Forma i typ
Artykuły
(72)
Książki
(53)
Publikacje fachowe
(40)
Publikacje naukowe
(27)
Poradniki i przewodniki
(16)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(53)
Autor
Kołakowski Artur
(10)
Jerzak Marta
(8)
Gosk Urszula
(4)
Gąstoł Agnieszka
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Kajka Natalia
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Wentrych Agnieszka
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Baranowska Wanda
(2)
Dziubińska Ryszarda
(2)
Grzechowiak Marta
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Jurkiewicz Patrycja
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Lemańska Agnieszka
(2)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(2)
Moleda Joanna
(2)
Orkisz Katarzyna
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Rola Beata
(2)
Skórczyńska Małgorzata
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Trochimiak Barbara
(2)
Wasiński Dariusz
(2)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowska Ewa
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bielecki Jerzy
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bramham Jessica
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Carter Cheryl R (1962- )
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czapiga Alina
(1)
Damian Magdalena
(1)
Dryjańska Joanna
(1)
Dudek Mieczysław (pedagog)
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Frank Michelle
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gamon David
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Geldard David
(1)
Geldard Kathryn
(1)
Giers Magdalena
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Greenblatt James
(1)
Gregorczuk Monika
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hinshaw Stephen P
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Irla Karolina
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kochurova Olga
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Kujan Patryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(97)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(130)
Język
polski
(129)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(13)
Psychoterapeuci
(5)
Terapeuci
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Pedagodzy szkolni
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(86)
Zespół ADHD
(68)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(24)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Metody nauczania
(16)
Zaburzenia zachowania
(15)
Wsparcie edukacyjne
(14)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(13)
Psychologia dziecka
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Diagnoza psychologiczna
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Leczenie
(8)
Osoby z ADHD
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dzieci
(7)
Nauczanie
(6)
Psychoterapia
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Autyzm
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(5)
Nauczyciele
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Rodzina
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Młodzież z ADHD
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia lękowe
(4)
Zespół Tourette'a
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dorośli
(3)
Dyspraksja
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Młodzież
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(3)
Asystenci dzieci z ADHD
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lęk
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Mózg
(2)
Nauka pisania
(2)
Odżywianie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Rodzice
(2)
Samopoznanie
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczenie się
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Współwystępowanie chorób
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zespół AD/HD
(2)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(2)
ADHD
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Alkoholizm
(1)
Ankieta
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Depresja
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Temat: czas
2001-
(35)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(32)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Poradnik
(21)
Artykuł problemowy
(16)
Opracowanie
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Raport z badań
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Publikacje
(2)
Recenzja
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Broszura
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(67)
Psychologia
(54)
Medycyna i zdrowie
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
130 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 56-60.
Publikacja przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i reedukatorów, ma pomagać w rozpoznawaniu przyczyn opóźnień funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci z deficytami rozwojowymi. Opóźnienia te hamując prawidłowy przebieg procesów czytania i pisania stają się w konsekwencji przyczyną zaburzeń emocjonalnych i trudności wychowawczych. Oprócz charakterystyki zaburzeń autorka przedstawia wybrane techniki reedukacyjne i proponuje pięć metod pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego traktowania: Metodę Dobrego Startu; Ruchu Rozwijającego W.Sherborne; leczniczo-pedagogiczną J.Magnuskiej; tzw."18 struktur wyrazowych" oraz koncepcję procesu reedukacji B.Zakrzewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
U dołu okładki: Poradnik dla rodziców i pedagogów, którzy poszukują konstruktywnych rozwiązań i sprawdzonych metod!
Bibliografia na stronach 307-311.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik omawia najczęściej występujące specjalne potrzeby edukacyjne w środowisku szkolnym (m.in. dziecko zdolne), podaje wskazówki dotyczące pracy z dziećmi oraz opis 15 zaburzeń (zespół Aspergera, zaburzenie więzi, ADHD, autyzm, porażenie mózgowe, zespół Downa, dysleksja, dyspraksja, padaczka, zespół słabego chromosomu X, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zespół Pradera-Williego, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, zespół Tourett'a, zespół Williamsa). Praca zawiera kryteria diagnozowania: ADHD, zaburzeń zachowania, zaburzeń opozycyjnych oraz cechy zdolnych i utalentowanych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39185 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych - odżywiania i wielu innych Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Na kartach tej książki nie znajdziemy stwierdzeń w rodzaju „ADHD nie istnieje”, „lekarze z premedytacją farmakologizują dzieci” czy „ADHD to wymysł koncernów farmaceutycznych”. Dużą rolę odegrała tutaj, jak sądzę, etnografia. Wgląd w świat przeżywany pozwala bowiem za jednym zamachem uchwycić realność i problematyczność ADHD. W narracji Autorki ADHD jest problematyczną jednostką diagnostyczną, ale jest jednocześnie czymś realnie istniejącym w praktykach społecznych, doświadczeniach, codziennych zmaganiach. Książka jest zarazem oryginalna i inspirująca. ADHD jest w niej fenomenem niejednoznacznym, płynnym, wymagającym nieustannej pracy, a zarazem zaskakującym i niezwykle ciekawym. Czytając ją, mamy bowiem przekonanie, że nawet tak oklepany medialnie temat, jak nadpobudliwe dzieci, może ukazać swoje nieznane oblicze. Jest to zasługa głównie drobiazgowej pracy etnograficznej, która ujawniła nieznane aspekty życia z ADHD. Z recenzji Michała Wróblewskiego , , , , ,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej