Form of Work
Artykuły
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
unavailable
(3)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Tkaczyńska Lidia
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bryś Beata
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Gruszewska Sławomira Anna
(1)
Hipsz Katarzyna
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Kania Iwona
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Sarnat-Ciastko Adrianna
(1)
Tarnowski Janusz (1919-2012)
(1)
Wileczek Anna
(1)
Wąsowska Jolanta
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(20)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
Subject
Komunikacja interpersonalna
(20)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Trening grupowy (psychol.)
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jan Paweł
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Matematyka
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika przeżyć
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoedukacja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Tutoring
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wybór zawodu
(1)
Subject: work
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Izrael
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradnik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
21 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Nauczyciel mówi do ucznia... Co z tego wynika? / Małgorzata Mądry-Kupiec // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2011, nr 2, s.30-40.
Streszczenie: Nauczyciele doskonale realizują program, jednak często nie wiedzą jak wyzwolic aktywność uczniów i zmotywować ich do nauki. Co wybrać monolog czy dialog? - podpowiada artykuł.
No cover
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 122-126. Indeks.
Mam przed sobą interesujące opracowanie traktujące o trzech bardzo ważnych sprawach dzisiejszej edukacji szkolnej; jest to precyzyjny wykład o wielkiej triadzie wpływającej na jakość kształcenia; na tę triadę składają się takie elementy, jak: język – komunikacja – edukacja wczesnoszkolna. (…) Praca dwóch kieleckich autorek znacząco rozszerza naszą wiedzę lingwistyczną i pedagogiczną o fundamentalnej wartości języka i komunikacji między dwoma podstawowymi podmiotami dyskursu edukacyjnego, czyli między nauczycielem a uczniem (całą klasą). W pracy udowodniono, że udana komunikacja, bogaty, różnorodny w swoich tekstach i zróżnicowanych aktach mowy język nauczyciela i ucznia są mocnymi przesłankami powodującymi fortunność edukacji. Podziwiam wykład merytoryczny poświęcony analizie komunikacyjnej procesu dydaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem podstawowej jednostki tego procesu, jaką jest lekcja. Książka ujmuje świetną analizę zarówno „komfortu” komunikacyjnego, wszystkich ułatwień dialogu podstawowego między nauczycielem a uczniem, jak i barier komunikacyjnych, które zostały bardzo dobrze rozpoznane”. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Ożoga.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46982 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46092 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 41427 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43503 (1 egz.)
Book
In basket
Program działań terapeutycznych i edukacyjnych dla rodziców osób z cechami ze spektrum autyzmu (ASC) oraz nauczycieli ukierunkowany na stymulowanie trzech poziomów procesów poznawczych: percepcji (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzy (co ludzie wiedzą) oraz przekonań (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46093 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again