Forma i typ
Artykuły
(15)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Autor
Adamski Jakub Krzysztof
(1)
Bielat Anna
(1)
Brzozowska Agnieszka (organizacja i zarządzanie)
(1)
Budzyński Łukasz
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(1)
Imiela Jacek
(1)
Jakubiak Igor
(1)
Jureńczyk Łukasz
(1)
Kaczmarczyk Paweł (1974- )
(1)
Kałuża-Kopias Dorota
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krukowska Monika
(1)
Lubimow Joanna
(1)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Orłowska Beata
(1)
Pasamonik Barbara (1969- )
(1)
Pawlak Mikołaj (socjolog)
(1)
Pietrusińska Marta
(1)
Strzemieczna Maria
(1)
Szczutkowska Joanna
(1)
Szostak-Król Katarzyna (1978- )
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Szweda-Lewandowska Zofia
(1)
Trempała Wojciech
(1)
Wenderlich Paulina
(1)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(1)
Wódz Kazimiera (1950- )
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Imigranci
(15)
Integracja społeczna
(4)
Uchodźcy
(4)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Małżeństwo międzyetniczne
(2)
Odmienność kulturowa
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emerytura
(1)
Emigranci
(1)
Fundusz emerytalny
(1)
Imigracja
(1)
Islam
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kontakt językowy
(1)
Kryzys migracyjny w Europie (2015-2016)
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Muzułmanie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad osobami starszymi
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Organizacje
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka migracyjna
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo do nauki
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Rodzina
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Ukraińcy
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Wielka Brytania
(2)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Francja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(13)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(6)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
19 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Wymiary imigracyjnego wsparcia i poradnictwa / Joanna Kozielska. W: Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego i poradnictwa. T. 2, Przyczynki empiryczne - praktyka społeczna. s. 107-123. - 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 120-123.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rola przedsiębiorczości imigrantów w rozwijaniu postaw przedsiębiorczych kraju przyjmującego / Agnieszka Brzozowska. W: Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. s. 328-339. - 2020.
Bibliografia na stronach 336-339.
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
W koszyku
Książka porusza problematykę migracji, koncentrując się na czynnikach mających wpływ na proces adaptacji imigrantów do społeczeństwa przyjmującego oraz na kształtowanie się określonego nastawienia do przybyszów wśród jego członków. Przedstawiono w niej szeroki historyczny, teoretyczny i polityczny kontekst współczesnej mobilności międzynarodowej w Europie. Zaprezentowane wyniki analiz obejmują porównania w czasie i przestrzeni, pokazując: co wpływa na poziom zaadaptowania imigrantów i nastawienie do nich członków społeczeństw przyjmujących, jak oba te elementy są ze sobą powiązane oraz jaką rolę mogą odgrywać w ich kształtowaniu się wydarzenia i charakterystyki poziomu makro. Na podkreślenie zasługuje również zastosowanie stosunkowo nowego podejścia analitycznego polegającego na stworzeniu syntetycznego wskaźnika do pomiaru adaptacji imigrantów. Całość tworzy złożony i wielowymiarowy obraz doświadczenia migracji w Europie na początku XXI wieku, wyłaniający się z analiz ilościowych. Książka ta powinna zainteresować przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności zaś socjologów i specjalistów z obszaru studiów nad współczesnymi migracjami, jak również pracowników administracji, którzy w swojej pracy zawodowej mierzą się z kwestiami związanymi z migracją.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kolejny tom z cyklu publikacji prezentujących refleksje i wyniki badań nad powiązaniami i współzależnościami zjawisk społeczno-politycznych z działaniami z zakresu kultury i sztuki. Motywem przewodnim monografii zbiorowej redaktorzy uczynili kwestie reakcji środowisk kulturotwórczych i artystycznych na zjawiska migracji i uchodźstwa w XX i XXI wieku. Kwerenda poprzedzająca powstanie książki wykazała, że istnieje potrzeba rozwijania badań w tym obszarze. Efektem tego jest zbiór ośmiu artykułów naukowych, których autorzy poprzez film, literaturę i muzykę przyglądają się wieloaspektowym mechanizmom migracji i uchodźstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Numer poświęcony problemom integracji i ochronie praworządności w Unii Europejskiej oraz konsekwencjom Brexitu dla bezpieczeństwa i obrony UE. Zawiera też artykuły opisujące ekonomiczne aspekty polityki Austrii prowadzonej wobec imigrantów, relacje między Macedonią a UE, a także zalecenia UE zapobiegające kryzysowi finansowemu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Rolą edukacji włączającej jest dostosowanie procesu edukacji nie tylko do niepełnosprawności ucznia, ale również wzięcie pod uwagę indywidualnego tempa pracy, uzdolnień ucznia czy trudności. Stąd uwzględnienie jej założeń w polskim systemie edukacji. Pojawienie się uczniów z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku w wyniku migracji wojennej spowodowało, że polska szkoła musiała dostosować swoją pracę do licznie przybyłych dzieci-uchodźców. Nie tylko szkoła i nauczyciele stanęli przed nowym wyzwaniem. Było to również wyzwanie dla uczniów-uchodźców. Ważnym aspektem okazało się zwrócenie uwagi na tożsamość (jej podtrzymanie) z jednej strony i na wejście w nowe środowisko (językowe, kulturowe, tożsamościowe) z drugiej strony. Otwartość ludzi i placówek spowodowała, że dzieci stały się żywym ogniwem polskiego systemu edukacji. Koncepcja publikacji obejmującej problematykę procesu inkluzji obywateli pochodzenia ukraińskiego w społeczeństwie polskim na przykładzie województwa lubuskiego powstała wraz z konceptem grantu o tym samym tytule. Projekt złożony został w ramach konkursu „Dyplomacja Publiczna 2022 – Ukraina II. Obrona dobrego imienia Polski poprzez monitorowanie działań o charakterze zniekształcającym, dezinformującym i dyfamacyjnym i adekwatne reagowanie na nie” ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (...) (...) W założeniu pierwotnym zespół projektu przyjął, iż jego celem jest zbadanie warunków inkluzji imigrantów pochodzenia ukraińskiego poprzez zweryfikowanie i popularyzację czynników inkluzji pozytywnie oddziałujących na relacje naszych społeczeństw. Cel został podtrzymany, ale realizacja zadań odbywała się już w warunkach wojny w Ukrainie, w związku z tym zespół przyjął, że aspektem, który chce poddać eksploracji, będą procesy inkluzji uczniów z doświadczeniem uchodźczym w ramach szkoły poprzez uczestnictwo w procesie edukacyjnym, który ułatwić ma „wejście” do społeczeństwa polskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej