Form of Work
Publikacje naukowe
(11)
Artykuły
(9)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Książki
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Ledóchowski Zbigniew
(2)
Babecki Miłosz
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Słowik Magdalena
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(10)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(13)
English
(1)
Subject
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Kompetencje medialne
(7)
Nauczyciele
(7)
Edukacja medialna
(4)
Zastosowania multimediów w edukacji
(4)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Uczniowie
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Otwarte zasoby edukacyjne
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dzieci
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele edukacji medialnej
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Ogólnopolska Sieć Zagród Edukacyjnych
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Rodzice
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Kraje arabskie
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(7)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
14 results Filter
Book
In basket
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46840 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach 225-247.
Część tekstu w języku rosyjskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46802, 46046 (2 egz.)
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again