77643
Książka
W koszyku
Światy dziecięcych znaczeń / redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. - Warszawa : "Żak", copyright 2004. - 368 stron : rysunki ; 21 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach
Streszczenie: Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.

W publikacji zawarto artykuły:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38971 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej