Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Kisiel Bożena
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brearley Gill
(1)
Cedro Andrzej (medycyna)
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Janosz Bożena
(1)
Kasica Alicja
(1)
Levitt Sophie
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Stonoga-Karpa Barbara
(1)
Żemła Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Ruchy
(3)
Adaptacja społeczna
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Goczałkowice-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rytmika
(1)
Sanatoria dziecięce
(1)
Szkoła życia
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Zespół Szkół Specjalnych przy Sanatorium Rehabilitacji dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo (Goczałkowice-Zdrój)
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 441-458. Indeks.
Dla fizjoterapetów, lekarzy i rodziców dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona dzieciom niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym, często z dodatkowymi upośledzeniami. Krótko omówiono konsekwencje emocjonalne najczęściej występujących u dzieci rodzajów niepełnosprawności, zaburzenia w porozumiewaniu się i rodzaje metod komunikacji alternatywnej. Do zrozumienia dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi zastosowano model poczucia straty. Przedstawiono terapię dzieci i młodzieży nakierowaną na ich problemy emocjonalne lub stany depresyjne - opis jest ilustrowany przykładami przypadków (wykorzystano też alternatywne metody porozumiewania się). Omówiono cechy i umiejętności potrzebne terapeucie. Zamieszczono słowniczek stosowanych terminów, użyteczny indeks zagadnień, wykaz 11 polskich organizacji działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36977, 35935 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Analiza przypadku terapii metodą neurorozwojową na przykładzie niemowlęcia z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Charakterystyka funkcjonowania dziecka przed terapią, jej opis i diagnoza końcowa.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39518, 37986 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131.
Streszczenie: Jedyny autorski podr. do metody ruchu rozwijającego adresowany do naucz. i opiekunów dzieci. Autorka prop. wykorzystanie metody do wspierania i stymulowania rozwoju dzieci oraz młodzieży i dorosłych upośl. fiz. i psych. Metoda może być także wykorzystywana przez rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci bez zaburzeń. Wykorzystując teorię Labana autorka prop. zestaw ćw. - doświadczeń ruchowych opartych na potrzebie ruchu i kontaktu. Podr. dzieli się na 5 części: "Czego uczymy"; "Dlaczego uczymy"; "Jak uczymy"; "Specjalne wyzwania" - w tej części potrzeby dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami i zajęcia ruchowe z dziećmi (głównie), z którymi trudno nawiązać kontakt; ostatnią część stanowi streszczenie teorii ruchu rozwijającego - w streszczeniu tym wypunktowano korzyści dla dzieci płynące z ruchu rozwijającego w sferze rozwoju fiz. i rozwoju osobowości. Ważny element podr. stanowią wybrane przez autorkę fot.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34667, 34666 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32780 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej