Forma i typ
Artykuły
(11)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bielska Ewa
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bołsanowski Bolesław
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kordzińska-Grabowska Anna
(1)
Kostrzewa Joanna
(1)
Krzywicki Marcin
(1)
Lucas Wojciech
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Staszewska Danuta (?-1995 )
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szymańska Marta
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wysota Katarzyna
(1)
Wójtowicz Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Bunt
(12)
Młodzież
(5)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Mrożek, Sławomir (1930-2013)
(2)
"Lot nad kukułczym gniazdem"
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Bunsch Karol
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Gałczyński, Konstanty Ildefons (1905-1953)
(1)
Grodzieńska Stefania
(1)
Hip-hop w Polsce
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Język polski
(1)
Kruczkowski, Leon (1900-1962)
(1)
Literatura polska
(1)
Meissner Janusz
(1)
Morcinek, Gustaw (1891-1963)
(1)
Parandowski, Jan (1895-1978)
(1)
Pedagogika
(1)
Pisarze polscy
(1)
Rolleczek Natalia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rusinek Michał
(1)
Samozwaniec Magdalena
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Strumph Wojtkiewicz Stanisław
(1)
Szmaglewska Seweryna
(1)
Sztaudynger Jan
(1)
Wańkowicz, Melchior (1892-1974)
(1)
Wiechecki Stefan
(1)
Wiktor Jan
(1)
Zdolności
(1)
Temat: dzieło
Quo vadis
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(2)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bez buntu nie ma rozwoju / Anna Brzeińska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2005, 3, s.69-78.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Sztuka buntu / Anna Oleszkowicz // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2008, nr 1, s.111-120.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bunt dorastania - jego mechanizmy i funkcje / Anna Oleszkowicz // PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA. - 1996, nr 5, s.394-401. - Wrocław.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Mały buntownik / Dagmara Kaczmarska, Marta Szymańska, Katarzyna Wysota // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 7, s.53-56.
Streszczenie: Po co dwulatkowi bunt. Jak wygląda bunt dwulatka. Jak odróżnić bunt od nie-buntu. Tworzenie środowiska przyjacielskiego zbuntowanemu dwulatkowi. Dekalog opiekuna. Sposoby radzenia sobie z buntem.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Więzienia na całym świecie posiadają jedną wspólną istotną cechę. Jest nią wysokie ryzyko występowania sytuacji niebezpiecznych. Przedstawione przykłady stosowania różnych form więziennego terroru kryminalnego zaczerpnięte zostały z praktyki służb penitencjarnych wielu krajów świata. Umieszczając je w jednym opracowaniu autor miał na uwadze opinię Vivien Stern, reformatorki brytyjskiego systemu penitencjarnego i członkini brytyjskiego parlamentu, która w swej wydanej w 2006 roku książce pt. Prisons and People in a Market Society (Więzienia i ludzie w społeczeństwie rynkowym) stwierdziła, że „niezależnie od różnic, na plan pierwszy wysuwa się podobieństwo kary więzienia, która jest taka sama we wszystkich krajach i kulturach, niezależnie od poziomu rozwoju ekonomicznego i systemu rządów”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej