Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Bouvet Danielle
(1)
Brearley Gill
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charczuk Ewa
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Kaczmarek Bogusława
(1)
Kulma Beata
(1)
Makus Daniel
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Piotrowska-Madej Karolina
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Język polski
(4)
Niepełnosprawni
(3)
Język angielski
(2)
Język migowy
(2)
Języki
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu umiarkowanym
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja
(1)
Języki obce
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mowa dziecka
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedorozwój umysłowy w stopniu lekkim
(1)
Niewidomi
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Książka jest ciekawym i bardzo potrzebnym przedsięwzięciem na polskim rynku wydawniczym. Przede wszystkim jest uzupełnieniem literatury na temat teoretycznych podwalin Makatonu, wzbogaconym o konkretne, bardzo pomocne przykłady wykorzystania wiedzy w prowadzonej terapii. Popularyzuje również AAC, a w szczególności system Makaton z [¬] przystosowaniem, jakiego dokonała Bogumiła B. Kaczmarek ─ niestrudzona propagatorka komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Z recenzji wydawniczej dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego, prof. UMK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach. - Streszcz. ang. przy pracach
Streszczenie: SPIS TREŚCI: I. Komunikacja ─ diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne. 1. Psychologiczne aspekty języka i mowy. 2. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. 3. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu. 4. Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS ─ doniesienie z badań. 5. Mowa i język dzieci z zespołem Downa ─ czynniki zakłócające. 6. Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia?? 7. Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym ─ dylematy diagnostyczne. II. Komunikacja ─ relacje interpersonalne, komunikacja społeczna. 1. Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi ─ rozważania o możliwościach komunikacyjnych. 2. Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa?. 3. Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej?. 4. Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych?. 5. Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona dzieciom niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym, często z dodatkowymi upośledzeniami. Krótko omówiono konsekwencje emocjonalne najczęściej występujących u dzieci rodzajów niepełnosprawności, zaburzenia w porozumiewaniu się i rodzaje metod komunikacji alternatywnej. Do zrozumienia dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi zastosowano model poczucia straty. Przedstawiono terapię dzieci i młodzieży nakierowaną na ich problemy emocjonalne lub stany depresyjne - opis jest ilustrowany przykładami przypadków (wykorzystano też alternatywne metody porozumiewania się). Omówiono cechy i umiejętności potrzebne terapeucie. Zamieszczono słowniczek stosowanych terminów, użyteczny indeks zagadnień, wykaz 11 polskich organizacji działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36977, 35935 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Streszczenie: Badania autorki nad monologową mową narracyjną dzieci w wieku szkolnym o różnym poziomie inteligencji: pełnosprawnych umysłowo oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-326
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używan
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-276
Streszczenie: Autorka przedstawia postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych, zwraca uwagę na miejsce niepełnosprawnych uczniów w reformie edukacji, na wiedzę i przygotowanie oraz postawę nauczycieli języków obcych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W publikacji omawia kształcenie integracyjne (zalety, warunki, ograniczenia, kształcenie nauczycieli) oraz analizuje specjalne potrzeby edukacyjne i wskazania metodyczne (uczniowie: niedosłyszący, niesłyszący, słabo widzący, niewidomi, niepełnosprawni ruchowo, z zaburzeniami mowy, zaburzeniami komunikacji, dyslektyczni, z ADHD, przewlekle chorzy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41640 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej