Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
zbiorowa Praca
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Evans Dylan
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Korendo Marta
(1)
Madaliński Michał (tłumacz)
(1)
Materska Maria
(1)
Piekarska Jolanta (filolog)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Sternberg Robert J (1949- )
(1)
Tokaj Astrid
(1)
Zbaraszewska Anna (prawo)
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łaguna-Raszkiewicz Kamilla
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
angielski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pamięć
(4)
Psychologia społeczna
(3)
Świadomość
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Inteligencja
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pamięć zbiorowa
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Badania jakościowe
(1)
Czytanie globalne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Emocje
(1)
Grupy rekonstrukcji historycznych
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lateralizacja
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Prawda
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychopatologia
(1)
Rekonstrukcje historyczne (widowiska)
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Starość
(1)
Stres
(1)
Słuch
(1)
Terapia psychoanalityczna
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczenie się
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zabawa
(1)
Zachowanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36019 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podstawowa wiedza psychologiczna w ujęciu syntetycznym - od natury i historii psychologii, poprzez zagadnienia uczenia się, myślenia, motywacji, po psychologię zdrowia i pomiar testowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 148-149.
Dla rodzin osób, które zaczynają odczuwać problemy z pamięcią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Jedna praca w języku niemieckim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedstawiono dziedziny rozwoju dziecka (rozwój sprawności motorycznej i manualnej, rozwój spostrzegania wzrokowego, rozwój percepcji słuchowej, rozwój mowy, rozwój zabawy, rozwój zachowań społecznych i emocji) z podziałem na: pierwszy rok życia, wiek poniemowlęcy, wiek przedszkolny. Omówiono: kształtowanie się dominacji stronnej, pamięć (krótko), wczesną naukę czytania w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Podany w książce czas pojawienia się kolejnych umiejętności dotyczy dzieci prawidłowo rozwijających się i służy ocenie, kiedy brak określonych funkcji należy uznać za niepokojący. Do każdego zagadnienia podano propozycje ćwiczeń usprawniających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43046 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Przeszłość ; Granice płci ; Skandal ; Historia ; Somaestetyka ; Sztuka ; Moda ; Instalacja ; History ; Performing arts ; Performative turn in art ; Performative concept of artist ; Joseph Beuys ; Sophie Calle ; Nowe media ; Performatywna koncepcja artysty ; Aestheticization ; The past ; Happening ; Narrative ; Defacement ; Ritual ; Desemantization ; Profanation ; Face ; Potwarz ; Desemantyzacja ; Sztuka performansu ; Performatyka ; Życie a sztuka ; Generative art ; Interactive art ; Avant-garde cinema ; Installation art ; Permutation art ; Sztuka generatywna ; Sztuka interaktywna ; Sztuka wideo ; Film awangardowy ; Sztuka instalacji ; Sztuka permutacyjna ; Performance in public space ; Żydzi ; Gender boundaries ; Somaaesthetics ; Performance w przestrzeni publicznej ; Żywe dzieło sztuki ; Sztuka performance ; Theater ; Music ; Song ; Literature ; Paintings ; Object ; Tale ; Melancholy ; Sarcasm ; Performativity (performatives) ; Jews ; Promise ; Allegories of reading (unreadability) ; Asteism ; Performatywność (performatywny) ; Akty mowy (lokucyjne ; Illokucyjne ; I perlokucyjne akty) ; Obietnica ; Alegoria czytania (odczytania) ; Asteizm ; Popular art ; Muzyka ; Blind spot aesthetics ; Communal artwork ; Sports as art ; Estetyka ślepej plamki ; Komunalne dzieło sztuki ; Performatywność ; Przemysł artystyczny ; Sztuka popularna ; Holocaust ; Widowisko sportowe jako dzieło sztuki ; Space ; Erika Fischer-Lichte ; Installation ; Environment ; Public art ; Performative architecture ; Interactive architecture ; Digital design ; Architektura interaktywna ; Projektowanie cyfrowe ; Visual event ; Internet-mediated communication ; Net art ; Communitas ; Zdarzenie wizualne ; Komunikacja zapośredniczona przez Internet ; Performative ; Set design ; Prague Quadrennial of Performance Design (PQ) ; Scenografia ; Praskie Quadrennial Scenografii ; PQ ; Aesthetic of performance ; Social rituals ; Spectacle ; Patriotism ; Estetyka performansu ; Rytuał społeczny ; Elitist art ; Fashion ; Dress-sculpture ; Performatywność płci ; Hate speech ; Speech acts ; Pamięć ; Infelicity ; Satire ; Scandal ; Mowa nienawiści ; Akty mowy ; Interpelacja ; Niefortunność ; Identity ; Twarz ; Media ; Kultura wizualna ; Przestrzeń ; Tradycja ; Literatura ; Opowieść ; Rytuał ; Tożsamość ; Image ; Satyra ; New media ; Reprezentacja ; Performans ; Teatr ; Body ; Video art ; Przedmiot ; Obraz ; Ciało ; Spektakl ; Narracja ; Ironia ; Śpiew ; Performance art ; Representation ; Performativity ; Performance studies ; Tradition ; Art industry ; Wojciech Bruszewski ; Patriotyzm ; Terroryzm ; Gender performativity ; Melancholia ; Performance ; Speech acts (locutionary ; Illocutionary ; And perlocutionary acts) ; Interpellation ; Estetyzacja ; Malarstwo ; „zwrot performatywny” w sztuce ; Terrorism ; Visual culture ; Memory ; Sztuka elitarna ; Art ; Profanacja ; Living work of art
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej