiewicz Michał
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(3)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(3)
Kula Witold (1916-1988)
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Year
2020 - 2022
(50)
2010 - 2019
(280)
2000 - 2009
(386)
1990 - 1999
(451)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(17)
1950 - 1959
(11)
Time Period of Creation
2001-
(89)
1989-2000
(39)
1901-2000
(7)
1945-1989
(6)
1918-1939
(2)
Country
Poland
(1204)
Netherlands
(1)
Language
Polish
(1202)
Audience Group
Szkoły wyższe
(52)
Psycholodzy
(7)
Przedszkola
(5)
Studenci
(4)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura grecka
(1)
Literatura polska
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Socjologia
(44)
Polska
(37)
Psychologia
(37)
Psychologia społeczna
(34)
Psychoterapia
(29)
Zarządzanie
(29)
Literatura polska
(27)
Kultura
(25)
Język polski
(24)
Przedsiębiorstwo
(24)
Encyklopedie
(22)
Dziecko
(19)
Osobowość
(18)
Filozofia
(17)
Historia
(17)
Nauczanie
(17)
Programy nauczania
(16)
Ekologia
(15)
Gospodarka
(14)
Państwo
(14)
Pedagogika
(14)
Rodzina
(14)
Ekonomia
(13)
Praca
(13)
Społeczeństwo
(13)
Wychowanie
(13)
Zachowanie
(13)
Środki masowego przekazu
(13)
Internet
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Literatura
(12)
Polityka
(12)
Uczenie się
(12)
Zdrowie
(12)
Globalizacja
(11)
Logika
(11)
Młodzież
(11)
Organizacja
(11)
Poznanie
(11)
Psychologia kliniczna
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Uczucia
(11)
Europa
(10)
Oświata
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Stres
(10)
Słowniki polskie
(10)
Organizacja przedsiębiorstwa
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Przestępczość
(9)
Samorząd terytorialny
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Turystyka
(9)
Etyka
(8)
Finanse
(8)
Fizyka
(8)
Marketing
(8)
Matematyka
(8)
Nauczyciele
(8)
Patologia społeczna
(8)
Psychoanaliza
(8)
Szkolnictwo
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Agresywność
(7)
Demokracja
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Edukacja ekologiczna
(7)
Emocje
(7)
Myślenie
(7)
Nauki społeczne
(7)
Podręczniki
(7)
Prawo
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Psychopatologia
(7)
Płeć
(7)
Umysł
(7)
Unia Europejska
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Homoseksualizm
(6)
Inteligencja
(6)
Kobieta
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Miłość
(6)
Pamięć
(6)
Polityka społeczna
(6)
Praca socjalna
(6)
Prawo administracyjne
(6)
Prawo rodzinne
(6)
Religia
(6)
Rośliny
(6)
Samobójstwo
(6)
Urbanizacja
(6)
Uzależnienia
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Administracja
(5)
Feminizm
(5)
Subject: time
2001-
(18)
1501-1600
(7)
1901-2000
(7)
1401-1500
(5)
1601-1700
(5)
400-301 p.n.e.
(5)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1801-1900
(3)
1939-1945
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
901-1000
(3)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(11)
Europa
(2)
Grecja
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(103)
Opracowanie
(16)
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Literatura polska
(7)
Monografia
(7)
Podręczniki
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Publikacje
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Biografia
(2)
Encyklopedia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Słownik
(2)
Słownik języka polskiego
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Indeksy
(1)
Literatura chrześcijańska
(1)
Literatura polsko-łacińska
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść polska
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Synteza
(1)
Słownik dialektologiczny
(1)
Słownik grecko-polski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(49)
Psychologia
(41)
Historia
(12)
Językoznawstwo
(11)
Literaturoznawstwo
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Filozofia i etyka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1212 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 01.07.2022
Podręcznik prezentuje najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Omawia podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej. Wyczerpująco prezentuje zagadnienia odnoszące się do charakteru pedagogiki resocjalizacyjnej i jej miejsca w systemie nauk społecznych, przejawów i dynamiki społecznych zjawisk dewiacyjnych. Przybliża zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnień. Szczegółowo przedstawia współczesne systemy resocjalizacyjne oraz sam proces resocjalizacji, a także zagadnienia dotyczące profilaktyki i środków probacyjnych w praktyce resocjalizacyjnej. Ponadto, co niezwykle cenne, ukazuje implikacje wynikające z teorii nauk społecznych dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Tom 2 prezentuje przykłady rozwiązań praktycznych omawianych zagadnień. Opinia o książce: Biorąc pod uwagę merytoryczną zawartość recenzowanej pracy, należy stwierdzić, że zasługuje ona na wysoką ocenę. Przede wszystkim dlatego, że stanowi dobry przykład opracowania interdyscyplinarnego, którego celem było zgromadzenie aktualnej wiedzy teoretycznej i empirycznej na temat resocjalizacji sprawców czynów karalnych oraz profilaktyki w tym zakresie. Zawiera ona ponadto liczne odniesienia do zmieniających się warunków społeczno-ekonomicznych w naszym kraju, co podnosi jej wartość dla praktyki resocjalizacyjnej. (Prof. Mieczysław Radochoński) Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 978-83-01-15405-9
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 30.06.2022
Słownik zawiera hasła z zakresu: - diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; - patologii i profilaktyki rozwoju; - edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; - społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; - regulacji prawnych dotyczących tych osób, a także biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej. Obowiązkowa lektura nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także dla wszystkich mających kontakt i pracujących z osobami niepełnosprawnymi. Małgorzata Kupisiewicz - dr hab., prof. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, kierownik Zakładu Surdopedagogiki Wydziału Nauk Pedagogicznych APS. Każdego niemal roku wzrasta liczba osób niepełnosprawnych w różnym wieku dotkniętych w różnym stopniu i różnymi rodzajami niepełnosprawności. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia z przełomu XX i XXI wieku wynika, że na kuli ziemskiej liczba niepełnosprawnych wynosiła około 500 milionów ludzi, a w Polsce obejmowała około 12% ogółu ludności, w tym ponad 3% dzieci w wieku do 14 roku życia. Znaczy to, że ponad 4 miliony osób wymagało u nas i nadal wymaga – trwale lub okresowo – różnych form i zakresów diagnozy, profilaktyki, rehabilitacji oraz terapii o charakterze opiekuńczym, leczniczym i psychopedagogicznym, a także wsparcia socjalnego i prawnego. (…) Znaczny udział w realizacji tego celu ma pedagogika specjalna. [fragment Przedmowy]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
Kryzys psychiczny w nowoczesnym świecie / redakcja naukowa Łukasz Gawęda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN : Instytut Psychologii. Polska Akademia Nauk, 2021. - IX, [1], 266, [1] strona : ilustracja ; 21 cm.
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46826 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46792 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.06.2022
Bibliografia, netografia na stronach 213-214. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46791 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.06.2022
Poradnik młodych ratowników ziemi / Tomasz Samojlik ; [ilustracje: Tomasz Samojlik]. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 95, [1] strona, [4] karty tablic : ilustracje ; 26 cm.
Bibliografia na stronie 95.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46787 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.06.2022
Językoznawstwo / Tadeusz Milewski ; [ćwiczenia uzupełniające Katarzyna Dróżdż-Łuszczyk]. - Wydanie 7 uzupełnione - 4 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2018. - 219, [1] strona : rysunki, tabele ; 24 cm.
(Klasyka Językoznawstwa Polskiego)
Bibliografia na stronach 200-201. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46783 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.06.2022
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46782 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 27.06.2022
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju." Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.06.2022
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną. Dzieło [...] ogarnia stan wiedzy o diagnozie i diagnozowaniu w resocjalizacji. Wydaje się ono być znaczącym wkładem w rozwój polskiej diagnostyki resocjalizacyjnej, w jej usystematyzowanie, ujednolicenie teoretyczne i metodyczne. A zatem ma także wybitne walory dydaktyczne i może z pożytkiem służyć wszystkim zainteresowanym problematyką opieki, wychowania, terapii, pomocy społecznej i resocjalizacji aktualnej i potencjalnej. (Z recenzji prof. Lesława Pytki)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Idealna pomoc w aktywnej nauce języka ukraińskiego. Słownik tematyczny polsko-ukraiński przygotowany w Katedrze Ukrainistyki Uniwersytetu Warszawskiego, oparty na normach języka polskiego i ukraińskiego. Prezentuje najczęściej używane słownictwo potoczne i specjalistyczne. Uwzględnia materiał leksykalny, niezarejestrowany w dotychczasowych opracowaniach leksykograficznych (np. aplikacja, bajt, bankomat, billing, bit, biznesplan, blog, briefing, broker giełdowy, cartridge, czat, dealer, dekoder, dom maklerski, domena, dysk, dywidenda, dziura ozonowa, e-mail, emisja papierów wartościowych, Euroregion, globalizacja, gracz giełdowy, impeachment, implementacja, Inet, interfejs, joystick, kod PIN, kod PUK, kompatybilność, kursor, ładowarka, modem, napęd CD, notebook, panel sterowania, podpis elektroniczny, portal internetowy, przeglądarka internetowa, serwer, siedzieć na czacie, skaner, sklep internetowy, SMS, spam, strona internetowa, telefonia internetowa, telefonia komórkowa, toner, wirus komputerowy, wylogować się, wyszukiwarka, wyświetlacz, zalogować się, zeskanować). Słownik zawiera: • około 45 000 haseł, znaczeń, typowych połączeń wyrazowych, fraz i idiomów; pogrupowanych w 30 blokach tematycznych • konstrukcje składniowe ułatwiające praktyczne użycie klasyki oraz prowadzenie konwersacji • przejrzysty układ tematyczny pomagający szybko dotrzeć do poszukiwanej informacji Przykładowe tematy: zatrudnienie, instytucje państwowe, religia, system prawny, przestępczość, gospodarka, miasto, wieś, zdrowie, usługi, środki masowego przekazu, nauka, sport, geografia, kraje, języki, kosmos, czas, środowisko naturalne. Typ książki edukacyjnej, łączącej w sobie zalety słownika oraz podręcznika. Słownik adresowany jest do osób posługujących się językiem ukraińskim na wszystkich poziomach zaawansowania. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Co, jak i po co pisać oraz publikować? Jak doskonalić warsztat pisarski? Jakie są kryteria recenzowania? Jak wypełnić wniosek grantowy? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dwaj naukowcy, praktycy działający w dwóch różnych dyscyplinach: dr Piotr Siuda, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzący warsztaty z efektywnego publikowania naukowego, oraz dr hab. Piotr Wasylczyk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, autor popularnej książki Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko (PWN, 2017). Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności. Publikowanie – i to coraz częściej publikowanie w renomowanych, rozpoznawalnych czasopismach i wydawnictwach – staje się być albo nie być badacza. Pisanie prac naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie się do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów – bo im przede wszystkim poświęcona jest publikacja. Pisania i publikowania naukowego bardzo rzadko uczy się na studiach – nieliczni szczęśliwcy mają okazję zdobyć tę wiedzę w swoim środowisku. Do pozostałych adresowana jest ta książka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Nowe wydanie Socjologii – jednego z najbardziej znanych i wykorzystywanych na całym świecie podręczników – to lektura obowiązkowa nie tylko dla adeptów socjologii i osób myślących o podjęciu studiów socjologicznych, ale również dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość. W ciągu ostatnich 10 lat od opublikowania poprzedniego polskiego wydania zmieniło się bowiem niemal wszystko: doszło do olbrzymiego rozwoju wiedzy socjologicznej, co znalazło swoje odzwierciedlenie na kartach książki, zmienił się również świat, dlatego konieczne okazały się gruntowne uzupełnienia, aktualizacje dotychczasowych treści, dodanie nowych materiałów na temat wojen i terroryzmu czy zagrożeń ekologicznych. Na prośby czytelników z różnych stron świata autorzy wprowadzili również wiele nowych elementów dydaktycznych, akcentując szczególnie wpływy i współzależności w ramach globalizującego się świata. Jedną z najbardziej ekscytujących cech socjologii jest jej nieustanne zaangażowanie we wciąż zmieniający się świat społeczny. Zdarzenia, które trudno nam zrozumieć lub które wywołują w nas lęk – takie jak zmiany klimatyczne czy terroryzm – są bez wyjątku przedmiotami zainteresowania socjologów. W obecnym, szóstym wydaniu tej książki, podobnie jak w poprzednich pięciu, starałem się oddać to poczucie ekscytacji, które przenika najlepsze prace socjologiczne, i zainspirować nowe pokolenie socjologów. Książkę pisałem z niezłomną wiarą w to, że socjologia ma do odegrania istotną rolę we współczesnej kulturze intelektualnej i że zajmuje centralne miejsce w naukach społecznych. Nie próbuję w niej wprowadzać nadmiernie wyrafinowanych koncepcji ani popisywać się socjologicznym żargonem. W każdym rozdziale odwołuję się jednak do najnowszych osiągnięć dyscypliny oraz do współczesnych problemów i danych. Nawiązuję również, rzecz jasna, do własnych prac, pisząc o nich zawsze w pierwszej osobie, aby czytelnicy mieli jasność, kiedy mówię o moich własnych dokonaniach socjologicznych. Tam, gdzie to konieczne, przytaczam również poglądy krytyków. Mam nadzieję, że udało mi się uniknąć zbytniej stronniczości. Jak zwykle starałem się opisać główne perspektywy socjologiczne i najważniejsze wyniki współczesnych badań w wyważony, chociaż nie bezkrytyczny sposób. (Fragment O książce)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.06.2022
Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami¬dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała. Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie. W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”. Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.06.2022
Czerpiąc z ponad czterdziestu lat doświadczenia jako naukowiec i dydaktyk, Howard Becker oferuje teraz uczniom i badaczom wiele cennych technik. Triki badawcze w socjologii pomogą studentom nauczyć się właściwego podejścia do projektów badawczych, lepiej zrozumieć otrzymane rezultaty i podpowiedzą, gdzie szukać nowych danych. Porady Beckera zawierają zarówno proste sztuczki, takie jak zmiana pytania wywiadu z „Dlaczego?” na „Jak?” jako sposób na skłonienie ludzi do rozmowy bez pytania o usprawiedliwienie, oraz bardziej techniczne metody, jak wykorzystanie matryc logicznych. Becker wyodrębnił te sztuczki z różnych dziedzin, takich jak historia sztuki, antropologia, socjologia, literatura i filozofia, oraz odnosząc się do rozmaitych autorytetów, od Jamesa Agee'a do Ludwiga Wittgensteina. Autor odnajduje wspólne zasady, które leżą u podstaw rzetelnych badań w naukach społecznych, a także odnoszą się zarówno do badań ilościowych, jak i jakościowych. Oferuje praktyczne porady i pomysły, które studenci mogą zastosować do swoich danych, mając pewność, że otrzymają rezultaty, o których wcześniej nie pomyśleli. Podobnie jak Warsztat pisarski badacza, Triki badawcze w socjologii będą pomocne dla pokoleń studentów i badaczy. Napisana w nieformalnym, przystępnym stylu, z którego znany jest Becker, książka ta będzie skarbnicą wiedzy dla adeptów wielu różnych dyscyplin. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.06.2022
Jak powstała kultura europejska? Gdzie tkwią korzenie cywilizacji nowoczesnej Europy? Książka jest pasjonującą opowieścią o życiu codziennym w starożytności, napisaną jasnym, przystępnym językiem, stanowi niezastąpione źródło wiedzy o czasach antycznych. Ukazuje jedno z dwóch głównych źródeł cywilizacji europejskiej – antyczną kulturę śródziemnomorską. Przedstawia całość dorobku kulturowego starożytnej Grecji i Rzymu, przekazaną światu nowożytnemu w antycznej mitologii, religii, literaturze, sztuce i kulturze materialnej. Pokazuje starożytnych Greków i Rzymian w życiu codziennym: w rodzinie, w szkole, podczas świąt prywatnych i państwowych, obrzędów religijnych, igrzysk sportowych i konkursów artystycznych. Omawia strukturę społeczeństwa, funkcjonowanie gospodarki, organizację instytucji publicznych, komunikacji, łączności, handlu, systemu monetarnego i opieki zdrowotnej. Szeroko prezentuje wpływ grecko-rzymskiej tradycji świata starożytnego na kulturę nowożytnej Europy i Polski od średniowiecza do czasów nam współczesnych. Ukazuje także znaczenie kultury antycznej dla rozwoju wczesnego chrześcijaństwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.06.2022
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.06.2022
Psychologia i prawo to rozległe dziedziny wiedzy, które dokonują oglądu zachowania człowieka z dwóch punktów widzenia: pierwszy z nich polega na poszukiwaniu przyczyn oraz mechanizmów postępowania, drugi odnosi się do oceny zgodności zachowania człowieka z normami prawa. Perspektywy te spotykają się i wzajemnie przenikają w procesie postępowania karnego i postępowania wykonawczego. Z istnieniem i funkcjonowaniem aparatu wymiaru sprawiedliwości związane są więc tradycyjnie dwie dyscypliny psychologiczne: psychologia sądowa i psychologia penitencjarna, odnosząca się do sytuacji przymusowej izolacji człowieka w instytucjach zamkniętych. Ta książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu psychologii penitencjarnej. Czytelnik znajdzie w niej: • Omówienie problemu kary kryminalnej, zwłaszcza kary bezwzględnego pozbawienia wolności oraz jej alternatyw • Charakterystykę polskich instytucji penitencjarnych oraz personelu więziennego • Rozległą wiedzę na temat zróżnicowania społeczności więźniów i podkultury więziennej • Przegląd teorii psychologicznych dotyczących socjalizacji i ponownego uspołecznienia, a także izolacji więziennej i jej konsekwencji • Analizę form oddziaływania penitencjarnego (praca więźniów, wolontariat, kontakty ze społeczeństwem ludzi wolnych) oraz pomocy postpenitencjarnej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Dopiero w XX wieku zaczęto się zajmować systematycznie problematyką ofiary przestępstwa. Pojawiły się poglądy o konieczności systemowego spojrzenia na osobę sprawcy, ofiarę i czyn. Dużą rolę w tym całościowym ujęciu teorii zachowań przestępczych odegrała koncepcja symbolicznego interakcjonizmu Georga H. Meada (1863–1931), w której szeroko uwzględniono zagadnienia wpływu postrzegania partnera oraz przypisywanego mu znaczenia na własne zachowanie. W 1979 r. w Münster założono Światowe Towarzystwo Wiktymologii (The World Society of Victimology), które uzyskało status organu konsultacyjnego Organizacji Narodów Zjednoczonych i Rady Europy. W następnych latach powstały krajowe towarzystwa wiktymologii w Australii, Brazylii, Grecji, Indiach, Japonii i Południowej Korei. Od 1973 r. co trzy lata są organizowane międzynarodowe sympozja. Pierwsze odbyło się w Jerozolimie, a kolejne między innymi w: Bostonie (1976), Münster (1979), Tokio/Kioto (1982), Zagrzebiu (1985), Jerozolimie (1988), Rio de Janeiro (1991), Adelaide (1994) oraz Amsterdamie (1997). Wiktymologia ewoluuje nie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz także w Europie. Wiele prac na jej temat ukazało się w Izraelu, jak również w Ameryce Środkowej i Południowej, Indiach, Australii i Japonii, publikowane są też czasopisma, np. „International Review of Victimology” USA, „Japanese Journal of Victimology”, „Victimology” Cordoba/Argentyna, „Journal of Australasian Society of Victimology”. Na rozwój wiktymologii kryminalnej wpływa europejskie prawo karne. W Polsce znaczącymi wydarzeniami były ogłoszenie Polskiej Karty Praw Ofiary z 2000 r. oraz przyjęcie Krajowego Programu na Rzecz Ofiar Przestępstw, opracowanego w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w 2004 r.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again