Forma i typ
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Prucha Jan
(1)
Průcha Jan
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Pedagogika
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Wychowanie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39172, 38723 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Kompleksowa i aktualna wiedza na temat kształcenia i szkolnictwa na świecie! Podręcznik: -przedstawia komplementarną wiedzę na temat naukowych podstaw pedagogiki porównawczej, - omawia struktury i funkcjonowanie różnych systemów oświatowych (zwłaszcza szkolnych) w Europie i innych rozwiniętych krajach świata, - opisuje najnowsze światowe trendy, problemy i perspektywy w edukacji w skali międzynarodowej, - pokazuje współczesne problemy kształcenia m.in. równość szans edukacyjnych, kształcenie a rynek pracy, niepowodzenia szkolne, - prezentuje aktualne tendencje w ogólnoświatowej debacie nad prowadzeniem badań porównawczych w oświacie i dla oświaty, - formułuje problemy badawcze, sięgając do metodologii badań obowiązującej w Unii Europejskiej. Książka niezbędna jest studentom pedagogiki, kierunków nauczycielskich i nauk społecznych. Stanowi też cenne źródło informacji dla nauczycieli oraz pracowników administracji rządowej związanych ze szkolnictwem. Opinie o książce : Praca napisana jest z perspektywy edukacji czeskiej, niemniej sposób, w jaki autor przedstawia wyniki badań, czyni książkę uniwersalną, międzynarodową.(...) Autor porównuje poszczególne poziomy systemów kształcenia na świecie od wychowania przedszkolnego, aż po edukację dorosłych, ukazując to nie tylko w ujęciu synchronicznym, tj. dotyczącym danej chwili, ale również z punktu widzenia historycznego. W książce zawarte są również zagadnienia dotyczące problemów oraz perspektyw kształcenia na świecie, jak współpraca rodziców i szkoły, zależności pomiędzy edukacją, a rynkiem pracy, które w dzisiejszych czasach są dla nas decydujące. [...] Książka Jana Průchy pt. "Pedagogika porównawcza" jest wartościową pozycją, która w obecnych czasach tak szerokiego centralizmu, w którym z jednej strony dążymy do tworzenia w edukacji aspektów globalizacyjnych, z drugiej zaś chcemy zachować własną specyfikę narodowych systemów oświatowych, pozwala nam poruszać się po tak złożonej tematyce, jaką jest porównywanie oświaty na świecie. (dr Justyna Gulczyńska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Sądzę, że dla celów dydaktycznych dużą wartość poznawczą ma zastosowana w podręczniku zasada egzemplifikowania analizowanych problemów przy pomocy licznych przykładów zaczerpniętych z literatury przedmiotu lub też stanowiących wyniki badań międzynarodowych. Z dydaktycznego punktu widzenia cenny jest też sposób konstruowania tekstu, który zawiera graficznie wyeksponowane najważniejsze problemy. (dr K. Kabziński, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie). Zaletą jest precyzyjne ukazywanie tego, co porównywalne i tego co nieporównywalne, a także ostrożna interpretacja danych. Z tego względu książka jest znakomitym wzorcem metodologicznym. Wielką zaletą książki jest problemowe ujęcie zagadnień oraz ukazanie tendencji rozwojowych w systemach szkolnych . (prof. E. Potulicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej