Forma i typ
Artykuły
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Czapiński Janusz
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Evans Dylan
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Grzelak Janusz Łukasz
(1)
Grzywna Paweł
(1)
Hanuszkiewicz Wojciech
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jarymowicz Maria
(1)
Kofta Mirosław
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Okraj Zofia
(1)
Psychologia Społeczna
(1)
Pędzich Angelika
(1)
Radek Robert
(1)
Sternberg Robert J (1949- )
(1)
Szmajke Andrzej
(1)
Szustrowa Teresa
(1)
Sędek Grzegorz
(1)
Tryl Fabian
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zhanaev Ayur
(1)
Łuczyńska Danuta
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Myślenie
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Psychologia społeczna
(3)
Metody nauczania
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dilthey, Wilhelm (1833-1911)
(1)
Gramatyka
(1)
Humboldt, Wilhelm von (1767-1835)
(1)
Inteligencja
(1)
Język
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ocena
(1)
Ocena szkolna
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Transgresja (nauki społeczne)
(1)
Uczenie się
(1)
Wiedza
(1)
Wizualizacja (nauczanie)
(1)
Wnioskowanie
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Świadomość
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Czy złudzenia pomagaja, czy też ...
Streszczenie: Książka adresowana szczególnie dla studentów psychologii i nauk społecznych. Inspirująca lektura dla wszystkich szukających odpowiedzi na pytanie o rolę złudzeń w ich własnym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37286 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Streszczenie: Książka ta koncentruje się na błędach oceniania, na jego niedoskonałościach. Jej lektura musi prowadzić do wniosku, że jakość naszych ocen nie jest nadzwyczajna, że przy ich dokonywaniu wpadamy w rozmaite pułapki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35753 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kuchnia / Danuta Łuczyńska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 2, s.36-38.
Streszczenie: Autorski projekt "Kuchnia" realizowany w Przedszkolu nr 163 w Warszawie. Zapoznanie ze sprzętem i pracami kuchennymi oraz wdrażanie do edukacji matematycznej (np. liczenie elementów).
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Bibliografia, netografia na stronach 246-263.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podstawowa wiedza psychologiczna w ujęciu syntetycznym - od natury i historii psychologii, poprzez zagadnienia uczenia się, myślenia, motywacji, po psychologię zdrowia i pomiar testowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35980 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (pod redakcją Jana Iwanka, Pawła Grzywny i Roberta Radka) w roku bieżącym (2018) przyjęły formułę kwartalnika recenzowanego, którego jedyną wersją jest wersja elektroniczna publikowana w dostępie otwartym w Central and Eastern European Online Library (www.ceeol.com) oraz w University of Silesia Press (www.journals.us.edu.pl). Tom 22 kwartalnika „Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (2018) tradycyjnie gromadzi teksty w kilku tematycznych działach. Pierwszy „Teoria polityki i myśl polityczna” zawiera opracowanie autorstwa Macieja Guzego, dotyczące polskiego nacjonalizmu, którego przedstawicielem jest formacja Czarny Blok, oraz artykuł Bartosza Mazurkiewicza przybliżający sylwetkę współczesnego sołtysa-lidera lokalnego. W dziale „Polityka społeczna” kolejne dwa artykuły – pierwszy autorstwa Moniki Zawartki dotyczący polityki senioralnej, drugi – Damiana Mirczaka – przybliżający kwestię rządowych programów mieszkaniowych. W dziale ostatnim „Komunikowanie społeczne i polityczne” Dariusz Krawczyk przedstawia zagadnienie dotyczące pracy oficerów prasowych jednostek policji, z kolei Kinga Oliwia Zdrojewska skupia się na zmianach ustawodawczych w działalności radia w Polsce w związku z akcesją do UE.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kwestia porządku społecznego była zwykle rozwijana w teoriach poziomu makro, takich jak funkcjonalizm czy marksizm, które postrzegały porządek jako konstruowany przez wspólne normy, wartości, podział pracy, władzy czy własności. Książka jest próbą przyjrzenia się za pomocą metody interpretatywnej koncepcjom porządku społecznego w kulturze buriackiej, a także jego metaforycznej strukturze przedstawianej jako wspólnotowe dążenie do zrozumienia świata. Badania terenowe oraz analiza różnorodnej literatury przedmiotu tworzą podstawy dobrze ugruntowanej teorii porządku społecznego, która może przyczynić się do rozwoju obecnych perspektyw socjologicznych oraz antropologicznych. The matter of social order was developed as a rule in macro-theories such as functionalism or Marxism, which saw the order as constructed by shared norms, values, distribution of labour, power or property. The book attempts to trace the ideas of social order in the Buryat culture and its metaphoric structure using the interpretivist approach as shared sense-making practices. The fieldwork data and analysis of various literature form a grounded theory of social order that could contribute to existing sociological and anthropological perspectives.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej