Forma i typ
Książki
(196)
Publikacje naukowe
(104)
E-booki
(41)
IBUK Libra
(41)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(189)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(195)
Autor
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(10)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(9)
Kuszak Kinga
(6)
Piorunek Magdalena
(5)
Bakiera Lucyna
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Kozielska Joanna
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(4)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gulczyńska Anna
(3)
Klichowski Michał
(3)
Kopeć Zbigniew (filolog)
(3)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Mencfel Michał
(3)
Segiet Katarzyna
(3)
Banowska Lidia
(2)
Barczykowska Agnieszka
(2)
Christoph Monika
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Czubiński Antoni (1928-2003)
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Fieguth Rolf (1941- )
(2)
Gościniak Jerzy
(2)
Grądziel-Wójcik Joanna (1971- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(2)
Hauser Przemysław
(2)
Hendrykowski Marek (1948- )
(2)
Jankowiak Barbara
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(2)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(2)
Kraskowska Ewa (1954- )
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria (1956- )
(2)
Labuda Aleksander Wit (1944- )
(2)
Miazek-Męczyńska Monika
(2)
Mikołajczak-Matyja Nawoja
(2)
Mizerkiewicz Tomasz (1971- )
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Muskała Maciej
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Raczyński Atanazy (1788-1874)
(2)
Rosalska Małgorzata
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Siek-Piskozub Teresa (1949- )
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(2)
Stefańska Anita (pedagog)
(2)
Słupska Kamila
(2)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(2)
Tyszka Zbigniew (1933-2003)
(2)
Wachowska Judyta
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Wąsowska Ewa
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Instytut Filozofii Wydawnictwo (Poznań )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Wydawnictwo Naukowe (Poznań )
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Anders Joanna
(1)
Baer Magdalena
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bardach Juliusz (1914-2010)
(1)
Basińska Anna
(1)
Basińska Anna (1978- )
(1)
Bednarczuk Arkadiusz
(1)
Bednarek Magdalena
(1)
Bergandy Wrócisława
(1)
Bering Piotr (1964- )
(1)
Biblioteka Kroniki Wielkopolski
(1)
Bielicka Małgorzata
(1)
Borkowski Piotr (1907-1985)
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burszta Józef (1914-1987)
(1)
Burtowy Maria
(1)
Bułczyńska Katarzyna
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Charchalis Wojciech (1970- )
(1)
Chirkowska-Smolak Teresa
(1)
Chodakowska Ewelina (1989- )
(1)
Chojecka Jana
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czyżak Agnieszka
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(120)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(17)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(110)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(237)
Język
polski
(232)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Rodzina
(15)
Młodzież
(12)
Literatura polska
(11)
Kształcenie
(9)
Dzieci
(7)
Socjalizacja
(7)
Tematy i motywy
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie
(7)
Kobieta
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Poezja
(6)
Polska
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko
(5)
Nauczanie
(5)
Osobowość
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Język polski
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura masowa
(4)
Literatura
(4)
Niemcy
(4)
Pedagogika
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Historia
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Kolekcjonerzy
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Myślenie
(3)
Polityka
(3)
Postawy
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychopatologia
(3)
Raczyński, Atanazy (1788-1874)
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Studenci
(3)
Wielkopolska
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Arystokracja
(2)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Chemia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Filologia polska
(2)
Filozofia
(2)
Gender
(2)
Gry komputerowe
(2)
Historycy sztuki
(2)
Holokaust
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Innowacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Język łaciński
(2)
Języki obce
(2)
Komparatystyka
(2)
Kultura
(2)
Macierzyństwo
(2)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauka
(2)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznań
(2)
Praca
(2)
Praca socjalna
(2)
Przysłowia
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Rodzice
(2)
Samodzielność
(2)
Samokształcenie
(2)
Semantyka lingwistyczna
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Teatr
(2)
Teatroterapia
(2)
Teoria literatury
(2)
Teoria prawa
(2)
Tożsamość narodowa
(2)
Tożsamość społeczna
(2)
Temat: dzieło
Współczesność (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(67)
1901-2000
(31)
1801-1900
(11)
1989-2000
(11)
1945-1989
(8)
1701-1800
(5)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
201-300
(2)
301-400
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1001-1100
(1)
15-18 w.
(1)
19-20 w.
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Europa
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Chiny
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Golęczewo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Suchy Las)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(43)
Monografia
(22)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(12)
Raport z badań
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Publikacje
(4)
Dzienniki
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Literatura polska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Bajka i baśń
(1)
Biografia
(1)
Literatura peruwiańska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Psychologia
(26)
Literaturoznawstwo
(21)
Historia
(11)
Kultura i sztuka
(9)
Językoznawstwo
(6)
Nauka i badania
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
237 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.01.2024
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 201)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim.
Zawarto: refleksje nad doświadczeniami osób z chorobą przewlekłą, ze spektrum autyzmu, mukowiscydozą. Omówiono potrzeby małego dziecka doświadczającego przemocy w rodzinie przemocowej lub alkoholowej. Zwrócono uwagę na optymalizację oddziaływań, właściwie rozumianą edukacje, przetrenowanie i przestymulowanie w przebiegu terapii dzieci z niepełnosprawnością oraz potrzebę kompleksowości oddziaływań wspierających.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.01.2024
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 109)
Bibliografia na stronach 196-210.
Streszczenie angielskie.
Prezentowana praca jest konsekwencją licznych dociekań teoretycznych i badań empirycznych nad procesem zdrowienia jednostki i rodziny z problemem alkoholowym. Przedstawia: koncepcję alkoholizmu jako dynamicznie rozwijającą się chorobę, charakteryzującą się zespołem objawów wzajemnie zależnych; teorie wyjaśniające sposób funkcjonowania rodzin z problemem alkoholowym; własne wyniki badań nad uwarunkowaniami powodzenia terapeutycznego grup samopomocy AA. Analizuje wyróżnione okresy procesu zdrowienia (fazę kryzysu, przejściową oraz wczesną i późną trzeźwienia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35532 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 12.01.2024
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.01.2024
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 215)
Wybrane artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo po angielsku i niemiecku. Streszczenie angielskie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.12.2023
Bibliografia, netografia na stronach 293-[314].
Książka prezentuje aktualne wyniki badań i analiz naukowych dotyczących gier wideo jako medium komunikacji. Gry wideo pozwalają komunikować się graczowi z samym sobą, innymi graczami oraz pozostałymi użytkownikami cyberprzestrzeni. Podejmowane w książce zagadnienia ukazują złożoność podejmowanej problematyki, wskazują na wzajemne zależności i stanowią cenne źródło wiedzy w zakresie poznawczym, teoretycznym i praktycznym. Rekonstrukcje teoretyczne, wskazanie implikacji pedagogicznych dla praktyki edukacyjnej w kontekście wykorzystania gier wideo i ich specyficznego języka w edukacji, a także zaprezentowanie ich w różnych odsłonach czynią tę publikację niezwykle wartościową. Komunikacja graczy gier wideo, choć działa na tych samych podstawach, na których opiera się komunikacja innych użytkowników cyberprzestrzeni, to ze względu na różnorodność i specyfikę gier wymaga czasem specyficznych kompetencji komunikacyjnych ? werbalnych i pozawerbalnych. Brak tych kompetencji może zakłócać zaspakajanie potrzeb ważnych dla gracza: bycia kompetentnym, sprawczym, kreatywnym, transgresyjnym, umiejącym realizować działania wyznaczane grą samodzielnie, ale też wspólnie z innymi członkami grupy (gildii, klanu, forum dyskusyjnego łączącego graczy). Istotnym elementem jest nie tylko odbiór i nadawanie komunikatów, ale też specyficzny, ważny dla każdego gracza aspekt komunikacji intrapersonalnej umożliwiający, dzięki interioryzacji komunikatów, budowanie autorefleksji i wewnątrzsterowności jednostki [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47904 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 270)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 269)
Artykuły tej książki katalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45433 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Monografia naukowa pt. Bezdroża komunikacji – kontakt, porozumienie, akceptacja (księga jubileuszowa poświęcona Profesorowi Bogusławowi Zielińskiemu) to wielogłosowy projekt uchwycenia i omówienia fenomenu komunikacji w wymiarze antropologicznym, socjologicznym, literackim, językowym i kulturowym. Szeroki aspekt i wielość rozpoznań sugeruje w pierwszym rzędzie sytuację dialogu, rozmowy i ustalenia stanowisk, ale w dalszej perspektywie przytacza kwestie sporu, konfliktu, polemiki i kategorycznego narzucania sądów i opinii. Taka optyka i operacjonalizacja problemu nie redukuje przy tym pierwotnego znaczenia komunikacji, w sensie przemieszczania się w przestrzeni oraz, co przywoływane bywa rzadziej i w bardziej metaforycznym sensie – w czasie. Zamieszczone w tomie rozważania dowodzą, iż egzystencjalne, kulturowe i społeczne doświadczanie relacji międzyludzkich niezmiennie wiąże się z inicjowaniem, podtrzymywaniem i podsycaniem kontaktów z drugim człowiekiem. Składające się na niniejszy tom refleksje, opinie, zapatrywania, rozpoznania w swej różnorodności, wielogłosowości i zróżnicowanej tożsamości ich autorów potwierdzają, a jednocześnie dosłownie egzemplifikują, że problematyka komunikacji niezmiennie rodzi nowe pytania badawcze, a jej naukowe rozpatrywanie, mimo licznych już ujęć i opracowań nadal nie traci aktualności. Przedmiotem zainteresowania w proponowanej monografii pozostają literackie (literaturoznawcze), językowe (lingwistyczne) i, w najszerszym ujęciu, artystyczne reprezentacje „zysków i strat”, jakie niesie ze sobą potrzeba, konieczność (i możliwość) komunikacji międzyludzkiej w jej wszelakich, mieniących się semantycznymi odcieniami, zniuansowanych i czasami dalekich od oczekiwanej precyzji i określoności przekrojach oraz aspektach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Interdyscyplinarna analiza fenomenu piękna, rozumianego jako kategoria estetyczna, etyczna, filozoficzna i religijna. Omówiono miejsce tej kategorii we współczesnej humanistyce ze szczególnym naciskiem na różnorodność rozstrzygnięć filozoficznych (zespolenie estetyki z aksjologią oraz antropologią).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej