Forma i typ
Artykuły
(12)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Autor
zbiorowa Praca
(6)
Duda Wioleta
(1)
Gniewek Alicja (psycholog)
(1)
Gumtree.pl
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Merska Katarzyna
(1)
Pawlak Justyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Rek-Woźniak Magdalena
(1)
Scheuer Bartosz
(1)
Stolarski Maciej
(1)
Sword Rosemary
(1)
Szczepkowska Edyta
(1)
Szostakowski Marcin
(1)
Szuster Anna (1955- )
(1)
Tucholska Kinga
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Zimbardo Philip
(1)
Żeromska-Charlińska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(4)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(4)
Czas
(2)
Rynek pracy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Buczak, Agnieszka. Zachowania żywieniowe młodzieży w perspektywie edukacji zdrowotnej
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(1)
Kształcenie
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Perspektywa
(1)
Projekt Bohaterskiej Wyobraźni
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przyjmowanie perspektywy
(1)
Raport z badań
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Reprezentacja wiedzy
(1)
Rytm biologiczny
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Surdopedagogika
(1)
Tranzycja szkoła-praca
(1)
Trauma
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Wiedza
(1)
Zbróg, Zuzanna (pedagogika)
(1)
Temat: dzieło
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Recenzja
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Zawiera rec. książki: Zachowania żywieniowe młodzieży w perspektywie edukacji zdrowotnej / Agnieszka Buczak. - Lublin, 2014.
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Wyobraź sobie, że możesz wyzwolić się od całego zła, jakie spotkało cię w życiu. Masz możliwość zostawić za sobą toksyczne związki, tragiczne sytuacje, lęk przed utratą partnera i złamanym sercem czy ból fizyczny, psychiczny i emocjonalny? Co robisz? Zastanów się, jak by to było, poczuć się naprawdę szczęśliwym i odnaleźć sens życia; uwolnić się od destrukcyjnych schematów myślenia i reakcji, które prowadzą do negatywnych doświadczeń, oraz od toksycznych ludzi i sytuacji, które cię ograniczają? Jaka byłaby Twoja reakcja, gdyby okazało się, że od lat patrzysz w złym kierunku – wracasz do przykrych doznań z przeszłości, zamiast spojrzeć przed siebie, na przyszłość pełną bezkresnej nadziei? A co, jeśli rozwiązaniem jest coś tak prostego jak zmiana nastawienia? Może wystarczy uświadomić sobie, w jaki sposób traktujesz czas – jak postrzegasz przeszłość, teraźniejszość i przyszłość? Czy nie chcesz wywołać pozytywnych zmian w każdym aspekcie swojego życia – począwszy od relacji intymnych i kontaktów z rodziną, współpracownikami, kolegami ze szkoły i przyjaciółmi? Czy to wszystko może się wydarzyć, jeśli po prostu zaczniesz inaczej patrzeć na swój świat? Kluczowe pytanie: czy wiedząc, jak to zrobić i mając taką możliwość, skorzystasz z nadarzającej się okazji? Jeśli odpowiesz twierdząco, to jesteśmy w domu; masz przed sobą właściwą książkę i możemy brać się do pracy!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Obecny kryzys gospodarczy sprawił, że w refleksji dotyczącej stanu ekonomii jako nauki coraz częściej pojawiają się głosy, wedle których nauka ta wymaga gruntownej przebudowy. Zakres tych opinii jest oczywiście duży i obejmuje zarówno te skrajnie radykalne, głoszące, iż główny nurt, jakkolwiek byłby definiowany, należałoby czym prędzej porzucić, gdyż stanowi on źródło wszelkich gospodarczych niepowodzeń1, jak i te, które wskazują, że związek między stanem ekonomii jako nauki a sytuacją gospodarczą w żadnym razie nie może być postrzegany w sposób mechanicystyczny2, a zatem, że te dwa elementy, jeśli w ogóle można łączyć, to z pewnością nie na zasadzie prostych relacji przyczynowo-skutkowych. Wśród tych opinii jednak dość istotną część stanowią również te, które wskazują, że, jeśli w ogóle mamy do czynienia z sytuacją, którą można by określić mianem heurystycznego impasu, to źródeł tegoż impasu należałoby upatrywać przede wszystkim w filozoficznych i metodologicznych słabościach ekonomii, a dopiero później, jeżeli w ogóle, w jej warstwie teoretycznej. Niniejsza praca stanowi nie tylko wyraz akceptacji dla tych opinii, ale też jest w zamyśle próbą ich rozwinięcia i analizy. Uważam bowiem, że dyskurs ekonomiczny jest współcześnie (i był w przeszłości) obciążony przez, zazwyczaj implicytną obecność w nim, filozoficznych rozstrzygnięć, stanowiących spuściznę modernizmu (tożsamego z tradycjami kartezjańsko-baconowskimi) i to one decydują w głównej mierze o pojawiających się w nim heurystycznych ograniczeniach. Główny nacisk zostaje więc w tej pracy położony na zagadnienie wpływu tego, co zostaje w niej określone jako modernistyczne przesądzenia filozoficzne, na charakter i przebieg dyskursu ekonomicznego w tej jego części, która odpowiada za obecność w ekonomii określonych przekonań i idei filozoficzno-metodologicznych właśnie. Mając jednak na uwadze, iż zagadnienie to jest już w dyskursie obecne, a także będąc świadomym, że koncepcje z obszaru filozofii nauki, które do jego analizy dotychczas były wykorzystywane, nie spełniły pokładanych w nich nadziei, narzędziem analizy postanowiłem uczynić koncepcję, która dość radykalnie od tych już zastosowanych się różni, a którą jest L. Flecka psychosocjologia poznania naukowego. Podstawowym jej rysem jest stricte konstruktywistyczny sposób postrzegania zagadnienia wiedzy naukowej, który w istotnym stopniu uzupełniają idee kolektywizmu i historyzmu epistemologicznego oraz paradygmatyczności poznania. Wybór tej akurat koncepcji nie jest oczywiście przypadkowy, gdyż wynika z mojego głębokiego przekonania, że jest ona wolna od słabości podejść alternatywnych i w tym sensie ma nad nimi znaczną przewagę heurystyczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w obszarze socjologicznych badań nad strukturą społeczną. Zaprezentowano w niej podstawowe konteksty teoretyczne zjawiska ruchliwości między- i wewnątrzgeneracyjnej, a także jego rozmaite uwarunkowania, związane zarówno z przemianami współczesnego kapitalizmu, jak i specyfiką polskiej transformacji systemowej. Autorka wyeksponowała przy tym perspektywę kohortową, wychodząc z założenia, że badając mechanizmy osiągania pozycji społecznej, warto skierować uwagę na sytuację osób dorastających i podejmujących kluczowe życiowe decyzje już po przełomie ustrojowym. Omówione w książce analizy empiryczne służyły odtworzeniu wzorów ruchliwości międzygeneracyjnej młodych dorosłych mieszkańców polskiego miasta średniej wielkości, ze szczególnym uwzględnieniem biograficznych doświadczeń mężczyzn i kobiet wywodzących się z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Książka skierowana jest przede wszystkim do socjologów: badaczy struktury i ruchliwości społecznej, specjalistów zainteresowanych problematyką zmian społecznych i przebiegu życia. Może też zainteresować polityków społecznych i praktyków pracujących z młodzieżą i młodymi dorosłymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przemiany we współczesnej gospodarce światowej nie tracą na prędkości w ostatnich latach, a na wielu płaszczyznach obserwuje się wręcz ich przyspieszenie. Postępującej od długiego już czasu globalizacji i regionalizacji z jednej strony towarzyszą procesy integracji i liberalizacji handlu, a z drugiej – przeciwstawne im tendencje dezintegracyjne i protekcjonistyczne. Coraz większego znaczenia nabierają innowacje, m.in. finansowe, dążenie do zrównoważonego rozwoju, intensywne migracje, problemy kulturowo-społeczne czy pogłębiające się konflikty ekonomiczne pomiędzy krajami. Za tymi przemianami próbują podążać również uczeni, poddając analizom poszczególne sfery krajowych i ponadnarodowych gospodarek, próbując opisywać i wyjaśniać zależności między nimi oraz formułując ważne wnioski i zalecenia dla decydentów. Ważną płaszczyzną badań jest także weryfikacja dotychczasowych teorii, paradygmatów i okrzepłych fundamentów procesów poznawczych, czasem nie przystających już do współczesnego turbulentnego otoczenia, częstokroć zaskakującego nagłymi zwrotami, czy do bieżącego układu sił i interesów, kształtującego otaczającą nas gospodarkę światową. Prezentowany Czytelnikowi tom „Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” zawiera rezultaty prac badaczy reprezentujących większość polskich ośrodków naukowych zajmujących się problematyką międzynarodowych stosunków gospodarczych. Artykuły dotyczą bardzo zróżnicowanej tematyki, tak jak zróżnicowane są procesy zachodzące w globalnej ekonomii. Są tu teksty poświęcone zagadnieniom ujmowanym w skali kraju, np. firmom z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce, sektorowi usług biznesowych, partycypacji Polski w globalnych łańcuchach wartości, perspektywom rozwoju gospodarki Rosji, polityce imigracyjnej Australii czy kryzysowi zadłużenia Portoryko. Inne opracowania poruszają kwestie regionalne – polityki innowacyjne krajów Ameryki Łacińskiej, problemy Grupy Wyszehradzkiej, skutki „klątwy surowcowej” dla Azerbejdżanu, Kazachstanu oraz Rosji, konsekwencje brexitu dla budżetu Unii Europejskiej, możliwe scenariusze reform Europy w dobie kryzysu itd. Dużo miejsca poświęcono łańcuchom wartości – tej problematyki dotyczą aż trzy artykuły. W niniejszym tomie inspirację również może odnaleźć osoba zainteresowana problematyką różnic kulturowych w negocjacjach, handlu zagranicznego i pozycji konkurencyjnej Polski i Unii Europejskiej, dysproporcjami rozwojowymi, relacjami gospodarczymi Chin, przepływami bezpośrednich inwestycji zagranicznych, koncepcją globalnych dóbr publicznych, migracjami międzynarodowymi czy polityką regionalną, spójności i rolną Wspólnoty Europejskiej. Życzymy Czytelnikowi satysfakcji z lektury niniejszego tomu, licząc na przychylny odbiór i nawiązanie naukowego dyskursu. Wawrzyniec Michalczyk, Aleksandra Szpulak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W dniach 20-21 września 2017 roku Wydział Nauk Ekonomicznych obchodził jubileusz 70-lecia istnienia. Program uroczystości obejmował uroczyste otwarte posiedzenie Rady Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz jubileuszową konferencję naukową pt. „Nauki ekonomiczne w XXI wieku – wyzwania, dylematy, perspektywy”. W uroczystościach wzięło udział około 450 osób z całej Polski – przedstawicieli szeroko pojętego środowiska akademickiego: pracowników naukowych aktywnych zawodowo i emerytowanych, studentów, absolwentów oraz administracji. Podczas konferencji wygłoszono około 120 referatów, które zebrano w cztery publikacje: monografię naukową oraz trzy tomy prac naukowych. Tom pierwszy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 490, zawiera artykuły z obszaru geografii społeczno-ekonomicznej oraz gospodarki przestrzennej. Tom drugi, Prace Naukowe Uniwersytetu ekonomicznego we Wrocławiu nr 498, zawiera artykuły z obszaru międzynarodowych stosunków gospodarczych. Niniejsza publikacja stanowi tom trzeci i obejmuje artykuły tematycznie powiązane z ekonomią, finansami oraz naukami o zarządzaniu. Artkuły ze względów praktycznych zostały uszeregowane w porządku alfabetycznym. Tematyka artykułów z obszaru ekonomii wiąże się ściśle z kryzysami w gospodarce światowej, z uwzględnieniem takich ich aspektów, jak teoretyczne aspekty kryzysów ekonomicznych, przyczyny oraz przebieg kryzysów ekonomicznych, metody przewidywania i przeciwdziałania kryzysom ekonomicznym, ekonomiczne, ekologiczne i społeczne skutki kryzysów ekonomicznych, a także rola współpracy międzynarodowej w przeciwdziałaniu kryzysom ekonomicznym i łagodzeniu ich skutków. Dodatkowo podjęto zagadnienia ekonomii ekologicznej i zrównoważonego rozwoju. Tematyka artykułów z obszaru finansów dotyczy głównie finansów korporacyjnych – wyzwań i dylematów stojących przed tą subdyscypliną w XXI wieku. Autorzy poruszyli kwestie związane z wpływem polityki fiskalnej na decyzje finansowe, narzędziami zarządzania finansowego, oceną sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, wyborem i oceną projektów inwestycyjnych oraz ładem korporacyjnym. Podjęli także zagadnienia związane z bankowością i jej dylematami oraz wyzwaniami w XXI wieku. Artykuły z obszaru nauk o zarządzaniu dotyczą zagadnień związanych z osiągnięciami, praktycznymi zastosowaniami oraz wyzwaniami rozwojowymi tej dyscypliny nauki. W szczególności opracowania te dotyczą aplikacyjności koncepcji zarządzania, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i zagadnień związanych z jej implementacją, ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu w kształtowaniu zachowań konsumentów, procesów i projektów w organizacji, tworzenia innowacji, a także usług w erze digitalizacji. Organizatorzy konferencji dziękują uczestnikom za trud przygotowania i wygłoszenia referatów oraz napisania artykułów i już dziś serdecznie zapraszają do udziału w kolejnych konferencjach organizowanych przez Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Aleksandra Szpulak, Wawrzyniec Michalczyk
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi propozycję teoretyczno-metodologicznego ujęcia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia założenia teoretyczne diagnozy pozytywnej w resocjalizacji oraz konstruuje jej model metodologiczny. Wychodzi z założenia, że jednym z najważniejszych czynników warunkujących efektywność resocjalizacji jest prawidłowo realizowany proces diagnostyczny powiązany z procesem wychowania resocjalizującego. Wskazuje na to, że diagnoza jest podstawą projektowania działań resocjalizacyjnych. Zakłada się, że diagnoza negatywna i pozytywna stanowią diagnozę pełną wykorzystywaną do projektowania modelu działań interwencyjnych, opartych na działaniach dwukierunkowych: eliminujących deficyty i wzmacniających potencjały. Zasadę stanowi to, iż diagnoza pozytywna jest bardziej istotna dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Diagnoza pozytywna dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na odkrywaniu zasobów, potencjałów i zdolności. Negatywna zaś polega na eliminacji czynników hamujących ów rozwój. Praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym przedstawiono założenia teoretyczne diagnozy resocjalizacyjnej, a w drugim jej założenia metodologiczne. W prezentowanych przez autorkę modelach (tzw. ujęcie komplementarne) zakłada się priorytetowość diagnozy pozytywnej (potencjałów, zasobów) i jedynie uzupełniający charakter diagnozy negatywnej (deficytów, zaburzeń). Rozważania dotyczące modelu diagnozy resocjalizacyjnej kończą refleksje odnoszące się do wyznaczników i specyfiki etyki postępowania pedagoga resocjalizacyjnego, pełniącego funkcję zarówno diagnosty, jak i wychowawcy wspierającego proces wewnętrznej przemiany jednostki niedostosowanej społecznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej