Forma i typ
Artykuły
(11)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Kloskowska Adriana
(3)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Ecler-Nocoń Beata
(1)
Eliot Lise
(1)
Gerhardt Sue (1953- )
(1)
Gilmour Jane
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Kaczyńska Magdalena (pedagog)
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Maté Gabor (1944- )
(1)
Mizgała Julia
(1)
Murphy Tara
(1)
Pędraszewska Elżbieta (1963- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Rimland Bernard (1928-2006)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Mózg
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Uczenie się
(4)
Dziecko
(3)
Leczenie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Dzieci
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie
(2)
Niemowlę
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
"Gimnastyka Mózgu"
(1)
COVID-19
(1)
Chemia mózgu
(1)
Choroby mózgu
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(1)
Edukacja przez ruch
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gerhardt, Sue (1953- )
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezjologia
(1)
Miłość
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Uszkodzenie mózgu
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: dzieło
Why love matters
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47162 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "What's going on in there?" 1999
Streszczenie: Autorka, neurobiolog z Chicago Medical School, przedstawiła w tej pracy rzeczywiste dane o rozwoju mózgu i o tym, w jaki sposób wpływa na niego środowisko i doświadczenie. Omówiła, jaki wpływ na formowanie osobowości mają rodzice, nauczyciele i społeczeństwo. W książce tej można prześledzić wszystkie etapy rozwoju mózgu dziecka od okresu prenatalnego aż do piątego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykły mózg nastolatka / Bettina Hohnen, Jane Gilmour & Tara Murphy ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - XXII, [2], 391, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The incredible teenage brain : everything you need to know to unlock a teen's potential. Przyjęta nazwa tłumaczki: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Bibliografia, netografia na stronach 373-386. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41405 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Poznaj mózg nastolatka, by lepiej go zrozumieć / Adriana Kloskowska. W: Głos Pedagogiczny. 2021, nr 125, s. 16-20. - 2021.
Bibliografia na stronie 20.
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Bibliografia na stronie 72.
Zawiera recenzję książki: Znaczenie miłości : jak uczucia wpływają na rozwój mózgu / Sue Gerhardt. - Kraków, copyright 2016.
E-book
W koszyku
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej