Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Madaliński Michał (tłumacz)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białek Arkadiusz
(1)
Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(1)
Dąbek Michał
(1)
Fleszner Józef
(1)
Flesznerowa Edda
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Gawlik Maria
(1)
Jadczak-Turyk Martyna
(1)
Jankowska Anna
(1)
Just Monika
(1)
Kaczanowska Aniela
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kapela Agata
(1)
Kowalcze-Pawlik Anna
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1990)
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Latoszewska Marta
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Monografie
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Panasiuk Maria
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Pruban Joanna
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Szperkowski Tomasz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Vygotskij Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Wood David
(1)
Zak Anatolij Z
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Myślenie
(18)
Dziecko
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Mowa
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Myślenie dziecka
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zdolności
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Młodzież
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Heurystyka
(2)
Język dziecka
(2)
Kreatywność
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Próba samobójcza
(2)
Rysunek
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mądrość
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poznawanie
(1)
Profilaktyka samobójstw
(1)
Przyroda
(1)
Psychoterapia dzieci
(1)
Samodzielność
(1)
Semiotyka lekarska
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia dziecka
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zaburzenia myślenia
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(1)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Tyt. oryg.: "La représentation du monde chez l'enfant" 1947. - Bibliogr. s. 301-316. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43015 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31012, 31011 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24985, 24984 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722, 32322 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Rozwój dziecięcego myślenia o otoczeniu i dorosłych. Wiedza małego dziecka (już w wieku niemowlęcym - początkowym okresie przedszkolnym) na temat ludzkich zachowań. Korzyści dla dziecka wynikające ze wczesnego posiadania wiedzy o umyśle (np. zdolności rozpoznawania, identyfikowania, rozumienia).
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Oryg. : "Izbrannye psichologičeskie issledovanija - myšlenie i reč : problemy psichičeskogo razvitija rebenka" 1966. Bibliogr. s. 410-[414].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31009 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 231,[1] s. : ilustracje, [4] wykr. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna 4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16104 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Rozwój mowy, języka i myślenia pojęciowego u dzieci w kontekście środowiska szkolno-edukacyjnego.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22060, 22059 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. - Streszcz. ang. przy pracach
Streszczenie: Opracowania teoretyczne i badawcze skupiają się wokół 3 grup zagadnień: zdolności z perspektywy psychologicznej, osobowościowego kontekstu rozwoju ucznia zdolnego, twórczości jako wymiaru zdolności. Omówiono m.in.: teorię dezintegracji pozytywnej jako koncepcję zdolności, przeszkody w rozwoju zdolności, wpływ inteligencji emocjonalnej ucznia na osiągnięcia edukacyjne, perfekcjonizm i cechy osobowości uczniów zdolnych, wpływ stereotypów na tożsamość płciową uczniów zdolnych, twórczość jako cel dydaktyczny, model dziecka twórczego, wyobraźnię twórczą i zdolności kierunkowe dzieci w wieku przedszkolnym. Przedstawiono także wyniki badań dot. emocji i motywów zaangażowania w hippikę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych. Pierwsza część traktuje o rozwoju ucznia zdolnego w kontekście środowiskowym. Podjęto próbę określenia obrazu ucznia zdolnego w percepcji nauczycieli, poddano analizie osobiste kryteria nauczycieli w procesie identyfikacji zdolnych matematycznie uczniów klas początkowych, ukazano rozwój procesów samokształcenia osób zdolnych, opisano możliwości i zagrożenia środowiska rodzinnego dla rozwoju uczniów wybitnie zdolnych. Na podstawie badań własnych przeanalizowano także rodzinne uwarunkowania zawodowej edukacji muzycznej oraz opisano edukację artystyczną i kształcenie ucznia zdolnego w kontekście przemian kultury współczesnej. W części drugiej - "Wokół dobrej praktyki szkolnej" opisano m. in. edukację uczniów zdolnych prowadzoną w wybranych szkołach w Płocku (projekt "Szkoła wspierająca uzdolnienia") oraz w Zespole Szkół Uniwersytetu Mikołaja Kopernika - Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu (innowacyjna metoda kształcenia języka polskiego - nauczanie na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym oraz przemiana biblioteki szkolnej w "Magiczną bibliotekę").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : GWP, [2010]. - 317 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [272]-304.
Streszczenie: Zagadnienie zdolności omówiono kompleksowo. Przedstawiono definicje zdolności oraz jej typologię wg A.J. Tannenbauma. Opisano różne koncepcje zdolności: modele zdolności ogólnych, specyficznych, modele systemowe (m.in. R. Sternberga), rozwojowe (tj. Wieloczynnikowy Model Zdolności F.J. Mönksa, model A.J. Tannenbauma, Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto, Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagné). Przedstawiono charakterystykę dzieci zdolnych z uwzględnieniem zagrożeń rozwojowych (asynchrronia) i metody identyfikacji zdolnych uczniów. Scharakteryzowano koncepcje kształcenia uzdolnionych uczniów na świecie i w Polsce (m.in.: kształcenie przyspieszone, wzbogacone, zindywidualizowane, Trójetapowy Model Purdue, rosyjski program "Konstelacja"), podano przykłady programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze (np. Inkubacyjny Model Nauczania E.P. Torrancea'a) oraz metody ewaluacji tych programów. Podano charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego, jako osoby o szczególnych cechach osobowości - osoby będącej zarówno mistrzem i mentorem, jak i przewodnikiem dla swych wychowanków. Poruszono kwestię uczniów zdolnych mających problemy w uczeniu się (np. osoby uzdolnione z zespołem Aspergera) i osiągających niskie wyniki w nauce nieadekwatne do posiadanych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41512 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej