Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Bartnikowska Urszula
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borowczyk Joanna
(1)
Błaszczyk Janusz Wiesław
(1)
Dufner Hanna
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Zielińska-Charszewska Stefania
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Układ nerwowy
(4)
Choroby układu nerwowego
(3)
Choroby dziecięce
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Układ nerwowy ośrodkowy
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Badania przesiewowe
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Mieszkania
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Narząd ruchu
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Ruchy
(1)
Starzenie się
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydolność fizyczna
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej / Krzysztof Jodzio. - Warszawa : Difin, 2011. - 390, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. 319-367. Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg : starzenie się i neurodegeneracja / Janusz Błaszczyk. - Wydanie I - dodruk. - Warszawa : PZWL, 2021. - XII, 167 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Skierowana zarówno do profesjonalistów, jak i do wszystkich czytelników interesujących się tą tematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy. - Tyt. oryg.: "Neuromotor immaturity in children and adults : the INPP Screening Test for clinicians and health practitioners" 2014
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Metoda integracji sensorycznej. - Bibliogr. s. 124-126. - Tyt. grzb.: Metoda integracji sensorycznej
Streszczenie: Książka przeznaczona dla terapeutów integracji sensorycznej. Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. Opisuje metodę integracji sensorycznej oraz wyjasnia, na czym polega jej skuteczność. Charakteryzuje zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym. Podaje praktyczne wskazówki dotyczące zastosowania metody SI w stymulacji rozwoju mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [131].
W części tej omówiono obszernie mózgowe porażenie dziecięce (częstość występowania, przyczyny, postacie) oraz inne przyczyny niepełnosprawności ruchowej dzieci, jak: wady wrodzone ośrodkowego układu nerwowego, choroby nerwowo-mięśniowe, urazy ośrodkowego układu nerwowego, procesy nowotworowe i choroby metaboliczne, a także zaburzenia układu nerwowego, które nie są bezpośrednią przyczyną niesprawności ruchowej, ale często z nią współistnieją i dlatego nasuwają nauczycielom i wychowawcom trudności: padaczka i inne stany napadowe, bóle głowy i mikrozaburzenia czynności mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36968, 35098 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42522 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej