71568
Book
In basket
Światy dziecięcych znaczeń / redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. - Warszawa : "Żak", copyright 2004. - 368 stron : rysunki ; 21 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach
Streszczenie: Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.

W publikacji zawarto artykuły:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38971 (1 egz.)
Notes:
General note
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach
Summary, etc.
Zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i trudu poszukiwania jego sensu. Zwrócenie uwagi na bariery rozwojowe tworzone przez system edukacji, ograniczenie dziecięcego myślenia w imię schematów metodycznych, tworzenie pozornych kwestii poznawczych i niechęć do odpowiadania na trudne pytania stawiane przez dzieci np. ukazanie skutków sformalizowanej szkolnej koncentracji na pojęciach matematycznych i rezygnacji nauczycieli z prób dociekania, jakiego rodzaju znaczenia matematyczne nadają uczniowie rzeczywistości. Omówienie mechanizmów prowadzących do zniekształcania obrazu samego siebie osób niepełnosprawnych w warunkach braku akceptacji społecznej. Podjęcie kwestii doświadczania przez dzieci animowanej rzeczywistości medialnej.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again