79394
Książka
W koszyku
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 194 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 169-185.
Autorka omawia definicję, etiologię, objawy i powikłania nadpobudliwości psychoruchowej, diagnozowanie i terapię dzieci (metody i proces rozpoznawania, metody: leczenie farmakologiczne, psychoterapia rodzin, terapia indywidualna lub grupowa, programy terapeutyczne, akupunktura, biofeedback, homeopatia, dieta). Zwraca uwagę na szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD (prawo oświatowe, wymagania społeczno-wychowawcze, wymagania dydaktyczne), percepcję uczniów przez nauczycieli (nauczycielskie uogólnienie sądu o uczniu, wnioskowanie o cechach ucznia, zachowanie i postawy dzieci z ADHD wobec oczekiwań nauczyciela. Publikacja zawiera badania na temat stanu nauczycielskiej percepcji ucznia z ADHD w Polsce, stanu funkcjonowania ucznia z ADHD oraz określenia struktury zależności pomiędzy nauczycielską percepcją ucznia z nadpobudliwością psychoruchową a jego funkcjonowaniem.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42305 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 169-185.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Autorka omawia definicję, etiologię, objawy i powikłania nadpobudliwości psychoruchowej, diagnozowanie i terapię dzieci (metody i proces rozpoznawania, metody: leczenie farmakologiczne, psychoterapia rodzin, terapia indywidualna lub grupowa, programy terapeutyczne, akupunktura, biofeedback, homeopatia, dieta). Zwraca uwagę na szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD (prawo oświatowe, wymagania społeczno-wychowawcze, wymagania dydaktyczne), percepcję uczniów przez nauczycieli (nauczycielskie uogólnienie sądu o uczniu, wnioskowanie o cechach ucznia, zachowanie i postawy dzieci z ADHD wobec oczekiwań nauczyciela. Publikacja zawiera badania na temat stanu nauczycielskiej percepcji ucznia z ADHD w Polsce, stanu funkcjonowania ucznia z ADHD oraz określenia struktury zależności pomiędzy nauczycielską percepcją ucznia z nadpobudliwością psychoruchową a jego funkcjonowaniem.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej