79323
Book
In basket
Światy dziecięcych znaczeń / redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. - Warszawa : "Żak", copyright 2004. - 368 stron : rysunki ; 21 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach
Streszczenie: Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.

W publikacji zawarto artykuły:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38971 (1 egz.)
Notes:
General note
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach
Summary, etc.
Streszczenie: Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again