Forma i typ
Książki
(10)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Kajka Natalia
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Dryjańska Joanna
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Miller Kelly
(1)
Opolska Teresa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Piotr (psychologia)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szymona Kinga
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Zespół ADHD
(8)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Metody nauczania
(2)
Rodzina
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pediatria
(1)
Pisanie
(1)
Poradniki
(1)
Prawa dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Teatroterapia
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Aneksy. Bibliogr. s. 113-114.
Streszczenie: Streszczenie: Niniejsza publikacja zawiera wskazówki dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców wspierających dziecko z ADHD i ADD. Autorka omawia przyczyny trudności w nauce, ADHD, zastosowanie rysunku w psychoterapii (metoda Florence Goodenough, test rysunkowy Goodenough-Harrisa), terapię kolorami, aromaterapię, metodę niedokończonych zdań, program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, kinezjologię edukacyjną (ćwiczenia, narzędzia, scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową oraz z trudnościami w uczeniu się) oraz rodzaje terapii i ich zakres znaczeniowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43479 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 116-[122].
Wiek: 7-12 lat.
Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest ADHD; • pozna swoje mocne i słabe strony; • dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; • pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; • nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; • uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta ... [czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46816 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka adresowana do nauczycieli i rodziców, ukazująca: pojęcie integracji sensorycznej (wprowadzone przez terapeutkę zajęciową dr A. Jean Ayres), rozwój dziecka, objawy związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zaburzenia towarzyszące (krótko, szerzej o zespole Aspergera) i działania pomagające dziecku (od przedszkola do szkoły średniej). W Dodatku propozycje ćwiczeń wspomagających integrację sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 227-244. Indeksy.
Zbiór artykułów poświęconych zagadnieniom szczegółowym z zakresu terapii pedagogicznej. Podano podstawowe informacje nt.: dysleksji, zdolności, ADHD, agresywności, uzależnień, przemocy domowej, i wskazówki do pracy nauczyciela z uczniami z tymi problemami. Omówiono istotę inteligencji emocjonalnej, asertywności, empatii z propozycjami ćwiczeń służących rozwijaniu ich u uczniów. Opisano założenia teatroterapii i dramy, muzykoterapii, biblioterapii i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 56-60.
Publikacja przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i reedukatorów, ma pomagać w rozpoznawaniu przyczyn opóźnień funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci z deficytami rozwojowymi. Opóźnienia te hamując prawidłowy przebieg procesów czytania i pisania stają się w konsekwencji przyczyną zaburzeń emocjonalnych i trudności wychowawczych. Oprócz charakterystyki zaburzeń autorka przedstawia wybrane techniki reedukacyjne i proponuje pięć metod pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego traktowania: Metodę Dobrego Startu; Ruchu Rozwijającego W.Sherborne; leczniczo-pedagogiczną J.Magnuskiej; tzw."18 struktur wyrazowych" oraz koncepcję procesu reedukacji B.Zakrzewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42522 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej