Form of Work
Książki
(12)
Artykuły
(6)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(12)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Franczyk Anna
(3)
Kisiel Bożena
(3)
Krajewska Katarzyna
(2)
Przasnyska Maria
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Janosz Bożena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Kolender Danuta
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lansing Margaret
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pilecki Jan red
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Rękosiewicz Elżbieta
(1)
Schopler Eric
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Gry i zabawy
(6)
Metoda Sherborne
(4)
Ruchy
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu lekkim
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabawa dziecka
(2)
Animaloterapia
(1)
Autyzm
(1)
Biblioteka szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko ośmioletnie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rytmika
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkoła życia
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zabawy dydaktyczne
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-136.
Streszczenie: W części teoretycznej omówiono środowiskowy kontekst rozwoju człowieka, współudział rodziny w tworzeniu i realizowaniu programów wczesnej interwencji. W części praktycznej opisano wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, takie jak: sytuacyjne uczenie się, dzielenie wspólnej uwagi, uczenie się przez pośrednictwo oraz czas podłogowy wg S.I. Greenspana. Przedstawiono doświadczenia w zakresie stosowania wczesnej interwencji w Szwecji, Austrii, Niemczech i Włoszech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39944 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42839 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131.
Streszczenie: Jedyny autorski podr. do metody ruchu rozwijającego adresowany do naucz. i opiekunów dzieci. Autorka prop. wykorzystanie metody do wspierania i stymulowania rozwoju dzieci oraz młodzieży i dorosłych upośl. fiz. i psych. Metoda może być także wykorzystywana przez rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci bez zaburzeń. Wykorzystując teorię Labana autorka prop. zestaw ćw. - doświadczeń ruchowych opartych na potrzebie ruchu i kontaktu. Podr. dzieli się na 5 części: "Czego uczymy"; "Dlaczego uczymy"; "Jak uczymy"; "Specjalne wyzwania" - w tej części potrzeby dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami i zajęcia ruchowe z dziećmi (głównie), z którymi trudno nawiązać kontakt; ostatnią część stanowi streszczenie teorii ruchu rozwijającego - w streszczeniu tym wypunktowano korzyści dla dzieci płynące z ruchu rozwijającego w sferze rozwoju fiz. i rozwoju osobowości. Ważny element podr. stanowią wybrane przez autorkę fot.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34667, 34666 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33033, 32440 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39518, 37986 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34677 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Zgodnie z tym programem każde dziecko ma mieć indywidualnie dobrane ćwiczenia, aby umożliwić mu uczęszczanie w USA do szkoły. Podano więc: na jakie zachowania należy zwrócić uwagę dokonując oceny dziecka autystycznego, kryteria doboru celów programu i zmian zachowania dziecka, propozycje ćwiczeń do wykonywania z dzieckiem (w domu lub w specjalistycznym ośrodku) wspomagających jego rozwój indywidualny i społeczny. Do ćwiczeń używa się prostych i dostępnych pomocy. Ilustrację metody stanowi opis indywidualnego przypadku Tomka, a poszczególnych ćwiczeń - także opisy przypadków innych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 33964 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36665 (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45132 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32780 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45267 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again