Form of Work
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Dymek-Kucińska Anna
(2)
Cieślik Krystyna
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Morawin Barbara
(1)
Nowaczyk Marta (kultura fizyczna)
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rynkiewicz Mateusz
(1)
Rynkiewicz Tadeusz (kultura fizyczna)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Talaga-Duma Małgorzata
(1)
Waszak Małgorzata (nauki o zdrowiu)
(1)
Wójciak Piotr (1973- )
(1)
Zaleska-Posmyk Izabela
(1)
Zaręba Monika (pedagog)
(1)
Łuszczyńska Aleksandra
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Żurek Marzena (dietetyk)
(1)
Żurek Piotr (1967- )
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Subject
Nadwaga
(9)
Otyłość
(7)
Dzieci
(4)
Masa ciała
(2)
Odżywianie
(2)
Otyłość dzieci i młodzieży
(2)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(2)
Choroby ludzi
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Osoby otyłe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Status społeczny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(4)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(4)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
11 results Filter
Book
In basket
(Terapia)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Streszczenie angielskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40562 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46894 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka: - przedstawia podstawowe zagadnienia dotyczące nadwagi i otyłości, - krytycznie analizuje koncepcje teoretyczne stosowane jako podstawy interwencji psychologicznych służących leczeniu i prewencji otyłości, - przybliża standardy przeprowadzania eksperymentów, służących testowaniu wpływu określonych czynników na ludzkie zdrowie, - zawiera opisy interwencji psychologicznych oraz ocenę ich efektywności. Gwałtowny wzrost częstości występowania otyłości i nadwagi w ostatnich latach sprawił, że problemy związane z nadmierną wagą znalazły się w centrum zainteresowania praktyków zajmujących się zdrowiem, jakością życia, funkcjonowaniem społecznym i psychicznym. Proponowana książka zawiera przegląd najnowszych badań światowych dotyczących tego, jak psychologowie oddziałują na ludzi, by rozpoczęli i utrzymali aktywny tryb życia oraz zalecaną dietę.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again