Form of Work
Artykuły
(7)
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Bardzińska Dominika
(1)
Cybis Natalia
(1)
Elsner Danuta
(1)
Hajdukiewicz Marianna
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Plebański Stanisław
(1)
Rybicka Kornelia
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wysocka Jadwiga
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(9)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Diagnoza pedagogiczna
(12)
Nauczyciele
(4)
Metody nauczania
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zdolności
(2)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Baniel, Anat
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Konflikt
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca zespołowa
(1)
Socjoterapia
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: work
Dydaktyka specjalna
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Na okł.: Diagnoza typów uczniów. Jak je szybko rozpoznać? Jak z nimi pracować? Jak osiągnąć najlepsze wyniki? Bibliogr. s. [151]-153.
Streszczenie: Z okładki: Książka została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel ─ jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43461 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43139 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44316 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-194.
Streszczenie: Spis treści: I. Dylematy wokół podstawowych pojęć. 1. Ujęcie definicyjne podstawowych pojęć; 2. Gotowość dziecka; 3. Gotowość instytucji; 4. Gotowość rodziców. II. Współczesny sześciolatek. 1. Sylwetka i rozwój; 2. Sfera fizyczna; 3. Sfera poznawcza; 4. Sfera społeczno-emocjonalna; 5. Empatia. III. Rozważania o podmiotowości dziecka. 1. Istota dziecięcej podmiotowości; 2. Zabawa jako istotny czynnik budowania autonomii dziecka; 3. Przygotowanie do nauki jako świadomej działalności; 4. Kształtowanie nastawień i obowiązkowości. IV. Rodzice sześciolatka. 1. Postawy rodzicielskie; 2. Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu systemu wartości dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Różnice indywidualne a deficyty rozwojowe. V. Sześciolatek w przedszkolu i w szkole. 1. Modyfikacje funkcji przedszkola; 2. Nastawienie szkoły wobec sześcio-, siedmioletniego ucznia. VI. Obszary działań diagnostycznych. 1. Sens diagnozy pedagogicznej; 2. Kompetencje diagnostyczne nauczyciela; 3. Narzędzia badań gotowości szkolnej; 4. Trudności z wyborem diagnostycznych instrumentów. Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43163 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Referat wygłoszony podczas XXI Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej w Bydgoszczy (17-19.09.2015 r.).
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41913 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-185.
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44824 (1 egz.)
Article
In basket
[Dydaktyka specjalna - recenzja] / Teresa Żółkowska. W: Szkoła Specjalna. T. 82, nr 3 (2021), s. 237-240. - 2021.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Bibliografia na stronach 239-240.
Zawiera recenzję książki: Dydaktyka specjalna.T.1. W horyzoncie znaczeń, koncepcji i praktyki pedagogicznej. T. 2. Od konstruktów teoretycznych do modeli badawczych. - Warszawa, 2020.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again