Form of Work
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(12)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Lipińska-Lokś Jolanta
(2)
Boznański Andrzej
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaciński Marek
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Klukowska Anna
(1)
Kmieć Tomasz
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata (1956- )
(1)
Lorens Roman
(1)
Mazurek Henryk
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pańkowska Ewa
(1)
Peret Justyna
(1)
Sands Dorota
(1)
Szczepańska-Putz Małgorzata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(22)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(23)
Language
Polish
(23)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Subject
Dziecko przewlekle chore
(17)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Uczeń przewlekle chory
(6)
Cukrzyca
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika terapeutyczna
(2)
Uczenie się
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Autodestruktywność
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby płuc
(1)
Choroby układu oddechowego
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Drama
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gruźlica
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hemofilia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Młodzież chora przewlekle
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obrzędy przejścia
(1)
Padaczka
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozstrzenie oskrzeli
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samotność
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Status społeczny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Umiejętności życiowe
(1)
Van Gennep, Arnold
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Subject: work
Rites de passage
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
No cover
Article
In basket
Cukrzyca bez tajemnic / Maria Zegarlicka-Poręba // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2006, 1, s.129-138.
No cover
Article
In basket
Słodki uczeń w twojej klasie / Magdalena Chomka // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2007, nr 4, s.137-148.
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44477 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Część I publikacji dotyczy problemu przemian współczesności i przemian dzieciństwa, w szczególności: samotności, kontaktów dzieci przewlekle chorych z rówieśnikami, roli nowych mediów (telefonów komórkowych) w życiu dziecka, postrzegania rodziny przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, motywu domu w poezji dla dzieci w latach 1945-1955. W części II (Wczesna edukacja dzieci - szanse i ograniczenia) poruszono kwestie: indywidualizacji w edukacji początkowej, edukacji historycznej w szkole, programu wczesnej edukacji w projekcie Międzynarodowej Matury; metauczenia się dziecka, stymulowania procesu uczenia się dzieci, geometrii w wychowaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42904 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again