Forma i typ
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Chęcińska Urszula
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Iwasiów Inga
(1)
Iwasiów Sławomir
(1)
Jomma Fuad
(1)
Madejski Jerzy
(1)
Wyszkowski Andrzej
(1)
Węglińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Nauczanie początkowe
(2)
Bajka i baśń
(1)
Listy. Korespondencja
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Wczesnej Edukacji. 1 ISSN 2451-0254 t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37719 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Baśń jest gatunkiem pedagogicznym. Najistotniejszym składnikiem kodów kulturowych, podstawowych symboli i motywów literackich, tak istotnych dla kultury duchowej ludzkości. Istota człowieczeństwa odnajduje bowiem najpełniejszy wyraz w baśni i dzieciństwie, choć koncepcja dojrzewania od dzieciństwa wyraźnie oddala. Wierność dziecku-człowiekowi – to Korczakowskie przesłanie jako wartość etyczna będzie się pojawiać w utworach Jerzego Ficowskiego, Joanny Kulmowej i Joanny Papuzińskiej.Dzieciństwo przynosi dobrodziejstwo dorosłości – wtóruje poetom Helena Radlińska, która jako jedna z pierwszych uzna baśniowe obywatelstwo dziecka i jego przywileje jako czytelnika. Dorota Klus-Stańska rozwinie tę myśl na gruncie pedagogiki wczesnej edukacji. Z kolei Bogusław Śliwerski w zróżnicowanej przestrzeni humanistyki odnajdzie przestrzeń pajdocentrycznych dociekań badawczych, pedagogikę dziecka jako humanum, wzbogaconą kontekstem filozoficznym, uczyni przedmiotem dyskursu współczesnym humanizmie. Zbyszko Melosik i Tomasz Szkudlarek, miłośnicy bajek i baśni, sięgać będą do zadanych w dzieciństwie obrazów, gestów i doznań, wpisanych w baśniowe losy świata. W przekonaniu, że zawsze można stworzyć z nich „migoczącą znaczeniami” osobliwą rzeczywistość pedagogiczną… Ze wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W Autobiografii będziemy śledzić, jak ewoluują stare przekazy autobiograficzne (list, autobiografia, silva rerum , dziennik, pamiętnik…); a także rejestrować to, co dzieje się z ich współczesnymi wariantami (e-mailem, blogiem, internetowym komiksem autobiograficznym, autorską stroną internetową, profilem na FB, kroniką rodzinną w sieci…). Będziemy pytać, jak te nowe formy wypowiedzi oddziałują na dotychczasowe narracje osobiste i jak modyfikują dzisiejsze sposoby ekspresji, również poprzez wprowadzanie do pisma elemen¬tów innych sztuk. Krótko rzecz ujmując – zamierzamy opisywać rozmaite warianty coraz częściej uprawianej autobiografii multimedialnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejsza książka powstawała etapami, między 2019 a 2020 rokiem. Złożyłem ją w całość z kilku powodów, z których teraz dwa wydają mi się najważniejsze. Po pierwsze – można dzisiaj postawić taką tezę – edukacja w Polsce nie po raz pierwszy od 1989 roku znajduje się w momencie przełomowym i to nie tylko z powodu wcielania w życie kolejnych reform, które z różnym skutkiem wpływają na kondycję szkoły. Polityka oświatowa wprawdzie jest istotna dla podejmowanych tu rozważań, ale funkcjonuje raczej w tle omawianych teorii humanistycznych i społecznych. Mam na myśli szerszy niż polityka plan, związany z przemianami kultury w XXI wieku. Mój cel to zatem wskazanie najważniejszych przejawów transformacji w obszarze pedagogiki, oświaty czy metod nauczania, jakie dokonały się w ciągu ostatnich lat – z nastawieniem na ich społeczny i kulturowy charakter. Po drugie zmienia się przestrzeń relacji humanistyki, edukacji i mediów cyfrowych. Na tym styku powstają nowe zjawiska i problemy – można o nich przeczytać w poszczególnych wywiadach, ale także w części zatytułowanej Humanistyka transferu, która razem z wywiadami tworzy integralną całość. Nie brakuje tu zatem takich tematów, jak społeczny status zawodu nauczycielskiego, kryzysy we współczesnej edukacji czy nauczanie zdalne. „Po szkole”, sformułowanie tytułowe, oznacza zatem także rozmaite przemiany szkolnej rzeczywistości – jak będzie się ona kształtowała w najbliższym czasie? Jednym z prawdopodobnych kierunków tych transformacji, który należy poważnie rozpatrywać, może być rozluźnianie instytucjonalnych rygorów wewnątrz szkolnej przestrzeni relacji: społecznych, administracyjnych, wychowawczych, dydaktycznych, metodycznych etc. To intrygująca wizja szkoły „po szkole”: odinstytucjonalizowanej, zdecentralizowanej, intelektualnie nieskrępowanej – funkcjonującej na zasadzie swobodnego przepływu (transferu) wiedzy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem pracy jest próba ukazania wpływu podziałów religijnych, narodowych i etnicznych w społeczeństwie syryjskim na przemiany polityczne w państwie. W jego osiągnięciu istotne jest ustalenie przebiegu procesu przejęcia władzy przez mniejszość alawicką i przedstawienie wpływu ich rządów na procesy po­lityczne w Syrii. Kolejnym zamysłem poznawczym jest wskazanie przyczyn na­rodzin konfliktu zbrojnego w Syrii oraz przygotowanie prognoz dla powojen­nej Syrii, które mogą być inspiracją do zmian i tworzenia nowej rzeczywistości w państwie syryjskim. W pracy zrezygnowano z analizy zagadnień związanych z mozolnymi ne­gocjacjami pokojowymi w sprawie zakończenia konfliktu w Syrii trwającymi od 2012 roku. Jest to bardzo złożony problem, który zasługuje na osobną rozprawę i pod względem tematycznym odbiega od głównego problemu pracy. Ze wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
We wprowadzeniu książki przedstawiono podstawy użytkowania programu Mathcad w zakresie niezbędnym do tworzenia wyrażeń matematycznych oraz wykorzystywania ich w analizie i wizualizacji procesów sterowania liniowych układów regulacji automatycznej. W pierwszej części rozdziału pierwszego zaprezentowano zależności i wzory opisujące charakterystyki podstawowych obiektów automatyki: inercyjnego pierwszego rzędu, inercyjnego drugiego rzędu, obiektu całkującego, obiektu różniczkującego. W drugiej części rozdziału pierwszego omówiono zagadnienia modelowania rożnych wariantów klasycznych regulatorów proporcjonalno- całkująco-różniczkujących PID. W rozdziale drugim autor przedstawia zasady doboru typu regulatora do sterowania pracą inercyjnego lub całkującego obiektu automatyki wraz z badaniem stabilności tych układów regulacji. Ponadto w rozdziale tym zaprezentowano zastosowanie dodatkowej korekty sygnału sterującego jako sposób zmniejszenia wartości przeregulowania sygnału wyjściowego w układzie regulacji automatycznej. Ostatni, trzeci rozdział dotyczy zagadnień kompensacji wpływu zakłóceń na pracę układów regulacji z obiektami inercyjnymi pierwszego rzędu, które są sterowane przez regulatory proporcjonalno całkujące PI lub regulatory proporcjonalno różniczkujące PD, a także kompensacji wpływu zakłóceń na pracę układu regulacji z obiektem inercyjnym trzeciego rzędu, który jest sterowany przez regulator proporcjonalno-całkująco-różniczkujący PID. Ogół zagadnień oceny efektywności kompensacji wpływu zakłóceń na pracę liniowego układu regulacji automatycznej uzupełniono analizą kompensacji zakłóceń działających na rzeczywisty obiekt całkujący, który jest sterowany przez regulator proporcjonalno całkujący PI. Książka dedykowana jest dla studentów, inżynierów i pracowników naukowych kierunków nieelektrycznych, poznających zagadnienia sterowania w liniowych układach regulacji automatycznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej