Form of Work
E-booki
(23)
IBUK Libra
(23)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
zbiorowa Praca
(11)
Kozioł Leszek
(2)
Buchowicz Izabela (1970- )
(1)
Chodyra Paulina
(1)
Domaradzka Aurelia
(1)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dziuba Radosław
(1)
Grzesiak Lena
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kunasz Marek
(1)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(1)
Motylewicz Lucyna
(1)
Okraszewska Ewelina
(1)
Piontek Wojciech (1972- )
(1)
Podkońska Aleksandra
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Przywojska Justyna
(1)
Skrzyński Dariusz
(1)
Stor Marzena
(1)
Szewczyk Monika
(1)
Sztanderska Urszula
(1)
Walesiak Marek
(1)
Wdowiński Piotr
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zwiech Patrycja
(1)
Year
2020 - 2021
(9)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(31)
English
(2)
Audience Group
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(4)
Kapitał ludzki
(3)
Polityka społeczna
(3)
Rynek pracy
(3)
Bilans Kapitału Ludzkiego (projekt badawczy)
(2)
Kształcenie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Comenius (program)
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Finansowanie
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Luka kompetencyjna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45805 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Kształtowanie przedsiębiorczości jako narzędzie uwalniania potencjału gospodarczego społeczeństwa i rozwoju społeczno-gospodarczego / Wojciech Piontek. W: Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. s. 64-78. - 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 76-78.
Streszczenie w języku angielskim.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46140 (1 egz.)
Book
In basket
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Przyjęta nazwa autora: Agata Jastrzębowska-Tyczkowska.
Bibliografia, netografia na stronach 176-200. Indeks.
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami - wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami „miękkimi”), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że „nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie”. Okazuje się, że analogicznie jest z pracą. "Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (…) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy." dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego "Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy." dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46115 (1 egz.)
E-book
In basket
Wraz z rozwojem koncepcji kapitału ludzkiego coraz większego znaczenia na­brało zarządzanie tym kapitałem w organizacjach, co przełożyło się na zmianę podejścia do pracowników i zarządzania nimi. Dodatkowym bodźcem zmian był rozwój techniki i technologii, powstanie Internetu, a także przemiany w rela­cjach społecznych i wyznawanych wartościach. To wszystko spowodowało, że od pracowników zaczęto oczekiwać coraz większej samodzielności, kreatywności, odpowiedzialności, umiejętności uczenia się i rozwoju kompetencji społecznych, szczególnie umiejętności pracy w zespole. Ze strony pracowników wzrasta po­trzeba postrzegania sensu pracy, czerpania z niej przyjemności i wykonywania jej w dobrej atmosferze, oczekują oni też dobrych możliwości rozwoju, stabilno­ści zawodowej i oddzielenia czasu pracy od czasu wolnego. Monografia może służyć zarówno osobom, które zajmują się od strony teo­retycznej zagadnieniami tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, jak i praktykom, chcącym wykorzystać przedstawioną wiedzę w zarządzaniu pracownikami. Publikacja może też być wykorzystana przez studentów do po­głębiania wiedzy z analizowanego zakresu. Z wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach. Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty. Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W artykule przedstawiono wybrane charakterystyki kapitału ludzkiego związane z poziomem wykształcenia, rynkiem pracy, zasobami kompetencji kluczowych oraz uczestnictwem w kształceniu przez całe życie. Wykorzystano różne źródła danych: informacje ze statystyki publicznej oraz dane pochodzące z ogólnopolskich badań sondażowych – Diagnozy Społecznej i Bilansu Kapitału Ludzkiego. Zaprezentowano kształtowanie się wskaźników, stosując podejście porównawcze – duże miasta Polski w odniesieniu do pozostałych obszarów. Oceniono zachodzące zmiany, wykorzystując miary dynamiki. Przeprowadzona analiza pozwala wskazać zasadnicze prawidłowości. Po pierwsze, duże miasta odznaczają się wyższymi wartościami wszystkich rozpatrywanych charakterystyk, przy czym występuje wyraźna przewaga pięciu największych ośrodków. Po drugie, zachodzą pozytywne zmiany w zakresie wszystkich rozpatrywanych aspektów kapitału ludzkiego, ale nie według jednolitego wzorca.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Do rąk czytelników oddajemy dziewiąty numer odnowionego, a ogółem piętnasty numer „Śląskiego Przeglądu Statystycznego”. Kontynuujemy w nim cykl opisujący sylwetki statystyków, prezentując wybitną postać profesora Zdzisława Hellwiga. Niniejszy numer przybliża nam również postać Elinor Ostrom, laureatki Nagrody im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii za rok 2009. Można tu znaleźć artykuły dotyczące odczuwalnej niesprawiedliwości, kapitału ludzkiego czy też klasyfikacji oczekiwań i preferencji komunikacyjnych. Tradycyjnie w numerze zamieszczone są rozszerzone streszczenia referatów z 21. Statystycznego Seminarium Naukowego „Marburg-Wrocław” oraz sprawozdanie z XIII Międzynarodowej Konferencji „Applications of Mathematics and Statistics in Economy”. Numer kończymy prezentacją aktualnych danych statystycznych dotyczących województwa dolnośląskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka wpisuje się w nurt rozważań na temat aktualnych procesów i zjawisk zachodzących w lokalnych i regionalnych społecznościach. Jej celem jest ukazanie różnych aspektów funkcjonowania samorządu terytorialnego w ramach przysługującego mu prawa do tworzenia własnych rozwiązań i strategii w obszarze polityki społecznej. Autorzy zaprezentowali istotne problemy społeczne i możliwe metody radzenia sobie z nimi w skali lokalnej i regionalnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W tym numerze czasopisma, będącym niejako kontynuacją poprzedniego – tyle że w wymiarze międzynarodowym, autorzy podejmują się analizy zagadnień dotyczących między innymi migracji. Zamieszczone tutaj analizy dotyczą wpływu migracji zagranicznej siły roboczej na polski rynek pracy. W poprzednim numerze podobna tematyka podejmowana w jednym z artykułów dotyczy szerszego kontekstu – całej Unii Europejskiej. Zagadnienia dotyczące rynku pracy omawiane są także w tekstach innych autorów zamieszczonych w tym tomie, zastanawiających się np. nad strategią flexicurity i jej konsekwencjami czy dopasowania szkolnictwa ponadgimnazjalnego do oczekiwań pracodawców. Gospodarki naszego kontynentu mają funkcjonować w oparciu na dobrze przygotowanym, kompetentnym kapitale ludzkim (takie były założenia traktatu lizbońskiego – o nim także w wymiarze międzynarodowym), w tym tomie proponujemy rozważania epistemologiczne dotyczące zakresu umiejętności polskich pracowników. Ponadto, autorzy donoszą o wynikach swoich badań własnych dotyczących realizacji w naszym kraju koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. W jednym z nich zastosowanie założeń tej koncepcji proponowane jest jako sposób na poprawę niskiego, według badanych, poczucia bezpieczeństwa polskich pracowników, w drugim natomiast wyniki badań prowadzonych w polskich przedsiębiorstwach wskazują na negatywną ocenę założenia SOP, pochodzącego z obrad okrągłego stołu w Caux. Jak widać, istnieje potrzeba dalszych badań w tym względzie. Zapraszamy także do lektury opracowań poświęconych pozarządowym podmiotom życia społeczno-gospodarczego, dylematom związanym z prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi, a także nowym koncepcjom teoretycznym. Zachęcamy również do zapoznania się z recenzjami niektórych nowych publikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy do rąk Czytelników książkę, w której przedstawiono nowoczesne spojrzenie na proces dydaktyczny. Bardzo ważnym jego elementem jest prowadzenie badań naukowych – podstawowych i w zakresie aplikacji. Równie istotne staje się umiejętne reagowanie uczelni wyższych na potrzeby gospodarki w zakresie dopasowania wykształcenia do wymagań rynku pracy i budowania kapitału ludzkiego. Cel ten pozwoli osiągnąć nawiązanie ścisłej współpracy z biznesem dotyczącej wspólnego opracowania programów studiów na kierunkach ekonomicznych. Uczelnie mają przygotowywać do rozwiązywania rzeczywistych problemów, ale nie może się to odbywać kosztem walorów i standardów edukacji akademickiej. Realizacja wymienionych celów powinna doprowadzić do rozwoju nowoczesnych relacji z otoczeniem uczelni wyższych oraz ich wzajemnej współpracy. Książka z pewnością zainteresuje nauczycieli akademickich i menadżerów wyższego szczebla w przedsiębiorstwach, może też stanowić pomoc dydaktyczną dla doktorantów na studiach ekonomicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again