Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Montessori Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(13)
Sześciolatki
(10)
Edukacja sześciolatków
(5)
Edukacja matematyczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Program autorski
(2)
Programy nauczania
(2)
Reforma edukacji
(2)
Bajka i baśń
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja literacka
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Legendy
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka poważna
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Plastyka
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Unia Europejska
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie plastyczne
(1)
Wycieczki przedmiotowe
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i w szkole
Streszczenie: Książka adresowana dla dorosłych, którzy chcą wspomagać rozwój umysłowy dzieci i dobrze przygotować je do szkoły. Zawiera autorski program edukacji matematycznej sześciolatków,który został zaadaptowany do pracy z dziećmi z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci ISSN ISSN T. 2)
Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i w szkole
Streszczenie: Książka adresowana dla dorosłych, którzy chcą wspomagać rozwój umysłowy dzieci i dobrze przygotować je do szkoły. Dla rodziców prowadzących zajęcia z dzieckiem w domu, a także nauczycieli w przedszkolu i w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35302 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej