79394
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliografia na stronach 119-[123].
Autorka ukazała znaczenie kontaktów dziecka z literaturą w okresie od jego narodzin do 3-4 roku życia. Scharakteryzowała właściwości psychofizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku od 0 do 3 lat oraz przejawiane przez niego formy aktywności. Określiła formy inicjowania kontaktów dziecka z literaturą oraz zrozumiałe dla niego środki artystyczne, konwencje i kierunki przekazu utworów literackich. Zwróciła uwagę na modele odbioru literatury przez dziecko oraz postawy ukształtowane pod wpływem lektury. Szczególnie zaakcentowała znaczenie osoby pośrednika dziecięcej lektury i jego wybory czytelnicze. Publikację kończą przykłady zabaw z małym dzieckiem inspirowane utworami literackimi. Książka kierowana do bibliotekarzy, wychowawców i rodziców oraz wszystkich pośredników dziecięcej literatury.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42263 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 119-[123].
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Autorka ukazała znaczenie kontaktów dziecka z literaturą w okresie od jego narodzin do 3-4 roku życia. Scharakteryzowała właściwości psychofizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku od 0 do 3 lat oraz przejawiane przez niego formy aktywności. Określiła formy inicjowania kontaktów dziecka z literaturą oraz zrozumiałe dla niego środki artystyczne, konwencje i kierunki przekazu utworów literackich. Zwróciła uwagę na modele odbioru literatury przez dziecko oraz postawy ukształtowane pod wpływem lektury. Szczególnie zaakcentowała znaczenie osoby pośrednika dziecięcej lektury i jego wybory czytelnicze. Publikację kończą przykłady zabaw z małym dzieckiem inspirowane utworami literackimi. Książka kierowana do bibliotekarzy, wychowawców i rodziców oraz wszystkich pośredników dziecięcej literatury.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej