Forma i typ
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Zach-Rońda Joanna
(2)
Borkowski Tomasz
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Czyżewski Krzysztof (1958- )
(1)
Dołęgowski Tomasz
(1)
Durajczyk Kamil
(1)
Filipczak-Białkowska Anita
(1)
Gajos Monika
(1)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jachyra Tatiana
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jarzyńska Karina (1983- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kania Ireneusz (1940-2023)
(1)
Kostrzewa Joanna
(1)
Kozłowski Tomasz (1956- )
(1)
Kwiecień Justyna
(1)
Labuda Wojciech (urzędnik)
(1)
Matejek Józefa
(1)
Meissner Krzysztof A. (1961- )
(1)
Obłąk Patrycja
(1)
Ogonowska Magda
(1)
Paprocki Henryk (1946- )
(1)
Pešina Jan
(1)
Rusak Edyta
(1)
Siedlanowski Paweł (1970- )
(1)
Szarota Piotr
(1)
Szeluga Joanna
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szymura Dariusz
(1)
Walancik Marek
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Debata
(4)
Debata oksfordzka
(2)
Literatura polska
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(2)
Tematy i motywy
(2)
Debata wyborcza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egzaminy
(1)
Empatia
(1)
Geografia (przedmiot szkolny)
(1)
Globalizacja
(1)
Grywalizacja
(1)
Havel, Václav (1936-2011)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klaus, Václav (1941- )
(1)
Kultura polityczna
(1)
Lektura szkolna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Młodzież
(1)
Nauka
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Poezja
(1)
Politycy
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Stanecka, Zofia (1972- )
(1)
Symbolika religijna
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zimowe igrzyska olimpijskie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: dzieło
Skrzydła
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Debata
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Referat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Szermierka na słowa : o debacie oksfordzkiej i nie tylko / pod redakcją Tomasza Dołęgowskiego i Wojciecha Labudy. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2021. - 479 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czesław Miłosz i wiek XXI / redakcja Joanna Zach, Karina Jarzyńska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. - 301, [3] strony, [2] strony tablic : ilustracje ; 23 cm.
(Kontynenty)
Zawiera m.in. materiały z międzynarodowego sympozjum naukowego, 3-4 października 2019 r., Kraków.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Indeks.
Część prac w języku angielskim. Wstęp także w języku angielskim.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia na stronach 289-302.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45892 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od pewnego czasu w wielu państwach demokratycznych daje się zauważyć niezwykłe nasilenie zjawiska określanego jako „mowa nienawiści” albo „język nienawiści”. Nienawiść – podobnie jak miłość czy przyjaźń – towarzyszą Homo sapiens od początku swego istnienia. I to zarówno w relacjach międzyjednostkowych, jak i międzygrupowych. I tak w historii naszego gatunku wyraźnie widzimy nasilanie się w różnych okresach dziejowych jednych lub drugich. Mamy czasy wojen i czasy pokoju. Ostatnio obserwujemy na świecie nasilenie się postaw nacjonalistycznych, faszyzujących i wykluczających. W Polsce wzajemne oskarżanie się dominuje w społecznych relacjach. Te negatywistyczne postawy doprowadziły do pojawienia się nowych słów w języku polskim. Słowa te pochodzą oczywiście z języka angielskiego (który stał się głównym dostarczycielem dla nowomowy polskiej). Angielski czasownik to hate (nienawidzić) wszedł do polszczyzny jako „hejt” i robi niezwykłą karierę. Pojawiają się słowa od niego pochodne: rzeczowniki: „hejter”, „hejterka”, przymiotnik „hejterski”, czasownik „hejtować”. Stają się często używanymi słowami w tekstach publicystycznych, a nawet naukowych. Hejt ma się we współczesnej Polsce znakomicie, symbolem zdziczenia obyczajów stało się zabójstwo prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza w styczniu 2019 r. Niektórzy wierzyli, że stanie się rodzajem katharsis, które uchroni nas przed dalszą eskalacją nienawiści. Kolejne miesiące pokazały jasno, że były to tylko pobożne życzenia. Ulicznymi zamieszkami zakończył się, zorganizowany w lipcu w Białymstoku, Marsz Równości – w uczestników rzucano kamieniami, butelkami i petardami. Niedługo później gminy i powiaty (głównie z południowo-wschodniej części kraju) zaczęły przyjmować uchwały wymierzone w „ideologię LGBT”, a w istocie stygmatyzujące i wykluczające osoby nieheteronormatywne. Tuż przed Świętem Niepodległości swój manifest ogłosił w Internecie były ksiądz katolicki, Jacek Międlar, który zasłynął już wcześniej z antysemickich kazań. W manifeście wzywał do organizowania zbrojnych „szwadronów” i ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej. Radykalizacja konserwatywnej prawicy wywołuje wrogość i pogardę po drugiej stronie sceny politycznej. W ten sposób powstaje błędne koło nienawiści, z którego coraz trudniej się wyzwolić. Opowieść o nienawiści snuć można na różne sposoby. W tym niewielkim tomie staraliśmy się zaprezentować nie tylko odmienne podejścia teoretyczne, ale i różne rozwiązania formalne – od tekstów typowo empirycznych, po rozważania natury filozoficznej. Nie ulega wątpliwości, że nienawiść warto badać i analizować; trzeba też o niej pisać, bowiem jedynie w ten sposób możemy lepiej zrozumieć wszystkie jej uwarunkowania. W naszych czasach coraz trudniej być optymistą, ale nawet jeśli zbudowanie świata bez nienawiści nigdy nie będzie możliwe, możemy przynajmniej osłabić nieco wpływ, jaki ma ona na nasze życie i relacje z innymi. Książka Nienawiść w przestrzeni publicznej i zawarte w niej rozważania dostarczają czytelnikowi kluczy do otwarcia namysłu nad rzeczywistością. Namysłu i refleksji, która praktycznie wyeliminowana jest z publicznego życia, zazwyczaj obecnego w demokracji. W Polsce polityczno-ideologiczne podziały wyeliminowały swobodną refleksję i dlatego ta książka może nieść też przykład rozważań, które starają się poddać analizie to, co bardzo wielu ludzi w Polsce zauważa, ale zapewne nie potrafi się oprzeć dominującemu sposobowi mówienia i reagowania na „przeciwnika”, który już od dawna stał się – wbrew demokratycznym regułom – „wrogiem”. Z recenzji prof. dr hab. Ireneusza Krzemińskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Wielość podmiotów zarejestrowanych w księdze ewidencji partii politycznych jest w świetle przepisów zawartych w Konstytucji RP sygnałem zachowania pluralizmu politycznego. Jest to przejaw wąskiego, ściśle prawnego definiowania zjawiska. W szerokim, społecznym znaczeniu zasada pluralizmu politycznego oznacza wielość dopuszczalnych w danym społeczeństwie stylów życia i preferowanych przez jednostki systemów wartości. W systemie pluralizmu politycznego grupy społeczne, które przejawiają określone systemy wartości, powinny mieć swoje reprezentacje w parlamencie. [...] Na podstawie obowiązującego w Polsce systemu prawnego nie można ustalić, jakie systemy ideologiczne są reprezentowane na polskiej scenie politycznej. W efekcie nie można stwierdzić, czy faktycznie funkcjonuje ich wiele, a ta wielość jest przecież cechą dystynktywną pluralizmu politycznego. Dopiero przeprowadzenie jakościowej analizy pozwala zweryfikować, jaki jest stan faktyczny. Parlament jest tym miejscem, gdzie do głosu mogą i powinni dochodzić reprezentanci różnych orientacji ideologicznych, gdzie powinno mieć miejsce ścieranie się różnych poglądów, a w wyniku tego procesu powinno następować podejmowanie najpoważniejszych decyzji na temat kształtu instytucji społecznych i przyszłości państwa. Debata parlamentarna to zatem ten rodzaj dyskursu, w którym powinien się przejawiać pluralizm polityczny. Przedstawione w tej książce badanie ukazuje, jaki jest stan faktyczny polskiej sceny politycznej z uwagi na kryterium zachowania pluralizmu politycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej