71884
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Streszczenie: SPIS TREŚCI: I. PODSTAWY TEORETYCZNE I POJĘCIA OGÓLNE. 1. Norma i patologia. 2. Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej. 3. Badanie dziecka (wywiad kliniczny, badania uzupełniające, skale ocen i systemy klasyfikacji). II. BADANIE PSYCHOPATOLOGII ZACHOWANIA. 4. Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu. 5. Psychopatologia zachowań ruchowych (zaburzenia lateralizacji, dysgrafia, upośledzenie ruchowe, dyspraksje dziecięce, niestabilność psychoruchowa, tiki, trichotillomania - onychophagiai). 6. Psychopatologia mowy (zaburzenia rozwoju mowy, dysleksja-dysortografia, szczególne rodzaje patologii, mutyzm). 7. Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej. 8. Zaburzenia czynności zwieraczy (moczenie mimowolne, zanieczyszczanie się kałem, zaparcia psychogenne i czynnościowe rozdęcie okrężnicy). 9. Psychopatologia funkcji poznawczych (deficyty umysłowe, dzieci bardzo uzdolnione). 10. Psychopatologia zaburzeń zachowania (psychopatologia: zaburzeń społecznych, spożywania substancji szkodliwych przez dzieci i preadolescentów, zachowań agresywnych). 11. Psychopatologia zabawy. 12. Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych (mity, identyfikacja płciowa i seksualność, fizjologiczne i patofizjologiczne podstawy zróżnicowania płci, psychologiczne i socjologiczne podstawy zróżnicowania płci, seksualność dziecka i jej odpowiedniki). III. OBSZARY NOZOGRAFICZNE. 13. Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka. 14. Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce. 15. Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym. 16. Epizod depresyjny a choroba depresyjna u dziecka. 17. Zaburzenia psychosomatyczne (choroby układu pokarmowego, astma dziecięca, zanoszenie się, patologiczne odczyny skórne). 18. Na pograniczu nozografii (zaburzenia hiperkinetyczne z deficytem uwagi, patologia charakteru: zaburzenia opozycyjno-buntownicze i zaburzenia zachowania, złożone zaburzenia rozwojowe i dysharmonie rozwojowe). Cz. IV. DZIECKO W ŚRODOWISKU. 19. Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne. 20. Dziecko w rodzinie (zaniedbanie emocjonalne, zaburzenia emocjonalne i psychiczne rodziców, rodziny rozdzielone, zrekonstruowane, niepełne). 21. Dziecko w szkole (objawy kliniczne problemów szkolnych, przemiany w szkolnictwie). 22. Dziecko i migracje (dwukulturowość i dwujęzyczność, psychopatologia dzieci i imigrantów). 23. Dziecko i świat medyczny (rozumienie pojęcia śmierci przez dziecko, dziecko chore, deficyty sensoryczne, wcześniactwo, dziecko urodzone w wyniku prokreacji wspomaganej medycznie). 24. Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne (dziecko maltretowane, porzucenie - adopcja, ochrona dziecka: struktury medyczno-socjalne). Cz. V. TERAPIA. 25. Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej. 26. Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna . 27. Psychoterapia i reedukacja (reedukacja i remediacja, psychodynamiczna psychoterapia indywidualna, terapia rodzinna, psychoterapia grupowa, psychoterapia pary matka-dziecko). 28. Leczenie farmakologiczne u dzieci (neuroleptyki, czyli leki psychosomatyczne, leki psychostymulujące, leki przeciwdepresyjne, leki normotymiczne, uspokajające i nasenne).
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44528 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Summary, etc.
SPIS TREŚCI: I. PODSTAWY TEORETYCZNE I POJĘCIA OGÓLNE. 1. Norma i patologia. 2. Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej. 3. Badanie dziecka (wywiad kliniczny, badania uzupełniające, skale ocen i systemy klasyfikacji). II. BADANIE PSYCHOPATOLOGII ZACHOWANIA. 4. Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu. 5. Psychopatologia zachowań ruchowych (zaburzenia lateralizacji, dysgrafia, upośledzenie ruchowe, dyspraksje dziecięce, niestabilność psychoruchowa, tiki, trichotillomania - onychophagiai). 6. Psychopatologia mowy (zaburzenia rozwoju mowy, dysleksja-dysortografia, szczególne rodzaje patologii, mutyzm). 7. Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej. 8. Zaburzenia czynności zwieraczy (moczenie mimowolne, zanieczyszczanie się kałem, zaparcia psychogenne i czynnościowe rozdęcie okrężnicy). 9. Psychopatologia funkcji poznawczych (deficyty umysłowe, dzieci bardzo uzdolnione). 10. Psychopatologia zaburzeń zachowania (psychopatologia: zaburzeń społecznych, spożywania substancji szkodliwych przez dzieci i preadolescentów, zachowań agresywnych). 11. Psychopatologia zabawy. 12. Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych (mity, identyfikacja płciowa i seksualność, fizjologiczne i patofizjologiczne podstawy zróżnicowania płci, psychologiczne i socjologiczne podstawy zróżnicowania płci, seksualność dziecka i jej odpowiedniki). III. OBSZARY NOZOGRAFICZNE. 13. Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka. 14. Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce. 15. Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym. 16. Epizod depresyjny a choroba depresyjna u dziecka. 17. Zaburzenia psychosomatyczne (choroby układu pokarmowego, astma dziecięca, zanoszenie się, patologiczne odczyny skórne). 18. Na pograniczu nozografii (zaburzenia hiperkinetyczne z deficytem uwagi, patologia charakteru: zaburzenia opozycyjno-buntownicze i zaburzenia zachowania, złożone zaburzenia rozwojowe i dysharmonie rozwojowe). Cz. IV. DZIECKO W ŚRODOWISKU. 19. Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne. 20. Dziecko w rodzinie (zaniedbanie emocjonalne, zaburzenia emocjonalne i psychiczne rodziców, rodziny rozdzielone, zrekonstruowane, niepełne). 21. Dziecko w szkole (objawy kliniczne problemów szkolnych, przemiany w szkolnictwie). 22. Dziecko i migracje (dwukulturowość i dwujęzyczność, psychopatologia dzieci i imigrantów). 23. Dziecko i świat medyczny (rozumienie pojęcia śmierci przez dziecko, dziecko chore, deficyty sensoryczne, wcześniactwo, dziecko urodzone w wyniku prokreacji wspomaganej medycznie). 24. Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne (dziecko maltretowane, porzucenie - adopcja, ochrona dziecka: struktury medyczno-socjalne). Cz. V. TERAPIA. 25. Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej. 26. Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna . 27. Psychoterapia i reedukacja (reedukacja i remediacja, psychodynamiczna psychoterapia indywidualna, terapia rodzinna, psychoterapia grupowa, psychoterapia pary matka-dziecko). 28. Leczenie farmakologiczne u dzieci (neuroleptyki, czyli leki psychosomatyczne, leki psychostymulujące, leki przeciwdepresyjne, leki normotymiczne, uspokajające i nasenne).
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again